Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Θεσσαλονίκη. Νέο σχέδιο για συγκοινωνίες από το... μηδέν.

Άρωμα αλλαγών -κι όχι στο απώτερο μέλλον- για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και… βουητό με επαναφορά του οράματος του τραμ είχαν οι συναντήσεις και διαβουλεύσεις στελεχών της Παγκόσμιας Τράπεζας -αυτής του ΟΗΕ, όχι της άλλης με τις αρνητικές συνδηλώσεις- με φορείς της πόλης.
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης (αντιδήμαρχοι Λίνα Λιάκου και Γιούλη Ρανέλλα) πήρε την πρωτοβουλία προκειμένου να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της Τράπεζας στον σχεδιασμό αλλά και την ικανότητά της για μελέτες αξιοποίησης της περιουσίας του.
Τα στελέχη της Τράπεζας είχαν επισκεφθεί ξανά την πόλη τον Σεπτέμβριο για να έχουν μια πρώτη ενημέρωση, αλλά αυτή τη φορά οι συσκέψεις περιλάμβαναν εκπροσώπους της Εγνατίας Οδού, του ΣΑΣΘ και του Ινστιτούτου Μεταφορών.
Αφορούσαν την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου συγκοινωνιών για τη Θεσσαλονίκη που θα περιλαμβάνει φυσικά τα λεωφορεία και το μετρό (όταν είναι έτοιμο), αλλά παραλλήλως και τη θαλάσσια συγκοινωνία καθώς και… το τραμ, η ιδέα του οποίου είχε γεννήσει πριν από είκοσι χρόνια ολόκληρο κίνημα στη Θεσσαλονίκη και, ευτυχώς, δεν έχει πεθάνει.
Η αναφορά έγινε στο πλαίσιο της ανάγκης να υπογραφεί ένα σύμφωνο συνεργασίας για τον συγκοινωνιακό χάρτη που θα περιλαμβάνει ακόμη και χρήση μικρών λεωφορείων κυρίως στις κάθετες διαδρομές της πόλης ή στις δύσκολα προσβάσιμες.
Οπως είπε παράγοντας που πήρε μέρος στις συσκέψεις, «το σχέδιο δεν είναι απλώς φιλόδοξο, είναι εφικτό και κυρίως είναι αναγκαίο». Ωστόσο, έγινε φανερό ότι για την ώρα δεν έχουν πάρει όλοι την υπόθεση στα ζεστά, καθώς ακούστηκαν και ψίθυροι για αυτούς που… παίζουν καθυστερήσεις.

Απών ο περιφερειάρχης

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Ρία Καλφακάκου, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» δήλωσε ότι «η πρωτοβουλία είναι θετική, προσπαθήσαμε να αρχίσουμε τη συζήτηση για μια ολοκληρωμένη διαχείριση, έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που θα περιλαμβάνει μελέτες και κόστος, ακόμη και το κόστος του εισιτηρίου που θα υπάρχει. Το θέμα είναι ένα: πώς θα εξυπηρετείται καλύτερα ο κόσμος και όχι με ποιον τρόπο θα κερδίζουν κάποιοι».
Ολα αυτά, πάντως, συνδέονται, κι αν ακόμη δεν σχετίζονται, με την πολύωρη συζήτηση που είχε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης, στον χώρο του πρωθυπουργικού γραφείου στο ΥΜΑΘ, με αντικείμενο τα προβλήματα με τον ΟΑΣΘ και τις συγκοινωνίες.
Σχόλια καταγράφηκαν πάντως για την απουσία του περιφερειάρχη - άγνωστο αν κλήθηκε και δεν πήγε ή δεν κλήθηκε.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», είναι ενοχλημένος επειδή ο σχεδιασμός περνά μέσα και από την «Αναπτυξιακή Μητροπολιτική», εταιρεία του Δήμου Θεσσαλονίκης (κατέχει το 60%) με τη συνεργασία και άλλων δήμων.
Οπως λέγεται, ο περιφερειάρχης θεωρεί πως ο όρος «Μητροπολιτική» είναι ένας άλλος τρόπος για… εισπήδηση του δημάρχου σε αρμοδιότητες δικές του. Φημολογείται μάλιστα ότι κάποια στιγμή χρησιμοποιήθηκε ακόμη και το παράδειγμα της χρήσης του ονόματος της «Μακεδονίας» από την ΠΓΔΜ για να περιγραφεί το μέτρο της αντίδρασης του περιφερειάρχη.

Συντάκτης: Απόστολος Λυκεσάς
Πηγή: efsyn.gr