ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ»
Αν συνεχιστεί για το επόμενο διάστημα η μείωση στις πωλήσεις οι ζημιές μπορεί και να ξεπεράσουν συνολικά τα 130 εκατ. ευρώ
Κατακρημνίστηκαν τα οικονομικά στοιχεία των αστικών συγκοινωνιών μέσα στο καλοκαίρι επιβεβαιώνοντας ακόμα και τις πιο ακραίες φωνές μέσα στην εταιρεία που κάνουν λόγο για οκτώ στους δέκα «τσαμπατζήδες» από τους επιβάτες που χρησιμοποιούν ΜΜΜ. Την ίδια στιγμή ο Οργανισμός προχωρεί σε συμβάσεις με «παχυλές» αμοιβές.
Παρά το γεγονός ότι δεν μπορούν να υπάρξουν συγκρίσεις με πέρσι όπου μέσα στο καλοκαίρι είχαμε τα capital controls, ωστόσο οι πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών έχουν συρρικνωθεί κάνοντας ακόμα και τις προβλέψεις για «μαύρη τρύπα» 77 εκατ. ευρώ στο τέλος του χρόνου ιδιαίτερα αισιόδοξες.
Συγκεκριμένα τα έσοδα του Αυγούστου για την ΟΣΥ ήταν λιγότερο από 5 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που μόνο η μισθοδοσία της εταιρείας για τον ίδιο μήνα ξεπερνά τα 7 εκατ. ευρώ! Αξιοσημείωτο είναι ότι τα έσοδα είναι χαμηλότερα ακόμα και από τον περσινό Αύγουστο που είχαν ξεπεράσει τα 5,5 εκατ. ευρώ και ήταν αμέσως μετά την επιβολή μέτρων των capital controls και οι επιβάτες είχαν περιορίσει σημαντικά τις μετακινήσεις τους. Ακόμα και η ίδια η διοίκηση βλέποντας ότι τα έσοδα από πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών να καταρρέουν αποφάσισε να δημιουργήσει εκ νέου το σώμα Ελεγκτών που πριν από δύο χρόνια είχε καταργήσει ώστε πριν την χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αρχές του 2017 να υπάρξει έλεγχος και να μειώσει την εισιτηροδιαφυγή.
Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο κατακόρυφη αύξηση των τσαμπατζήδων τονίζοντας ότι κυρίως σε λεωφορεία και τρόλεϊ οκτώ στους δέκα επιβάτες δεν χτυπά εισιτήριο. Μάλιστα η ρύθμιση που έγινε για τους ανέργους σύμφωνα με την οποία αν έχεις δελτίο ΟΑΕΔ η μεταφορά με ΜΜΜ γίνεται δωρεάν έχει οδηγήσει πολλούς επιβάτες να μην ακυρώνουν εισιτήριο προφασιζόμενοι ότι είναι άνεργοι. Ακόμα χειρότερα εμφανίζονται τα έσοδα για τον Σεπτέμβριο, ο οποίος αν και ακόμα δεν έχει κλείσει φαίνεται να δημιουργεί μεγάλη «μαύρη τρύπα» στα οικονομικά του ΟΑΣΑ. Αυτό ουσιαστικά ανατρέπει τους αρχικούς προϋπολογισμούς της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ που προέβλεπαν ζημιές 77 εκατ. ευρώ.
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη των προϋπολογισμών των Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.) και Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ Α.Ε.), που δημοσιεύθηκαν στο ΦΕΚ 3.6.2016/Β/1580, έχουν ως εξής:
ΣΤΑΣΥ Α.Ε. έσοδα 111,5 εκατ. ευρώ, έξοδα 144 εκατ. ευρώ, ζημία 32,5 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία το 2013 και το 2014 εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία και ήταν απαλλαγμένη από την ανάγκη κρατικής χρηματοδότησης. Αντιθέτως το τρέχον έτος πρόκειται να λάβει από τον κρατικό προϋπολογισμό (ΠΔΕ, ΕΕ) 1,2 εκατ. ευρώ.
ΟΣΥ Α.Ε. έσοδα 188,3 εκατ. ευρώ, έξοδα 233 εκατ. ευρώ, ζημίες 44,683 εκατ. ευρώ.
Συνολικά έσοδα 299,88 εκατ. ευρώ, έξοδα 377 εκατ. ευρώ, ζημίες 77,270 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο αν συνεχιστεί για το επόμενο διάστημα η μείωση στις πωλήσεις οι ζημιές μπορεί και να ξεπεράσουν συνολικά τα 130 εκατ. ευρώ.
Η ΟΣΥ
Ο μεγαλύτερος «χαμένος», η ΟΣΥ, όπου λεωφορεία και τρόλεϊ βρίσκονται παροπλισμένα, ενώ την ίδια στιγμή οι επιβάτες χάνουν ώρες περιμένοντας ένα λεωφορείο. Αξιοσημείωτο είναι ότι σε στάσεις της τηλεματικής αναγράφονται πολλές φορές αναμονές μέχρι και 58 λεπτά και μάλιστα τη στιγμή που έχει μπει σε εφαρμογή το χειμερινό πρόγραμμα που έπρεπε να περιλαμβάνει αύξηση δρομολογίων.
Στο πλαίσιο αυτό και ενώ για το 2016 στην ΟΣΥ αναμένονταν έσοδα από πωλήσεις καρτών και εισιτηρίων περίπου 75 εκατ. ευρώ, το τελικό ποσό μπορεί να είναι αρκετά μειωμένο.
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ανελαστικές δαπάνες της ΟΣΥ για το 2016 είναι 143 εκατ. ευρώ, η μισθοδοσία 40 εκατ. ευρώ, τα καύσιμα 12 εκατ. ευρώ, η ασφάλεια των λεωφορείων 1 εκατ. ευρώ, τέλη κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ 10 εκατ. ευρώ, ανταλλακτικά και αναλώσιμα υλικά 3 εκατ. ευρώ, ρεύμα έλξης για τρόλεϊ, φως, νερό, τηλέφωνο 1 εκατ. ευρώ και φόροι 7 εκατ. ευρώ.
Οφειλόμενα ρεπό
Μόνο για το οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου του 2016 τα οφειλόμενα ρεπό ανήλθαν σε 39.350 όταν όλο το 2015 άγγιξαν τα 50.000 και για το εννεάμηνο Απριλίου Δεκεμβρίου του 2014 ήταν επίσης 39.871. Το σύνολο των οφειλομένων ρεπό συνεχώς αυξάνεται σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ ενώ την ίδια στιγμή οι εργαζόμενοι βαίνουν συνεχώς μειούμενοι.
Συγκεκριμένα από 4.016 οδηγοί το 2014 μειώθηκαν σε 3.705 οδηγοί το 2015 και 3.440 οδηγοί το 2016. Η αύξηση των οφειλομένων - μεταφερομένων ρεπό και η μείωση των οδηγών σημαίνει λιγότερο παραγόμενο έργο και κατά συνέπεια λιγότερα λεωφορεία στους δρόμους για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που οι εργαζόμενοι αποφασίσουν να μην εργαστούν στα ρεπό τους το έργο που θα παραχθεί θα είναι μόλις στο 70% του ήδη μειωμένου συγκοινωνιακού έργου που εκτελείται.
Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πάνω από το 50% του στόλου των λεωφορείων βρίσκεται παροπλισμένο στα αμαξοστάσια και το έργο εκτελείται με μόλις 900 λεωφορεία (από τα συνολικά 2139) δείχνει πόσο λιγότερα δρομολόγια εκτελούνται καθημερινά.
Κόστος Εκθεσης Θεσσαλονίκης
Πάνω από 40.000 ευρώ κόστισε η μεταφορά εργαζομένων και ο εξοπλισμός, η ενοικίαση χώρου και η έκδοση φυλλαδίων για την έκθεση Θεσσαλονίκης, ενώ το κόστος αυτό αυξάνεται αν υπολογίσει κανείς και τη μεταφορά του λεωφορείου για αστέγους που μετακινήθηκε από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη για να παρουσιαστεί για δεύτερη φορά από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
ΣΥΡΙΖΑ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
Προκλητικές αμοιβές για... μουσική στις στάσεις
Τη στιγμή που οι αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας καταρρέουν, η διοίκηση του ΟΑΣΑ «φροντίζει» με βελτιώσεις τις μειωμένες υπηρεσίες που παρέχει. Αν και ο επιβάτης καλείται να περιμένει στις στάσεις λεωφορεία πλέον της μίας ώρας, η διοίκηση προχωρεί σε συμβάσεις για τη μουσική που θα παίζει στο μετρό και στα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς με κόστος 3.900 ευρώ! Αξιοσημείωτο είναι ότι ανάδοχος του «έργου» είναι κεντρικό μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Βριλησσίων - Πεντέλης.
Παράλληλα έχουν υπογραφεί και εγκριθεί και άλλες συμβάσεις, όπως πρόσληψη επτά δικηγόρων που θα πληρώνονται ανάλογα με τις δίκες που θα συμμετέχουν μαζί με το δικαστικό σώμα της εταιρείας αλλά και «ειδικοί συνεργάτες» στα γραφεία της διοίκησης με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Δικηγόροι, οικονομολόγοι αλλά και άλλοι ειδικοί σύμβουλοι προσλήφθηκαν ακόμα και με τριετείς συμβάσεις κοστίζοντας ακριβά σε έναν οργανισμό που παραπαίει. Ακόμα και για τρεις μήνες υπάρχει σύμβαση με δικηγόρο, που το κόστος της αγγίζει τα 4.000 ευρώ.
Συντάκτης: Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr