Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Αναζητώντας τη χρυσή τομή.

Γράφει ο Ζακυνθινός Διονύσης

Οταν οριστικοποιήθηκε η παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου στην πόλη, ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης έδειξε ότι το επόμενο βήμα της δημοτικής αρχής θα αφορά τη διεκδίκηση από το κράτος της χρηματοδότησης για την ανάπλαση του.

Σε σχετικές δηλώσεις που έκανε στην ΕΡΤ ανέφερε: «Απαιτούμε αυτά που δικαιούμαστε, τη χρηματοδότηση, για να μπορέσουμε να κάνουμε την ανάπλαση αυτού του χώρου».
Με άλλα λόγια, αργά η γρήγορα, θα ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις με αίτημα την κρατική χρηματοδότηση για την αναμόρφωση του παραλιακού μετώπου.
Και από κοντά, θα πρέπει να αναμένουμε και κινητοποιήσεις που θα αφορούν τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής.
«Οσο θα είμαστε εμείς δημοτική αρχή, δεν πρόκειται να επιτρέψουμε με κανένα τρόπο να μαχαιρώσουν την Πάτρα και το έχουμε διαμηνύσει με πολλούς τρόπους και προς όλες τις πλευρές» δήλωσε τις προάλλες στην «Πελοπόννησο» ο εκπρόσωπος Τύπου της δημοτικής αρχής Ανδρέας Αντωνόπουλος, τασσόμενος κατά της επίγειας διέλευσης του τρένου.
Μάλιστα το σχετικό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας μας («Η επίγεια διέλευση δεν θα περάσει») σχολιάστηκε ευρέως από τους δημοσιογράφους του ΣΚΑΪ Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου, κατά την ανασκόπηση του Τύπου στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή που παρουσιάζουν καθημερινά.
Αμφότεροι, θυμήθηκαν τις σφοδρές αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η επανεμφάνιση του τραμ στην Αθήνα, αλλά και η χάραξη κατά τόπους του μετρό, όπως στην Αγία Παρασκευή.
Σήμερα, επειδή κατά μια ρεαλιστική διαπίστωση ο κόσμος ξεχνάει, ουδείς θυμάται πλέον τις αντιδράσεις, το σάλο από τις παράπλευρες φθορές που είχε προκαλέσει στα σχετικά έργα ο περιβόητος μετροπόντικας.
Το τραμ (της επίγειας διέλευσης) και το μετρό (της υπόγειας διέλευσης) είναι αναπόσπαστα πια μέρη της συγκοινωνιακής καθημερινότητας της πρωτεύουσας και το ένα συμπληρώνει το άλλο.
Επιστροφή στα μέρη μας. Όλες και όλοι που ζούμε στην Πάτρα θέλουμε το καλύτερο γι' αυτήν, ακριβώς επειδή είναι η πόλη μας, το σπίτι μας.
Προφανώς και θέλουμε ένα άρτια αναμορφωμένο παραλιακό μέτωπο για να απολαμβάνουμε τον περίπατο μας, δεν θέλουμε ένα τρένο που η παρουσία του θα είναι στο αστικό τοπίο δυσλειτουργική, αντιαισθητική.
Από την άλλη πλευρά, όμως, χρήσιμο είναι να έχουμε υπόψη μας και τη δυσμενή συγκυρία που διανύει η χώρα.
Εμείς μπορεί να θέλουμε (και ορθώς) να ρέει άφθονη η κρατική χρηματοδότηση για την ικανοποίηση όλων των αιτημάτων μας, ωστόσο είναι ένα ερώτημα σε ποιά έκταση αυτή είναι εφικτή σε τούτους τους χαλεπούς καιρούς .
Η αναζήτηση και εξέταση λύσεων που θα εξυπηρετούν στο μέγιστο δυνατό το συμφέρον της πόλης, είναι ο ενδεδειγμένος δρόμος.
Ας τον ακολουθήσουμε, όπως ήδη κάναμε με κάποια πάρκα και πλατείες…

Πηγή: pelop.gr