Κόστισε στους φορολογουμένους πάνω από 80 εκατ. ευρώ, εγκαινιάστηκε και... καταργήθηκε!
Η γραμμή των 170 χλμ. συνέδεε την Καλαμάτα, την Τρίπολη, το Αργος και το Ναύπλιο με την Κόρινθο και από εκεί με την Αθήνα και τον Πειραιά.
Ηταν κομμάτι του περίφημου δικτύου που έφερε την υπογραφή του Χαρίλαου Τρικούπη.
Το 1887 ο σπουδαίος πολιτικός ανακήρυξε τη Βουλή «σιδηροδρομική» και ξεκίνησε την κατασκευή ενός σιδηροδρομικού δικτύου για να καλύψει όλα τα δυναμικά κέντρα της Πελοποννήσου.
Το συνολικό μήκος του έφτανε τα 750 χλμ. και λειτούργησε στα τέλη του 1890, καταγράφοντας ρυθμούς πρωτόγνωρους, ακόμη και για τα σημερινά δεδομένα.
Ο ανατολικός κλάδος έκλεισε στις αρχές του 2004 για να γίνουν έργα ανακαίνισης, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους 18 μήνες.
Οι εργασίες ξεπέρασαν την τετραετία και σ' αυτό το διάστημα ο προϋπολογισμός τους αυξήθηκε πάνω από τον αρχικό κατά 30%.
Χρειάστηκε να περάσουν άλλοι 16 μήνες για να διορθωθούν οι κακοτεχνίες και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια που κάλυπταν μόνο τη διαδρομή ώς το Αργος και το Ναύπλιο.
Παρ' όλο που διατηρήθηκε η μετρική γραμμή της εποχής Τρικούπη (!) και οι επιβάτες έπρεπε να αλλάζουν τρένο στην Κόρινθο, η κίνηση ήταν ικανοποιητική και μπορούσε με κάποιες βελτιώσεις να καλύψει τα έξοδα λειτουργίας.
Αντί για ενίσχυση, ήρθε ο μνημονιακός νόμος 3891/2010, που στο όνομα της εξυγίανσης του ΟΣΕ κατάργησε το δίκτυο!
Από τότε ακούστηκαν πολλά προεκλογικά «θα» για την επαναλειτουργία της γραμμής, που έχει αφεθεί στην τύχη της και καταστρέφεται.
Το αίτημα υιοθέτησε η Πρωτοβουλία για την επαναλειτουργία του τρένου στην Αργολίδα, που ξεκίνησε συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Επιμελητήρια, σύλλογοι εκπαιδευτικών κ.λπ.) και προετοιμάζει ανοιχτή εκδήλωση στις αρχές Μαΐου.
Βασικός στόχος είναι η άμεση έναρξη των δρομολογίων, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της περιοχής, η οποία συνδυάζει τις παραγωγικές δραστηριότητες με το φυσικό περιβάλλον, πόλεις με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική ταυτότητα και σπουδαίους αρχαιολογικούς χώρους.
Τα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία που υπάρχουν στον ΟΣΕ δείχνουν ότι η γραμμή μπορεί να λειτουργήσει άμεσα, αρκεί να διατεθούν περίπου 3 εκατ. ευρώ για να τοποθετηθούν μπάρες στις διασταυρώσεις με το οδικό δίκτυο, που είχαν «ξεχαστεί» από τα έργα ανακαίνισης.
Η Πρωτοβουλία απευθύνεται στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ζητώντας να κάνει διαπραγματεύσεις με τους Ιταλούς που απέκτησαν το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να ξαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή της Αργολίδας.
Εκπρόσωπός της που μίλησε στην «Εφ.Συν.» τονίζει ότι το Δημόσιο επιδοτεί τον σιδηρόδρομο με 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για να εξυπηρετεί την περιφέρεια με ένα μεταφορικό μέσο που είναι φιλικό στον επιβάτη και το περιβάλλον.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr