Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016

Ολοταχώς με… τρένο η ψηφοθηρία Γάλλων και Γερμανών.

Λίγες μόλις ημέρες μετά την είδηση ότι η γερμανική κυβέρνηση θα στηρίξει με ένα δισ. ευρώ τη κρατική σιδηροδρομική εταιρία, προκειμένου να σώσει τις θέσεις εργασίας, διαβάζουμε ότι και η γαλλική κυβέρνηση θα παρέμβει για να εμποδίσει το λουκέτο στο εργοστάσιο σιδηροδρόμων της Alstom, προχωρώντας εσπευσμένα σε μια «φουσκωμένη» παραγγελία συρμών, που για την ώρα δεν χρειάζεται.
Κοινός παρανομαστής του ξαφνικού ενδιαφέροντος αμφότερων των κυβερνήσεων να σώσουν τις επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας είναι, βεβαίως, ότι έχουν εκλογές την ερχόμενη χρονιά.
Για το υποκριτικό της συμπεριφοράς των Γερμανών, που πολλές φορές έχουν επικρίνει σκληρά τους εταίρους τους (μεταξύ αυτών, βεβαίως, και την Ελλάδα) για αθρόο μοίρασμα κρατικών επιχορηγήσεων σε επιχειρήσεις που δεν θα έπρεπε να διασωθούν, αναφερθήκαμε αναλυτικά τη περασμένη εβδομάδα, τόσο από την fmvoice.gr, όσο και στο τελευταίο φύλλο της «F&M Voice». Έτσι, λοιπόν, δεν θα έπρεπε να μας δημιουργεί εντύπωση ότι το γερμανικό… προηγούμενο άνοιξε την όρεξη και των Γάλλων. Αν και ομολογουμένως οι γαλλικές αρχές δεν χρειάστηκαν και πολύ, έχοντας... βεβαρυμμένο ιστορικό γενναιόδωρων κρατικών ενισχύσεων.

Σε κάθε περίπτωση, η ουσία είναι ότι τα γαλλικό δημόσιο (το οποίο σημειωτέον ελέγχει το 20% της Alstom) συμφώνησε να προχωρήσει εσπευσμένα σε μια μεγάλη παραγγελία νέων τρένων υψηλής ταχύτητας, ύψους 600 εκατ. ευρώ, χάρη στην οποία θα διασφαλίσει ότι το 137 ετών εργοστάσιο της εταιρίας στο Μπελφόρ θα συνεχίσει να λειτουργεί, τουλάχιστον, για τα επόμενα τέσσερα-πέντε χρόνια. Μαζί του, βεβαίως, θα σωθούν και 480 θέσεις εργασίας, εν δυνάμει ψηφοφόρων του Φρανσουά Ολάντ, που σε έξι μήνες από τώρα θα παλέψει για την παραμονή του στον προεδρικό θώκο.

«Εισακούσαμε τις φωνές αγωνίας των μελών της τοπικής αυτοδιοίκησης και των συνδικάτων» σχολίασε χαρακτηριστικά ο υπουργός βιομηχανίας Κριστόφ Σιρίγκ. Μια ενδιαφέρουσα, ωστόσο, λεπτομέρεια, που δεν διέφυγε του Τύπου, είναι ότι οι νέοι συρμοί του TGV προορίζονται να λειτουργήσουν στις νέες γραμμές υψηλής ταχύτητας του εθνικού δικτύου που βρίσκονται ακόμη υπό κατασκευή. Κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι άμεσα αναγκαίοι, ούτε καλύπτουν κάποιο κενό που υπήρχε ήδη στο δίκτυο.

Έτερη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι ένας από τους λόγους που η εταιρία «στριμώχθηκε» οικονομικά είναι ότι νωρίτερα φέτος έχασε ένα σημαντικό συμβόλαιο κατασκευής 44 συμβατικών τρένων, όταν η κοινοπραξία της Akiem, κατοχύρωσε το σχετικό συμβόλαιο στη γερμανική Vossloh. Είδηση που είχε ξεσηκώσει, τότε, τη μήνιν των βουλευτών της περιοχής, που είχαν φτάσει στο σημείο να ζητήσουν από το Ελιζέ να παρέμβει και να ακυρώσει τη συμφωνία.

Κάτι τέτοιο προφανώς ήταν δύσκολο και παράτυπο, και ενδεχομένως να προκαλούσε και τη γκρίνια των γερμανών. Οπότε όταν τα πράγματα δυσκόλεψαν, η κυβέρνηση θεώρησε ευκολότερο να «ρίξει» από τη τσέπη της (ή καλύτερα τη τσέπη των φορολογουμένων) 600 εκατ. ευρώ για τη διάσωση του εργοστασίου, παραγγέλνοντας υπερταχείες που δεν χρειάζεται!

Δεδομένων των παραπάνω στοιχείων, είναι μάλλον περιττό να αναφέρουμε ότι η περιοχή θεωρείται πολιτικά σημαντική, εν όψει των εκλογών, για τον αγώνα που καταβάλλει το Σοσιαλιστικό Κόμμα να μην χάσει έδαφος σε βιομηχανικές περιοχές, όπου κάποτε είχε τη πρωτοκαθεδρία. Βασικός αντίπαλος του δε, στις βιομηχανικές και εργατικές περιοχές όλης της χώρας, δεν είναι η δεξιά, αλλά η ακροδεξιά, ήτοι το Εθνικό Μέτωπο της Μαρίν Λεπέν, που με το μετριοπαθές κοινωνικό της πρόγραμμα κάνει θραύση στο συγκεκριμένο κοινό.

Θυμίζουμε ότι στις δημοσκοπήσεις για τον πρώτο γύρο των προεδρικών εκλογών, τον ερχόμενο Απρίλιο, το Εθνικό Μέτωπο προηγείται, με δεύτερο το συντηρητικό UMP. Κάτι που σημαίνει ότι ο Φρανσουά Ολάντ, όχι μόνο κινδυνεύει να χάσει τη προεδρία, αλλά και να διασυρθεί αποτυγχάνοντας έστω να περάσει στο δεύτερο γύρο.

Συντάκτης: Μαριλίζ Φασουλοπούλου
Πηγή: fmvoice.gr