Τι υποστηρίζει κάθε πλευρά
Επιστέγασμα του αλαλούμ ήταν η απόφαση να ακυρωθούν τα βραδινά δρομολόγια χθες και να επεκταθεί η αναστολή δρομολογίων και σήμερα.
Δείγμα κακού συντονισμού μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ, κακοσυντηρημένων μηχανών και σοβαρού ελλείμματος αξιοπιστίας του ελληνικού σιδηροδρόμου, αποτέλεσε το χθεσινό αλαλούμ με τις επιβατικές αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εγκλωβίζοντας περισσότερους από 600 επιβάτες στις παγωμένες ράγες. Την ώρα που οι Ιταλοί μνηστήρες της εταιρείας εμφανίζονται να διαμαρτύρονται στο ΤΑΙΠΕΔ για την τετράμηνη καθυστέρηση στην έγκριση της συμφωνίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, μετά τα χθεσινά συμβάντα, θα πρέπει μάλλον να το ευγνωμονούν! Η ταλαιπωρία για τους επιβάτες στο τμήμα από Λαμία έως Θεσσαλονίκη δεν περιγράφεται με λόγια για τέσσερα δρομολόγια στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, που άφησαν στον δρόμο τον κόσμο για ατελείωτες ώρες, με τεράστιο οικονομικό αλλά και επικοινωνιακό κόστος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επιστέγασμα του αλαλούμ ήταν η απόφαση να ακυρωθούν τα βραδινά δρομολόγια χθες και να επεκταθεί η αναστολή δρομολογίων και σήμερα. Καταρχήν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δικαιολόγησε την απόφασή της ως αποτέλεσμα της δυσλειτουργίας των κλειδιών (τα σημεία που ο σιδηρόδρομος αλλάζει γραμμή) λόγω παγετού, της συσσώρευσης χιονιού στις γραμμές αλλά και στις βλάβες στο τροχαίο υλικό (πάγωµα των δικτύων των πνευματικών κυκλωμάτων, αστοχίες στις µηχανές έλξης, κλπ). Αργά, τα μεσάνυχτα και υπό το βάρος των επιπτώσεων, η εταιρεία εξέδωσε αναλυτικότερη ανακοίνωση. Μέσω αυτής, αποδίδει ευθύνες στην ελλιπή συντήρηση λόγω περιορισμού των διαθέσιμων πόρων, στον κατακερματισμό του σιδηροδρομικού έργου καθώς και στην αποδυνάμωση εξειδικευμένου προσωπικού της εταιρείας λόγω συνταξιοδοτήσεων και υποχρεωτικών μετατάξεων. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποχώρησαν πάνω από 150 μηχανοδηγοί και πάνω από 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών, ενώ εκατοντάδες ήταν οι αποχωρήσεις από τις λοιπές ειδικότητες του ΟΣΕ.
Πηγή: protothema.gr