Σε περίπου ένα μήνα προβλέπεται να ξεκινήσει η πρώτη φάση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό που θα συνδέσει το Γαλάτσι με το Γουδί με 14 σταθμούς.
Πρόκειται για την διαδικασία της προεπιλογής των υποψηφίων, από την οποία θα κριθεί ποιοι θα προχωρήσουν στην μεγάλη κούρσα του έργου προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Ανάδοχος πάντως δεν προβλέπεται να υπάρξει πριν τις αρχές του 2018.
Για την μαμούθ γραμμή του μετρό, με την οποία ανοίγει ξανά η αγορά των μεγάλων έργων σταθερής τροχιάς που είχε κλείσει με την ανάθεση του μετρό του Πειραιά, προβλέπεται πλήθος υποψηφίων. Το τελευταίο διάστημα τις λεπτομέρειες του διαγωνισμού, διερευνούν μεγάλες ξένες εταιρείες, καθώς από τις συμμαχίες που θα συγκροτηθούν για το μεγάλο έργο, θα κριθεί η επιτυχία στο διαγωνισμό.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει πάντως η στάση των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα τελικά σχήματα δεν έχουν οριστικοποιηθεί καθώς οι εταιρείες περιμένουν τα τεύχη δημοπράτησης για να καθορίσουν, την στρατηγική τους και αν θα χρειαστεί λόγω απαιτήσεων και προδιαγραφών του έργου, να συμμαχήσουν με τα ευρωπαϊκά μεγαθήρια των κατασκευών. Σκέψεις υπάρχουν ακόμη και για την συγκρότηση μιας αμιγώς ελληνικής κοινοπραξίας, στην οποία θα μπορούσε να ενταχθεί όλη η «dream team» των κατασκευών (Άκτωρ, ΓΕΚ-Τέρνα, J&P Άβαξ), όμως οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν το επόμενο διάστημα. Επί του παρόντος, οι ενδιαφερόμενοι πάνε και έρχονται ενώ σε αυτούς που έχουν ζητήσει στοιχεία για τον διαγωνισμό είναι και η μεγαλύτερη Κινεζική εταιρεία τροχαίου υλικού CRRC Corporation.
Τμηματική παράδοση για το μετρό του Πειραιά
Σημαντικές αλλαγές, δρομολογούνται την ίδια στιγμή και στο μετρό του Πειραιά, το οποίο θα ακολουθήσει μοντέλο μετρό Θεσσαλονίκης με τμηματική παράδοση του έργου. Οι μεγάλες καθυστερήσεις που συναντά την τελευταία κυρίως διετία το έργο, οδηγούν στην απόφαση να παραδοθούν, το 2019 μόνο οι μισοί σταθμοί από τους έξι, δηλαδή οι Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Τις ανακοινώσεις έκανε χθες στο δήμο Κορυδαλλού σε σχετική ενημερωτική συνάντηση για την πορεία του έργου, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος.
Όπως αναφέρθηκε, ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα για το σύνολο του έργου, είναι το τέλος του 2020, με αρχές του 2021. Η συντόμευση των εργασιών επέκτασης και η παράδοση το πρώτο τρίμηνο του 2019 των τριών σταθμών υπήρξε πρόταση των τριών δημάρχων της περιοχής, προκειμένου να συντομευθεί η λειτουργία –έστω και μερικώς- του μετρό.
Η γραμμή 3 προς Πειραιά προβλεπόταν αρχικά να παραδοθεί συνολικά το β' εξάμηνο του 2017. Μετά τις επιπλέον καθυστερήσεις στον Πειραιά και με τους πιο μέτριους υπολογισμούς δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το 2022, εκτίμησε χθες ο δήμαρχος Κορυδαλλού κ. Σταύρος Κασιμάτης. Για το μετρό του Πειραιά χάθηκε πολύτιμος χρόνος εξαιτίας αρχικά της μετακίνησης του σταθμού Πειραιά αλλά και λόγω προβλημάτων που ανέκυψαν προς διετίας με την μη καταβολή του ΦΠΑ, η οποία οδήγησε ένα εξάμηνο σε παύση εργασιών, το έργο.
Σύμφωνα με τον κ.Παπαδόπουλο έχουν ήδη δοθεί εντολές στη διευθύνουσα υπηρεσία και στην κοινοπραξία, για τα νέα χρονοδιαγράμματα. Επισημάνθηκε πάντως ότι για να προχωρήσει αυτή η απόφαση θα πρέπει να υπολογιστεί και το επιπλέον κόστος από την τμηματική αυτή λειτουργία του έργου για την Αττικό Μετρό.
Συντάκτης: Μαριάννα Τζάννε
Πηγή: newmoney.gr