Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2017

Νίκος Νικολόπουλος:«Θα προχωρήσετε στην υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα στη Πάτρα;»

Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση προχώρησε ο Βουλευτής Αχαΐας Νίκο Νικολόπουλους με Θέμα: «Θα προχωρήσετε στην υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών μέσα στη Πάτρα;».Όπως αναφέρει:

«Η τοποθέτηση του Νίκου Παππά για το σύγχρονο τρένο ήταν στο ίδιο κλίμα με πρόσφατες αναφορές του συναδέλφου του, αρμόδιου για τις υποδομές, Χρήστου Σπίρτζη. Προφανώς, η ταύτιση δεν οφείλεται σε σύμπτωση, αλλά είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής που έχει χαράξει η Κυβέρνηση στο συγκεκριμένο θέμα, το οποίο έχει πολλές και ευαίσθητες πτυχές.

Αυτό που διαφαίνεται είναι ότι η Πολιτεία δεν συζητάει για ευρείας έκτασης υπογειοποίηση, από Αγυιά δηλαδή μέχρι νότια έξοδο. Αλλά ούτε και η υπογειοποίηση από Άγιο Διονύσιο σιγουρεύεται: Οι υπουργοί λένε ότι: «το συζητούν», ενώ ο ΟΣΕ έχει σιωπήσει.

Η πρώτη αντίδραση –αναμενόμενη- μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Ν. Παππά ήλθε από τον Δήμο Πατρέων.

«Η δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο, έγκαιρα και κατηγορηματικά έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους στη επίγεια διέλευση, που διχοτομεί την πόλη μας» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο δήμος, υπενθυμίζοντας ότι η συγκεκριμένη θέση έχει εκφραστεί επίσημα από τις 16 Φεβρουαρίου 2016, με υπόμνημα που κατέθεσε η δημοτική αρχή, στον υπουργό υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, και τον τότε υφυπουργό Παναγιώτη Σγουρίδη, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους.

«Είμαστε αντίθετοι στην επιφανειακή διέλευση μέσα από τον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας» αναφέρεται στο υπόμνημα εκείνο και τονίζεται ότι: «Η δημοτική αρχή είναι προσανατολισμένη και συνεχίζει να διεκδικεί την περιμετρική διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του ΟΛΠΑ ΑΕ και στη Βιομηχανική Ζώνη…».

Επειδή, αρνείται στην πράξη, να ξεκαθαρίσει τις εισηγήσεις της, αλλά πετάει νύξεις από μακριά.

Επειδή μόνον ως φάουλ μπορεί να θεωρηθεί ότι οι δηλώσεις των κυβερνητικών παραγόντων προηγήθηκαν χρονικά της -υπεσχημένης- δημοσιοποίησης του σχεδιασμού που έχει εκπονηθεί για το μέσο σταθερής τροχιάς.

Επειδή το υπουργείο και οι φορείς του σιδηρόδρομου (ΟΣΕ,ΕΡΓΟΣΕ) όφειλαν να ανοίξουν τα χαρτιά τους πρώτα στην τοπική κοινωνία.

Επειδή αντ’ αυτού επέλεξαν να κινηθούν από διαφορετικό δρόμο, παρά τον κίνδυνο που ενέχει η επιλογή τους να πέσει πάνω σε τοπικές εντάσεις και αντιδράσεις.

Ερωτάσθε κ. αρμόδιοι υπουργοί

1ον Γιατί η Κυβέρνηση ρίχνει το βάρος στην πολιτική διαχείριση ενώ είναι θέμα ουσίας η διέλευση του σύγχρονου τρένου μέσα από την Πάτρα;

2ον Γιατί κατεβάζει σταδιακά τον πήχη της διεκδίκησης των φορέων, τονίζοντας ότι πρέπει να ξεχάσουν την υπογειοποίηση της γραμμής;»

Πηγή: thebest.gr