Την ικανοποίησή του εκφράζει ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας για την έναρξη των εργασιών και την μέχρι τώρα πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου για την Δυτική Ελλάδα, την επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο τμήμα Πάτρα – Κάτω Αχαΐα που χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020».
Σήμερα, μαζί με στελέχη του ΟΣΕ και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π., έκαναν αυτοψία στα σημεία που έχουν γίνει μέχρι τώρα παρεμβάσεις στη σιδηροδρομική γραμμή και ενημερώθηκαν από τον ανάδοχο για την πορεία των εργασιών της «Αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής και των τεχνικών στη μετρική γραμμή Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πατρών στο τμήμα από Άγιο Ανδρέα μέχρι Κάτω Αχαΐα».
Πρόκειται για το ένα από τα δύο υποέργα που συνθέτουν την συνολική επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου από την Πάτρα μέχρι και την Κάτω Αχαΐα και αφορά την εργολαβία για τη συντήρηση εντοπισμένων τμημάτων των υφισταμένων σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς επίσης και την επισκευή/συντήρηση των στάσεων μεταξύ του τμήματος Άγιος Ανδρέας – Κ. Αχαΐα.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε τους κόπους μας, τις προσπάθειές μας να γίνονται πράξη. Ένα εμβληματικό συγκοινωνιακό έργο για την οικονομική ζωή, την τουριστική ανάπτυξη, και την προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής, αλλά και για την ποιότητα ζωής των πολιτών μας να έχει ξεκινήσει και να βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο» σημείωσε ο Περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας και συνέχισε: «Εργαστήκαμε σκληρά, επίμονα και δικαιωθήκαμε για αυτό. Ο Προαστιακός είναι ένα σημαντικό εργαλείο ανάπτυξης, αλλά και ένα μέσο μαζικής μεταφοράς. Ένα έργο ‘σημαία’, το πρώτο που εντάχθηκε προς χρηματοδότηση από το νέο ΠΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας».
Καταλήγοντας ο Απ. Κατσιφάρας σημείωσε πως η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανταποκρίνεται με αυτό το έργο στο πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, καθώς υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις για γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση από/προς την ΒΙ.ΠΕ. Πατρών, από/προς Πάτρα και νέο Λιμάνι, ενώ επίσης, η περιοχή της Δυτικής Αχαΐας έχει αγροτικό και τουριστικό ενδιαφέρον, ενώ συγκεντρώνει και μεγάλο αριθμό παραθεριστικών / εξοχικών κατοικιών.
Μαζί με τον Περιφερειάρχη Απ. Κατσιφάρα επισκέφθηκαν σήμερα σημεία του έργου οι: Δημήτρης Τζιβάρας, προϊστάμενος Διευθύνουσας Υπηρεσίας Έργων του ΟΣΕ, Χρήστος Οικονόμου, επιβλέπων μηχανικός του έργου από τον ΟΣΕ - Τμήμα Πάτρας, Άλκηστις Σταθοπούλου, Διευθύντρια Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, Ιωάννα Φαναριώτου, προϊσταμένη Μονάδας Β2 ΕΥΔ/ΕΠ Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και το στέλεχος της ΕΥΔ/ΕΠ Αναστασία Πυργάκη, Βασίλειος Μπαλτζώης, Τοπογράφος της Υπηρεσίας γραμμής του ΟΣΕ, Κώστας Κουτσουπιάς, βοηθός επιβλέποντος ΟΣΕ - Τμήμα Πάτρας, εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρίας, καθώς και υπάλληλοι του ΟΣΕ.
Τι περιλαμβάνει το έργο της επέκτασης του Προαστιακού στην Κάτω Αχαΐα
Το έργο (υποέργα 1 και 2) συνολικού κόστους 5.360.402,58 ευρώ έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσα από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Δυτικής Ελλάδας και Φορέας υλοποίησής του είναι ο ΟΣΕ Α.Ε.
Το συνολικό φυσικό αντικείμενο του έργου (υποέργα 1 και 2) αφορά στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων, στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού, στο τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αγίου Ανδρέα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Κάτω Αχαΐας, συνολικού μήκους γραμμών 20,8 χλμ.
Περιλαμβάνει την κατασκευή και διαμόρφωση των στάσεων: Κεντρικός Σταθμός Άγιος Ανδρέας, Ανθείας, Άγιος Γεώργιος (Ιτιές), Παραλία Πατρών 25ης Μαρτίου, Τσαούση –Μιντιλόγλι, Βραχνέικα, Τσουκαλέικα, Αλισσός και Κάτω Αχαΐα. Σε κάθε στάση προβλέπεται η διαμόρφωση αποβάθρας συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης (ράμπες) των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, της τοποθέτησης στεγάστρων και εξοπλισμού (καθιστικούς πάγκους, κάδους απορριμμάτων, μπάρες στάθμευσης και ασφάλισης ποδηλάτων), και τον ηλεκτροφωτισμό.
Η υφιστάμενη σιδηροδρομική υποδομή πρόκειται να αναβαθμιστεί για τις ανάγκες της κυκλοφορίας και η ταχύτητα μελέτης για το τμήμα Αγ. Ανδρέας – Κ. Αχαΐα είναι 90km/h.
Προβλέπεται επίσης η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων με νέου τύπου από καουτσούκ (τύπου strail) ή οπλισμένο σκυρόδεμα με αντιολισθητική επιφάνεια. Μέρος του έργου αποτελεί και η ενίσχυση της λειτουργίας των τεχνικών της γραμμής και κυρίως η ενίσχυση των βάθρων της Γέφυρας Πείρου.
Τέλος, στο πλαίσιο του έργου θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) καθώς και αποκατάσταση της λειτουργίας υφιστάμενων ΑΣΙΔ στο μήκος του υπό αναβάθμιση τμήματος. Συνολικά θα γίνει εγκατάσταση ή επισκευή σε 32 συνολικά ΑΣΙΔ.
Πηγή: pde.gov.gr