Οι αστικές συγκοινωνίες, όχι μόνο δεν φρόντισαν να εκμεταλλευτούν για εμπορικούς σκοπούς τους πολυσύχναστους σταθμούς μεταφοράς των επιβατών αλλά και όσες φορές επιχείρησαν να αξιοποιήσουν δικά τους περιουσιακά στοιχεία, αστόχησαν και βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα.
Με αφορμή την πρόσφατη σύγκρουση του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη και της ΣΤΑΣΥ για την νομοθετική ρύθμιση που προέβλεπε την μεταφορά των εσόδων από τους σταθμούς σε ηλεκτρικό και μετρό, στον ΟΑΣΑ, αξιοσημείωτη είναι η προσπάθεια της Αττικό Μετρό πριν 1,5 χρόνο για την μίσθωση τριώροφου ακινήτου στο κέντρο της Αθήνας.
Ο σχεδιασμός να μετατραπεί σε χώρο μαζική εστίασης, κτίριο στην συμβολή των οδών Αθηνάς και Ερμού που προοριζόταν για γραφεία της εταιρείας και η έναρξη οικοδομικών εργασιών για την ανακατασκευή του, με οικοδομική άδεια του 2003, προσέκρουσαν στην νομιμότητα των διαδικασιών.
Και στην συνέχεια, κατόπιν καταγγελιών στην πολεοδομία Αθηνών. Η ΥΔΟΜ καταλόγισε πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και οι εργασίες πάγωσαν. Κατόπιν ισχυρών πιέσεων της Αττικό Μετρό που θα εισέπραττε από την μίσθωση το σεβαστό ποσό των 17.000 ευρώ το μήνα, ήταν η παρέμβαση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών Γιώργου Δέδε, ο οποίος με έγγραφό του έβγαλε λάδι την Αττικό Μετρό, υποστηρίζοντας ότι η αδειοδότησή της είναι ευθύνη του υπουργείου και ότι αναρμοδίως υπήρξε παρέμβαση της πολεοδομίας Αθηνών. Η εκμίσθωση εξακολουθεί να είναι παγωμένη ενώ σχετικό πόρισμα των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης ζητά την έκδοση νέας οικοδομικής άδειας για να προχωρήσουν οι εργασίες.
Τις προηγούμενες μέρες μιλώντας στην βουλή, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης κατέθεσε στοιχεία για τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της ΣΤΑΣΥ από τις εμπορικές δραστηριότητες. Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ένα μεγάλο έλλειμμα στρατηγικής και ανάπτυξης των φορέων που οδηγεί σε μεγάλες απώλειες εσόδων. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την αίθουσα του Συντάγματος, το μέγιστο ποσό την τελευταία πενταετία που έχει συλλεχθεί είναι 1.200.000 ευρώ! Το 2013 ήταν 520.000 ευρώ, το 2014 857.000 ευρώ και φέτος 1.018.000 ευρώ. «Αυτό αντιστοιχεί σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα της πλατείας Συντάγματος, πόσο μάλλον για το σταθμό του μετρό» δήλωσε ο υπουργός.
Σε ότι αφορά τα έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς, το 2013 ήταν 1.289.000 ευρώ, με 1,5 εκατομμύριο επιβάτες που μετακινούνται κάθε χρόνο. Το 2016 ήταν 1.426.000. Τα δε έσοδα από τα πλαίσια στους σταθμούς είναι μόλις 276.841 ευρώ το 2015, 326.755 ευρώ το 2014, το 2016 έφθασε στις 451.000 ευρώ, αλλά τα στοιχεία δείχνουν, ότι ακόμη και το Δεκέμβριο που υπάρχει μεγάλη διαφημιστική ζήτηση, τα πάνελ πάνω από 50% ήταν ελεύθερα, που σημαίνει κατά το υπουργείο ότι δεν υπήρξε μηχανισμός για τη θετική αξιοποίηση αυτών των περιουσιακών στοιχείων της Αττικό Μετρό.
Συντάκτης: Μαριάννα Τζάννε
Πηγή: newmoney.gr