Σε τελικό στάδιο είναι η προμελέτη για τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής στο τελικό τμήμα του ΠΑΘΕΠ Ρίο-Πάτρα. Σε έγγραφο του ΟΣΕ που σας αποκαλύπτει σήμερα το ypodomes.com επισημαίνεται ότι το βασικό κριτήριο της χάραξης είναι ο χρόνος που πιέζει αφόρητα καθώς μέχρι το 2022 η Πάτρα πρέπει να έχει συνδεθεί με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στο έγγραφο που υπογράφει και αποτελεί απάντηση σε ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Αχαϊας Νίκου Νικολόπουλου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Κωνσταντίνος Πετράκης, "τα κριτήρια με τα οποία συντάχθηκε η προμελέτη χάραξης είναι να υπάρξει χρονικά κατά το δυνατό άμεση σύνδεση της πόλης των Πατρών με το Λεκανοπέδιο και το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στο πλαίσιο του υφιστάμενου χρηματοδοτικού κοινοτικού προγράμματος".
Επίσης γίνεται ξεκάθαρο ότι παραμένει η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή αλλά και ότι ένα πλάνο υπογειοποίησης όπως είχε αποφασιστεί την προηγούμενη δεκαετία είναι μάλλον δύσκολο να γίνει λόγω της χρηματοδότησης.
Χαρακτηριστικά όπως σημειώνεται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, "η διατήρηση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού διαδρόμου με την ταυτόχρονη λειτουργία του Προαστιακού Πατρών κατά το δυνατό και η διατήρηση των κυκλοφοριακών συνθηκών.... οι υπάρχουσες λύσεις για υπογειοποίηση ή μερική υπογειοποίηση σε συνδυασμο με τις αναπλάσεις στην πόλη των Πατρών παραμένουν προς εξέταση για ένα συνολικό σχεδιασμό ο οποίος προύποθέτει πλην των μελετητικών στοιχείων ωριμότητας, την αναγκαία χρηματοδότηση ενός τέτοιου μεγάλου κατασκευαστικού σχεδίου".
Αξίζει να αναφερθεί ότι το θέμα της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμή μέσα στον αστικό ιστό της Πάτρας έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην ολοκλήρωση των έργων καθώς το κόστος κρίνεται πλέον απαγορευτικό, ενώ παρόμοια περίπτωση υπογειοποίησης δεν συναντάμε σε καμία μεγάλη πόλη της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας, της Λαμίας, της Κατερίνης κ.α.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com