ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕ ΡΩΣΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥΣ.
Με δύο σημαντικές συμφωνίες στο χαρτοφυλάκιό της η ΕΡΓΟΣΕ αλλάζει σελίδα και ξεφεύγει από τα ελληνικά σύνορα στοχεύοντας στην ανάληψη δράσεων στους τομείς διαχείρισης έργων, κατασκευής σιδηροδρομικών υποδομών, παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και παροχή υπηρεσιών εμπορευματικών κέντρων.
Συγκεκριμένα στη συμφωνία με τη Ρωσία που έχει ήδη υπογραφεί περιλαμβάνεται η δυνατότητα ανάληψης από κοινού έργων σε τρίτες χώρες όπου ήδη δραστηριοποιούνται και μπορούν να δραστηριοποιηθούν οι δύο εταιρείες.
Την ίδια στιγμή στην τελική ευθεία έχει μπει η συμφωνία με τις σιδηροδρομικές Αρχές της Αλβανίας για την επέκταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κρυσταλοπηγή ? Αλβανία.
Η συμφωνία με τη RZD
Η ΕΡΓΟΣΕ είναι η πρώτη ευρωπαϊκή δημόσια εταιρεία που προχώρησε σε συμφωνία με την Ρωσική Εταιρεία Σιδηροδρόμων (RZD) ανοίγοντας πολλούς νέοyς δρόμους.
Η υλοποίηση του Συμφώνου Κατανόησης που υπεγράφη τον Ιανουάριο ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την RZD International προχωρά με εντατικούς ρυθμούς με στόχο την υλοποίηση από κοινού, έργων σε τρίτες χώρες καθώς επίσης και σε θέματα logistics. Την ίδια στιγμή η Ρωσική εταιρεία έχει δηλώσει την επιθυμία της να συμμετάσχει στην κατασκευή και διαχείριση των τεσσάρων σιδηροδρομικών έργων που έχουν κατατεθεί από την ΕΡΓΟΣΕ για χρηματοδότηση από το πακέτο Γιούνκερ.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας οι εκπρόσωποι των Ρωσικών Σιδηροδρόμων επισκέφτηκαν την Αθήνα δύο φορές και ήδη έχουν προχωρήσει σε συμφωνίες που ανοίγουν το δρόμο για να συμμετέχουν από κοινού σε έργα στη Μέση Ανατολή αλλά και τα Βαλκάνια.
«Η συνεργασία με μια σιδηροδρομική εταιρεία που έχει περισσότερους από ένα εκατομμύριο εργαζομένους και διαχειρίζεται ένα σιδηροδρομικό δίκτυο 10 φορές μεγαλύτερο από αυτό των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μόνο θετικές εξελίξεις μπορεί να δημιουργήσει» τόνισε ο κ. Βούρδας..
Το ρωσικό ενδιαφέρον
Τη συμμετοχή τους με τη μορφή ΣΔΙΤ σε τέσσερα σιδηροδρομικά έργα που θα αλλάξουν τη σημερινή εικόνα του σιδηρόδρομου και θα προσελκύσουν σημαντική επιβατική κίνηση έχουν ζητήσει οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι. Πρόκειται για έργα που έχουν προταθεί από την ελληνική πλευρά για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ και αφορούν:
• Την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία - Κατάκολο και Πύργος Κυπαρισσία - Καλαμάτα μήκους 285 χλμ. Η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος - Αρχαία Ολυμπία - Κατάκολο και Πύργος - Κυπαρισσία - Καλαμάτα στη δυτική Πελοπόννησο μήκους 285 χιλιομέτρων. Στόχος είναι να συνδεθούν με το τρένο τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο και Καλαμάτα) ώστε η περιοχή με επίκεντρο την Ολυμπία να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικών επενδύσεων. Η γραμμή θα δώσει τη δυνατότητα λειτουργίας Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Πάτρας - Πύργου και Κυπαρισσίας - Καλαμάτας, ενώ θα υπάρχει απευθείας σύνδεση με Κόρινθο και Αθήνα αλλά και την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 600 εκατομμύρια ευρώ και το προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η μελέτη βιωσιμότητάς του.
• Την επέκταση του προαστιακού σιδηρόδρομου από Κορωπί ως Λαύριο. Η επέκταση του Προαστιακού θα είναι μήκους 32 χιλιομέτρων και περιλαμβάνει την κατασκευή υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης της γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο. Πρόκειται για ένα ενιαίο οδικό, σιδηροδρομικό και λιμενικό έργο που θα επαναφέρει την αίγλη του παλιού λιμανιού του Λαυρίου αναφέρει η Ημερησία. Η σύνδεση του λιμανιού με τον προαστιακό σιδηρόδρομο από το Κορωπί, η οδική σύνδεση με την Αττική Οδό αλλά και η αναβάθμιση του λιμανιού το οποίο μπορεί να γίνει κόμβος επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία προσλαμβάνει σύμβουλο, προκειμένου το έργο να προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης - κατασκευής. Σύμφωνα με την προκαταρκτική μελέτη χάραξης της ΕΡΓΟΣΕ, ο ηλεκτροκινούμενος άξονας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, θα αποτελέσει διακλάδωση του υπάρχοντος ανατολικού κλάδου του προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής με αφετηρία τον κόμβο Κορωπίου και σχεδιάζεται για να εξυπηρετεί ταχύτητες συρμών έως 120 χλμ ανά ώρα. Η γραμμή προγραμματίζεται να είναι διπλή, θα έχει εννέα σταθμούς προαστιακού: Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, «Δασκαλιό 1» - ΒΙΟΠΑ Κερατέας, «Δασκαλιό 2», Θορικό, «Κυπριανός» Λαυρίου και Λιμάνι Λαυρίου και αναμένεται να εξυπηρετεί περίπου 300.000 επιβάτες καθημερινά.
• Την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο - Σύνορα Βουλγαρίας συνολικού μήκους 175 χλμ. Στα έργα που προτείνονται για το πακέτο Γιούνκερ και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο αφορά στην τοποθέτηση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης με παράλληλη αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών. Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, προβλέπεται η λειτουργία ως προαστιακού κατά μήκος του Έβρου ποταμού, καθώς και «η σύνδεση με τον τουρκικό σιδηρόδρομο στο Πύθιο και με τον βουλγαρικό στο Ορμένιο, η μεταφορά εμπορευμάτων προς την ανατολική Ευρώπη και η σύνδεση με το λιμάνι του Μπουργκάς».
Συντάκτης: Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr