Δύο εναλλακτικές προτάσεις για τη διέλευση του τρένου από την Πάτρα κατέθεσε το υπουργείο Υποδομών στη δημοτική αρχή της πόλης και περιμένει τις θέσεις της ως το τέλος Φεβρουαρίου για να δρομολογηθούν τα έργα.
Ο Κώστας Πελετίδης από την εκλογή του έχει προτείνει την περιφερειακή διέλευση της γραμμής και την κατασκευή κάθετου άξονα που θα φτάνει ώς το λιμάνι και τη βιομηχανική ζώνη, ώστε να μη διαταραχθεί η πολεοδομική ενότητα της πόλης.
Ο Χρήστος Σπίρτζης, με τη σύμφωνη γνώμη της ΕΡΓΟΣΕ, προτείνει την παραλιακή διέλευση της γραμμής, από τον Αγιο Διονύσιο ώς τον Αγιο Ανδρέα, από όπου θα συνεχίζει με δύο εναλλακτικές διαδρομές, είτε στην υπάρχουσα γραμμή που θα εκσυγχρονιστεί είτε με νέα διαδρομή μέσα από τη ζώνη του νέου λιμανιού.
Διαφοροποιείται σε σχέση με τις παλιότερες προτάσεις, που δεν ήταν δεκτές από τη δημοτική αρχή, γιατί αντί της επιφανειακής διαδρομής προβλέπει υπογειοποίηση της γραμμής σε όλο της το μήκος ώστε να μην αποκοπεί η πόλη από την παράκτια ζώνη που πρόσφατα αποδόθηκε στην Αυτοδιοίκηση και πρόκειται να αναπλαστεί.
Οι λύσεις αυτές έχουν κόστος 220-250 εκατ. ευρώ και μπορούν ευκολότερα να ενταχθούν σε χρηματοδοτικά προγράμματα, ενώ η περιμετρική διέλευση είναι χρονοβόρα και κυρίως έχει κόστος που ξεπερνά τα 700 εκατ. ευρώ.
Και οι δύο λύσεις του υπουργείου προβλέπουν την ωρίμανση του έργου για τη λειτουργία ελαφρού τρένου στις συνοικίες της Πάτρας και την ένταξή τους στον προαστιακό.
Από τον Τρικούπη...
Στην Πάτρα, εδώ και χρόνια και με ελάχιστο κόστος ο ΟΣΕ έχει αξιοποιήσει την παλιά σιδηροδρομική γραμμή με ένα πρόγραμμα προαστιακού, που εξυπηρετεί πάνω από 8.000 επιβάτες την ημέρα.
Εχει όμως προειδοποιήσει ότι το δίκτυο δεν μπορεί να λειτουργήσει μετά το 2020, γιατί το πλάτος της γραμμής, που έχει κατασκευαστεί επί Τρικούπη, είναι μικρό και από χρόνια έχει σταματήσει η παραγωγή βαγονιών και ανταλλακτικών για τους συρμούς της.
Προς το παρόν πάντως αναβαθμίζεται η παλιά γραμμή ώς την Κάτω Αχαγιά, που αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του χρόνου.
Η σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με την Πάτρα έχει καταργηθεί εδώ και 12 χρόνια και οι επιβάτες φτάνουν με τον προαστιακό ώς το Κιάτο για να συνεχίσουν με πούλμαν.
Σε λιγότερο από έναν χρόνο, το τρένο θα φτάνει στη Ροδοδάφνη, κοντά στο Αίγιο, και θα το χωρίζουν μόλις 35 χλμ. από την πρωτεύουσα της Αχαΐας και της δυτικής Ελλάδας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θ. Βούρδας διαβεβαίωσε ότι τα έργα στο τμήμα των 71 χλμ. από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη θα είναι έτοιμα στο τέλος του χρόνου και θα δρομολογηθούν ντιζελάμαξες, ως προσωρινή λύση μέχρι την ηλεκτροκίνηση που δημοπρατείται σύντομα και θα ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο.
Μέσα στο 2018 θα ολοκληρωθεί το επόμενο κομμάτι των 27,6 χλμ. από τη Ροδοδάφνη ώς τον Ψαθόπυργο, που περιλαμβάνει τις δύσκολες σήραγγες της Παναγοπούλας των 4,8 χλμ.
Η σύμβαση για το τελευταίο κομμάτι μέχρι το Ρίο έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και θα κατατεθεί για επικύρωση από τη Βουλή.
Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr