Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

Νέα παράταση στον διαγωνισμό της ΕΕΣΣΤΥ.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Νέα παράταση για τις 17 Οκτωβρίου δόθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, η οποία έχει πλέον νέα ηγεσία μετά την απομάκρυνση του Στέφανου Αγιάσογλου από το «τιμόνι» της εταιρείας.

Πρόκειται για τη δεύτερη παράταση που δίνεται στο νέο διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ, τα στελέχη του οποίου αποδίδουν τη σχετική απόφαση στις απαιτήσεις των ενδιαφερομένων επενδυτών. Υπενθυμίζεται ότι η προγραμματισμένη ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος είχε οριστεί η 3η Οκτωβρίου.
Σημειώνεται ότι σχεδόν σίγουρη θεωρείται η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους που θα εξαγοράσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ωστόσο στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η ΕΕΣΣΤΥ προσελκύει το ενδιαφέρον και άλλων επενδυτών, καθώς πλέον έχει κλείσει το θέμα των κρατικών ενισχύσεων, ενώ και η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει μπει στην τελική ευθεία.
Και το ενδιαφέρον δεν είναι τυχαίο, καθώς εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ άλλες δύο εταιρείες έχουν λάβει άδεια για να χρησιμοποιήσουν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, οι οποίοι θα αποτελέσουν και νέους πελάτες της ΕΕΣΣΤΥ, καθώς η εταιρεία παραμένει η μοναδική στα Βαλκάνια που μπορεί να παρέχει ευρωπαϊκή πιστοποίηση σε τροχαίο υλικό.

Αλλαγές στη διοίκηση

Λίγες ημέρες πριν από την αναμενόμενη υπογραφή της συμφωνίας για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλούς, δημοσιεύτηκε ο διορισμός νέας διοίκησης στην ΕΕΣΣΤΥ.
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργών Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη και του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη που φέρει ημερομηνία 12 Αυγούστου, διορίζεται νέο (προσωρινό λόγω ιδιωτικοποίησης) διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο τη θέση του προέδρου καταλαμβάνει ο κ. Ιωάννης Αντωνιάδης, πολιτικός μηχανικός, και τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου ο κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ηλεκτρολόγος μηχανικός.
Τα δύο στελέχη θα αντικαταστήσουν τον κ. Στέφανο Αγιάσογλου, ο οποίος τοποθετήθηκε στην εταιρεία στις αρχές του 2013 από την ΝΔ κατά την περίοδο της συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ αλλά όλο αυτό το διάστημα παρέμενε στη θέση του, λόγω της επικείμενης ιδιωτικοποίησης.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα είχαν «πυκνώσει» οι αντιπαραθέσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την κατάσταση του τροχαίου υλικού.
Πάντως στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ δήλωναν κατηγορηματικά ότι η αλλαγή στη διοίκηση της εταιρείας δεν πρόκειται να δημιουργήσει κανένα πρόβλημα στο εν εξελίξει διαγωνισμό.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΕΕΣΣΤΥ

Στο μεταξύ, ανάμεσα σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ εξακολουθούν να υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες που απορρέουν από το συμβόλαιο συντήρησης μεταξύ των δύο εταιρειών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξακολουθεί να οφείλει στην ΕΕΣΣΤΥ ποσό περίπου 10 εκατ. ευρώ, καθώς η νέα σύμβαση που υπογράφτηκε το καλοκαίρι θα ενεργοποιηθεί με τη μεταβίβαση των μετοχών της σε ιδιώτη.
Υπενθυμίζεται ότι μη δεσμευτικές προσφορές είχαν καταθέσει στον προηγούμενο διαγωνισμό που απέβη άκαρπος τόσο η γαλλική Alstom, όσο και η Siemens, οι οποίες, ωστόσο, δεν προχώρησαν στην κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς για την ΕΕΣΣΤΥ η οποία παρουσίασε, το 2015, μείωση εσόδων και διεύρυνση ζημιών. Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 24,07 εκατ., έναντι 26,51 εκατ. το 2014, παρουσιάζοντας μείωση 9,22%. Αντίστοιχα, οι καθαρές ζημιές έφτασαν τα 5,62 εκατ., έναντι 4,98 εκατ. το 2014.

Συντάκτης:  Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr