Σε κάποιους φαίνεται διασκεδαστικό και αποτελεί μέρος της χαράς των διακοπών. Για άλλους, όμως, η εν ευρεία εννοία προετοιμασία μιας τουριστικής διαδρομής, η επιλογή δηλαδή των μεταφορικών μέσων, των καταλυμάτων, των ημερομηνιών αναχώρησης και του χρόνου παραμονής στον προορισμό ή σε κάθε σταθμό του ταξιδιού, αποτελεί πραγματική αγγαρεία. Ενα κοπιαστικό και εκνευριστικό σερφάρισμα στο Διαδίκτυο. Με τις ιστοσελίδες σύγκρισης πολυτροπικών μεταφορών (!) η διαδικασία απλουστεύεται εντυπωσιακά. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το σκέλος της επιλογής των μεταφορικών μέσων από τον ταξιδιώτη.
Η επιλογή του μέσου με το οποίο θα ταξιδέψει κανείς αποτελεί συχνά μια πραγματική σπαζοκεφαλιά. Δεν είναι μόνο το αεροπορικό εισιτήριο που έχει φθηνύνει πολύ και καθιστά πλέον το αεροπλάνο ανταγωνιστικό με το τρένο, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω έχει ακριβύνει πολύ τις τελευταίες δεκαετίες, λόγω των μεγάλων επενδύσεων που έχουν γίνει για να αυξήσουν θεαματικά την ταχύτητά του.
Είναι το γεγονός ότι για να ταξιδέψει κανείς σε δυο-τρεις προορισμούς στην Ευρώπη, για παράδειγμα, μπορεί να χρησιμοποιήσει εκτός από αεροπλάνο και τρένο και ενοικιασμένο ή ΙΧ αυτοκίνητο και πούλμαν και επιβατηγό πλοίο και ποταμόπλοιο και ποδήλατο και πατίνι (για τις παγωμένες λίμνες του Βορρά) και έλκηθρο (για το Ροβανιέμι) και πιρόγα (για τον Αμαζόνιο) και γαϊδούρι (για τη Σαντορίνη) και τελεφερίκ (επίσης για τη Σαντορίνη), ακόμη και... τα πόδια του (για τη Σαμαριά).
Τα σάιτ σύγκρισης πολυτροπικών μεταφορών, όπως τα Kayak, Easyvoyage, Liligo, Go Euro, From A to B, KelBillet, Oritrip, Vivando (κάποια εξ αυτών προσφέρουν υπηρεσίες και στην ελληνική γλώσσα), δεν συγκρίνουν μόνο τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων για έναν συγκεκριμένο προορισμό. Προτείνουν στον ταξιδιώτη συνδυασμούς μεταφορικών μέσων για να επιλέξει και να δώσει μια άλλη διάσταση στο ταξίδι και στις διακοπές του εν γένει. Σε μία και μόνο ηλεκτρονική σελίδα μπορεί να δει όλα τα διαθέσιμα μεταφορικά μέσα που έχει να επιλέξει και να συνδυάσει στο ταξίδι του.
Δεν είναι πολλά τα χρόνια που προέκυψαν οι λεγόμενες «ιστοσελίδες πολυτροπικών συγκρίσεων». Και πρόλαβαν να αποκτήσουν ακόμη και ειδικεύσεις! Η KelBillet «ανέβηκε» στο Διαδίκτυο το 2010 και έχει σχεδόν 3 εκατ. επισκέπτες κάθε μήνα. Η γαλλική αυτή ιστοσελίδα, που δραστηριοποιείται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ειδικεύεται στον κλάδο των μεταφορών με πολυτελή λεωφορεία (πούλμαν), τα οποία τα τελευταία χρόνια κάνουν σημαντικές οικονομικές προσφορές και έχουν γίνει πολύ δημοφιλή - λόγω της κρίσης ενδεχομένως.
Οσο για το ερώτημα πώς... ποτίζονται και ανθούν οι ιστοσελίδες αυτές, η απάντηση είναι διπλή, καθόσον δύο είναι οι βασικές πηγές εσόδων τους: οι διαφημίσεις που προβάλλονται στις ηλεκτρονικές σελίδες τους και οι προμήθειες που ενθυλακώνουν από τις κρατήσεις θέσεων που γίνονται μέσω αυτών. Τώρα αν σχεδιάσει κανείς αντί να πάει στη Σαντορίνη αεροπορικώς να πάει ακτοπλοϊκώς, ώστε πιάνοντας στο λιμάνι να ανεβεί στα Φηρά με γαϊδουράκι, η ιστοσελίδα είναι βέβαιο ότι προμήθεια από τον ιδιοκτήτη του ζώου δεν πρόκειται να εισπράξει.
Συντάκτης: Καψύλης Αλέξανδρος
Πηγή: tovima.gr