Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2016

ΗΠΑ: Το Μετρό στη Δεύτερη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης θα ανοίξει την Πρωτοχρονιά.



Ενα από τα έργα τέχνης που θα εκτίθενται στον υπόγειο σιδηρόδρομο της Δεύτερης Λεωφόρου της Νέας Υόρκης, μετά το άνοιγμά του την Πρωτοχρονιά. MTA/Office of New York Gov. Cuomo via AP

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Μετά από σχεδόν έναν αιώνα καθυστερήσεων και απογοητεύσεων, η πρώτη φάση του υπόγειου σιδηρόδρομου της Δεύτερης Λεωφόρου θα ανοίξει επιτέλους για το κοινό την 1η Ιανουαρίου, σύμφωνα με τις δηλώσεις της Αρχής Μητροπολιτικών Μεταφορών την Δευτέρα.

Οι συρμοί θα κινηθούν πάνω στη νέα γραμμή το απόγευμα της Πρωτοχρονιάς του 2017, ανέφερε η ανακοίνωση της Αρχής. Σε μια εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στους νέους σταθμούς, ο πρόεδρος της Αρχής, Τόμας Πρέντεργκαστ, κάλεσε το κοινό να κινηθεί πάνω στη γραμμή κατά την ημέρα του ανοίγματος.

«Θεωρώ ότι θα βρείτε τα έργα τέχνης εκεί συναρπαστικά», είπε ο κ. Πρέντεργκαστ. «Νομίζω ότι θα βρείτε το περιβάλλον πολύ διαφορετικό από ό,τι βλέπετε στο μετρό της Νέας Υόρκης και θα είστε ευχαριστημένοι, πιστεύω, με το τελικό προϊόν», πρόσθεσε.
Ο κυβερνήτης της Νέας Υόρκης, Αντριου Κουόμο, ο οποίος πίεσε τους υπαλλήλους να ανοίξουν τη γραμμή μέχρι το τέλος του έτους, δήλωσε πως οι τοπικοί άρχοντες θα πραγματοποιήσουν μια τελετουργική διαδρομή στη γραμμή της Δεύτερης Λεωφόρου κατά την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και ίσως γιορταστεί το άνοιγμα με μια σαμπάνια, παρά την μεγάλη καθυστέρηση του έργου, γράφει η «New York Times».

Ωστόσο, ο κ. Πρέντεργκαστ έκανε λάθος αναφορικά με την πολυαναμενόμενη ανακοίνωση της εναρκτήριας ημερομηνίας της γραμμής, λέγοντας πως θα πραγματοποιηθεί στις 6:04 το πρωί της Πρωτοχρονιάς, για να γίνει η σχετική διόρθωση με ύστερη ανακοίνωση από την Αρχή μεταφορών. Το γεγονός οδήγησε πολλούς να αστειευτούν από το Twitter πως επίκειτω μία ακόμα καθυστέρηση του έργου – αυτή τη φορά 6 ωρών. Ο εκπρόσωπος Τύπου της Αρχής έσπευσε να διορθώσει τον προϊστάμενό του λέγοντας πως η ώρα 6:04 το πρωί θα είναι εκείνη που θα κινηθούν τα τρένα από τις 2 Ιανουαρίου, κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του έργου.

Το 2007, το μεγάλο έργο της σήραγγας ξεκίνησε με κόστος $4,4 δισεκατομμύρια και όλοι το αναμένουν με αγωνία να ανοίξει: Μία επέκταση περίπου δύο μιλίων για τέσσερις σταθμούς πάνω στην υφιστάμενη γραμμή του Μετρό από τη Λεωφόρο Λέξινγκτον και την 63η Οδό μέχρι την 96η Οδό, με στάσεις στις οδούς 72 και 86 ενδιάμεσα.

Ο υπόγειος σιδηρόδρομος της Δεύτερης Λεωφόρου, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για την αποφόρτιση της κυκλοφορίας σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα συστήματα μετακίνησης του Κόσμου, ήταν όραμα του Διοικητικού Συμβουλίου των μετακινήσεων της πόλης από το 1929. Ωστόσο, τα σχέδια αυτά εκτροχιάστηκαν από το χρηματιστηριακό Κραχ που συνέβη λίγους μήνες αργότερα.


Πηγή: ekirikas.com