Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016

Ζητούν προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη-Γιαννιτσά.

Αποτέλεσμα εικόνας για Προαστιακη συνδεση με ΓιαννιτσαΨήφισμά των φορέων του νομού Πέλλας.

Προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά, με επέκταση στην Αλμωπία, ζητούν οι φορείς του νομού Πέλλας, υποστηρίζοντας ότι το έργο, που έχει σχεδιαστεί εδώ και χρόνια, μπορεί να γίνει χωρίς μεγάλο κόστος, λόγω του πεδινού ανάγλυφου της περιοχής. Το αίτημα των φορέων για εκπόνηση οριστικής μελέτης και ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την υλοποίησή του, υποστηρίζεται πλέον και από το δημοτικό συμβούλιο Έδεσσας, από το οποίο έγινε δεκτό με ομόφωνο ψήφισμα.

Στο ψήφισμα περιγράφεται, ότι ο νομός είναι συγκοινωνιακά αποκομμένος με το «ανεπαρκές και επικίνδυνο για την ασφάλειά μας -παρά τις όποιες βελτιώσεις- οδικό δίκτυο που συνδέει το νομό με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την απουσία κάθετης πρόσβασης προς την Εγνατία Οδό. Η υπάρχουσα σιδηροδρομική διαδρομή Θεσσαλονίκη – Πλατύ – Σκύδρα – Έδεσσα αφήνει το μεγαλύτερο, το πιο παραγωγικό και πυκνοκατοικημένο τμήμα του νομού Πέλλας εκτός σιδηροδρομικού δικτύου».

Την ίδια ώρα, μένει αναξιοποίητη η Προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας, που ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2008 με απόλυτα θετικά συμπεράσματα για την αναγκαιότητα υλοποίησης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πέλλας με τη Θεσσαλονίκη, μέσω Γιαννιτσών. Οι φορείς του νομού υποστηρίζουν επίσης, ότι η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie αλλάζει το στρατηγικό σχεδιασμό του Ο.Σ.Ε. δίνοντας προτεραιότητα στην αναβάθμιση των υπαρχόντων δικτύων και όχι στην επέκτασή τους.

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, το έργο πρέπει να γίνει καθώς: 1. Θα διευκολύνει και θα μεταφέρει επιβάτες και αγαθά από Πέλλα και Φλώρινα και Κοζάνη από/προς τη Θεσσαλονίκη και το λιμάνι, τη ΒΙΠΕ Σίνδου σε χρόνο πολύ μικρότερο του σημερινού.
 2. Θα αποτελέσει τμήμα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και θα διευκολύνει τη σύνδεση με τα άλλα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
 3. Θα συμβάλλει στην μετατροπή της περιφέρειας σε προάστιο αποκεντρώνοντας τη Θεσσαλονίκη με αποτέλεσμα την ενίσχυση του κατασκευαστικού τομέα, του τουρισμού και των τοπικών αγορών.
 4.Θα αποθαρρύνει τη χρήση του Ι.Χ. με αποτέλεσμα τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Υπενθυμίζεται, ότι σε τελευταία επίσκεψη κλιμακίου του ΟΣΕ στην Πέλλα, τον περασμένο Οκτώβριο, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο του οργανισμού Κ. Πετράκη, επισημάνθηκε, ότι για τη διασύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Έδεσσα μέσω Γιαννιτσών με προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή έχει εκπονηθεί, μέχρι στιγμής, μόνο μελέτη σκοπιμότητας, η οποία μάλιστα χρήζει επικαιροποίησης, ενώ για να ενταχθεί το έργο σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο και να κατασκευαστεί μελλοντικά απαιτούνται και επί πλέον μελέτες, με σημαντικότερη την τεχνική μελέτη του έργου, την οποία ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ δεσμεύθηκε ότι θα εκπονήσει ο ΟΣΕ με ίδιες δαπάνες.

Συντάκτης: Φώτης Κουτσαμπάρης
Πηγή: makthes.gr