Πριν ακόμα αναλάβουν και επίσημα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία εξαγόρασαν από το Ελληνικό δημόσιο, οι Ιταλοί της “Ferrovie dello Stato” καταστρώνουν τα πρώτα τους σχέδια για το επαναλανσάρισμα του τρένου στην Ελλάδα, με βάση τις σημαντικές γνώσεις και την εμπειρία που διαθέτουν στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες.
Στα πλάνα τους βρίσκονται νέοι προορισμοί, οι οποίοι αναμένεται να αποδειχτούν ιδιαίτερα αποδοτικοί λόγω της ηλεκτροκίνησης σε κρίσιμα τμήματα του δικτύου, όπως είναι το Τιθορέα – Δομοκός μήκους 106 χλμ., το οποίο θα τεθεί σε λειτουργία τον προσεχή Μάιο αλλάζοντας τα δεδομένα.
Ένας τέτοιος προορισμός, σύμφωνα με πληροφορίες του thessaliaeconomy.gr, είναι η Καλαμπάκα λόγω βεβαίως των Μετεώρων. Το προβληματικό κομμάτι της γραμμής Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα όπου οι αμαξοστοιχίες κινούνται ακόμα σήμερα με ντιζελομηχανές, εκτιμάται ότι μπορεί να έχει εκσυγχρονιστεί μέχρι τέλος του 2019. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη νέα διπλή και ηλεκτροκίνητη γραμμή Κιάτο – Αίγιο – Πάτρα στον Κορινθιακό κόλπο, δημιουργεί νέα δεδομένα στην μετακίνηση πληθυσμών προς την Θεσσαλία.
Οι Ιταλοί εκτιμούν ότι, δοθέντων όλων των παραπάνω, ένας τουριστικός προορισμός Πάτρα – Καλαμπάκα, διάρκειας πέντε ωρών, θα προσελκύσει μεγάλη μερίδα ευρωπαίων τουριστών οι οποίοι ήδη αποβιβάζονται στο λιμάνι της Πάτρας με προορισμούς διάφορα σημεία της χώρας και βασική κατεύθυνση την Αθήνα.
Τα Μετέωρα για τους μεγάλους ξένους tour operators είναι ένας «κοιμώμενος γίγαντας». Εκτιμούν ότι έχουν μεγάλα περιθώρια προσέλκυσης επισκεπτών, τόσο ως θρησκευτικός όσο και ως φυσιολατρικός προορισμός. Ακόμα και με τις σημερινές αμαξοστοιχίες, οι οποίες κινούνται με ταχύτητες …άγριας Δύσης, περίπου 40-50 Κινέζοι την ημέρα επισκέπτονται με το τρένο τα Μετέωρα! Φτάνουν στην Καλαμπάκα γύρω στις 2 το μεσημέρι και παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής για την Αθήνα με το απογευματινό δρομολόγιο των 5:30. Μάλιστα οι ταξιτζήδες της πόλης έχουν στη διάθεσή τους ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο το οποίο πραγματοποιεί τουριστικές ξεναγήσεις στους ιερούς βράχους κατά την τρίωρη παραμονή των ξένων τουριστών στη θεσσαλική κωμόπολη.
Η πρόοδος του τόπου και η συμβολή των νέων ιδιωτικών τρένων στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας είναι μπροστά μας. Αρκεί βεβαίως η χώρα να καταφέρει να σταθεί στα πόδια του…
Πηγή: economy365.gr