«Κοιμώμενη δύναμη με ιδιαίτερη δυναμική να προσδώσει υπεραξία στην οικονομία της Πελοποννήσου» χαρακτήρισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Πέτρος Τατούλης, το σιδηροδρομικό της δίκτυο, κατά την πρώτη μέρα των εργασιών του συμποσίου «Τραίνο,
Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη» που διοργανώνεται στη Ζυρίχη σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης και τη συμμετοχή του ΟΣΕ της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Συλλόγου Φίλων του Τραίνου στην Πελοπόννησο και του πρώην προέδρου του ΟΣΕ, Παναγιώτη Θεοφανόπουλου.
Τουρισμός και Περιφερειακή Ανάπτυξη» που διοργανώνεται στη Ζυρίχη σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης και τη συμμετοχή του ΟΣΕ της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, του Πανεπιστημίου Πατρών, του Συλλόγου Φίλων του Τραίνου στην Πελοπόννησο και του πρώην προέδρου του ΟΣΕ, Παναγιώτη Θεοφανόπουλου.
Ο περιφερειάρχης, αφού τόνισε την άριστη συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τον ΟΣΕ και τη ΓΑΙΑΟΣΕ για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, τόνισε ότι σκέψη της Περιφερειακής Αρχής είναι το τρένο να αποτελέσει μια νέα θεματική σύμπραξη ανάπτυξης του τουριστικού προορισμού. «Η Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελεί ένα διαρκώς ανερχόμενο τουριστικό προορισμό και η πρότασή μας έχει ως στόχο να αυξήσει το τουριστικό μας προϊόν» συνέχισε, τονίζοντας ότι «το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στην αξιοποίηση της επανεκκίνησης στη λογική τρένου κρουαζιέρας και τρένου – σπορ».
Εξαιρετική χαρακτήρισε o κ. Τατούλης την πρόταση του καθηγητή Χωρικού Σχεδιασμού του Πολυτεχνείου της Ζυρίχης, Bernd Scholl, να προετοιμαστεί φάκελος, ο οποίος θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση στις Βρυξέλλες, αξιοποιώντας το παράδειγμα της Ελβετίας με τα τρένα.
«Για να είναι ωστόσο βιώσιμη η πρόταση που θα υποβληθεί στην Ε.Ε. θα πρέπει να επιτευχθεί συνύπαρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και φορέων της αυτοδιοίκησης, ώστε να μοχλευθούν πόροι από την ιδιωτική πρωτοβουλία» πρόσθεσε ο περιφερειάρχης.
Σε ό,τι αφορά την πιστοποίηση της γραμμής από την Ουνέσκο, υποστήριξε ότι ήδη υπάρχουν σημαντικά μνημεία πιστοποιημένα στη διαδρομή του σιδηροδρόμου, όπως η Αρχαία Ολυμπία, οι Μυκήνες, η Επίδαυρος, ο Μυστράς και η Νεμέα, ενώ σύντομα θα προστεθούν κι άλλα, γεγονός το οποίο αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για μια τέτοια διεκδίκηση.
Ομόφωνα δε έγινε αποδεκτή η πρόταση του κ. Τατούλη να αναλάβει το ρόλο του συντονιστή της ομάδας εργασίας για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοφανόπουλος.
Στην Τρίπολη το επόμενο συμπόσιο
Αποφασίστηκε, τέλος, το επόμενο συμπόσιο, όπου θα διατυπωθεί και η κοινή διακήρυξη για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, να γίνει στην έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στην Τρίπολη.
Πηγή: tharrosnews.gr