Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2016

Μνημόνιο συνεργασίας ΟΑΣΑ – αστυνομίας για την προστασία υποδομών και οχημάτων.

Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του ΓΓ του υπουργείου προστασίας του πολίτη, Δημήτρη Αναγνωστάκη, ανώτατων αξιωματικών της ελληνικής αστυνομίας και των διευθυνόντων συμβούλων του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να βρεθούν τρόποι προστασίας των υποδομών και των οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών, μετά τους εκτεταμένους βανδαλισμούς των τελευταίων ημερών.
Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή του ΓΓ του υπουργείου προστασίας του πολίτη, Δημήτρη Αναγνωστάκη, ανώτατων αξιωματικών της ελληνικής αστυνομίας και των διευθυνόντων συμβούλων του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να βρεθούν τρόποι προστασίας των υποδομών και των οχημάτων των αστικών συγκοινωνιών, μετά τους εκτεταμένους βανδαλισμούς των τελευταίων ημερών. 

Στη σύσκεψη, από την οποία δεν έλλειψε η ένταση, αποφασίστηκε να υπογραφεί μνημόνιο συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ του ΟΑΣΑ και της ελληνικής αστυνομίας. 

Σε ό,τι αφορά την προστασία των σταθμών του Μετρό και των ΗΣΑΠ, ενόψει και της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, αποφασίστηκε να ενισχυθεί η παρουσία ενστόλων αστυνομικών, η οποία και εκτιμάται πως θα λειτουργήσει αποτρεπτικά. 

Αστυνομικοί με πολιτικά θα περιπολούν στο Μετρό για την πάταξη παραβατικών συμπεριφορών, ενώ η παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στο κέντρο της Αθήνας, στην οδό Πατησίων, θα είναι μόνιμη εφεξής, μετά την πυρπόληση τριών τρόλεϊ πριν από λίγες ημέρες. 

Εξετάζεται επίσης η εγκατάσταση συστημάτων στα λεωφορεία και τρόλεϊ μέσω των οποίων οι οδηγοί θα μπορούν να ενημερώνουν την αστυνομία, εάν υποπέσει κάτι ύποπτο στην αντίληψή τους. 

Οι συμμετέχοντες στη σύσκεψη αποφάσισαν να υπάρξει καλύτερη συνεργασία μεταξύ τροχαίας και εταιρειών αστικών συγκοινωνιών για την εποπτεία των λεωφορειολωρίδων. Για το λόγο αυτό επισκευάστηκαν και είναι πλέον επιχειρησιακά αρκετά γερανοφόρα οχήματα του ΟΑΣΑ τα οποία ήταν παροπλισμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα. 

Στον ΟΑΣΑ υπάρχει έντονος προβληματισμός μετά τα απανωτά φαινόμενα βανδαλισμών, ανησυχία που εντείνεται ενόψει της εφαρμογής του μέτρου του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο οποίο ποντάρουν για την πάταξη της λαθρεπιβίβασης.

Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα ξεκινήσει πιλοτικά από την πρώτη Φεβρουαρίου στους σταθμούς των ΗΣΑΠ, σε λεωφορεία και τρόλεϊ, και από την πρώτη Απριλίου - τρεις μήνες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό - στο μετρό. 

Στα λεωφορεία θα τοποθετηθούν επικυρωτικά μηχανήματα σε όλες τις θύρες, ενώ στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ, συνολικά θα τοποθετηθούν 1.100 πύλες εισόδου εξόδου. Στις σκέψεις των στελεχών του ΟΑΣΑ είναι - στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο Μετρό - να εφαρμοστεί αρχικά στους σταθμούς με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση, όπως στο Σύνταγμα και την Ομόνοια. 

Οι προσπάθειες για πάταξη της λαθρεπιβίβασης θα ενισχυθούν και με την πρόσληψη περίπου 300 νέων ελεγκτών. Ήδη το Γενικό Λογιστήριο του κράτους έχει εγκρίνει την πρόσληψη 165 ελεγκτών. 

Τα λειτουργικά ελλείμματα του ΟΑΣΑ αναμένεται να διαμορφωθούν σε χαμηλότερα επίπεδα φέτος, καθώς τα αρμόδια υπουργεία οικονομικών και υποδομών έδωσαν το πράσινο φως για αύξηση της κρατικής επιχορήγησης του ομίλου κατά 30 εκατομμύρια ευρώ. Η επιχορήγηση για το 2016 θα ανέλθει σε περίπου 115 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που θα μειώσει τα λειτουργικά ελλείμματα του ομίλου στο ποσό των περίπου 12 εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το νόμο 3920 του 2011 για την εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών, η κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΑ δε μπορεί να υπερβαίνει το 40% των εσόδων του οργανισμού. Ο στόχος που έχει τεθεί για το 2017 είναι το λειτουργικό έλλειμμα να μην υπερβεί τα 57 εκατομμύρια ευρώ.


Πηγή: skai.gr