Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Χαιρετισμός του Μανώλη Συντυχάκη στο 35ο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Στη βασική στόχευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πλήρη απελευθέρωση των σιδηροδρόμων και την ιδιωτικοποίησή τους που υλοποιεί και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αναφέρθηκε ανάμεσα σε άλλα ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης, χαιρετίζοντας εκ μέρους του Κόμματος τις εργασίες του 35oυ Πανσιδηροδρομικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών το οποίο ξεκίνησε σήμερα Παρασκευή.
Όπως είπε, ολοκληρώνονται οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς, για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και την παραχώρηση των κρατικών υποδομών σε επιχειρηματικούς ομίλους και κάλεσε τους εργαζόμενους σε έναν αγώνα για σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλίων. 

Ολόκληρος ο χαιρετισμός είναι ο εξής:

«Κυρίες και κύριοι,

Σας ευχαριστούμε για την πρόσκληση να παραβρεθούμε στις διαδικασίες του 35ου Πανσιδηροδρομικού Συνεδρίου και για τη δυνατότητα που μας δίνετε να αναπτύξουμε τις θέσεις του Κόμματός μας.

Βρισκόμαστε σε περίοδο κλιμάκωσης της επίθεσης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων και οργανισμών, πλήρους κατεδάφισης ασφαλιστικών, εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, μειώσεις μισθών και συντάξεων, φορολεηλασία του λαϊκού εισοδήματος, χαράτσια, πλειστηριασμούς κ.ά. Ένας αμέτρητος κατάλογος σκληρών αντιλαϊκών μέτρων. Μια πολιτική χωρίς πάτο.

Πρόκειται για μια πολιτική συνέχεια των προηγούμενων, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Έχουν στόχο να πληρώσει ο λαός τις συνέπειες της κρίσης και να βγει αλώβητο το κεφάλαιο, να σιγουρέψει τα κέρδη του. Δέχεστε και εσείς τις συνέπειες, έχετε υποστεί μεγάλες μειώσεις σε μισθούς, συντάξεις.

Τις τελευταίες δεκαετίες, σε ολόκληρο τον καπιταλιστικό κόσμο, εμφανίζεται η τάση της σταδιακής διάλυσης των κρατικών μονοπωλιακών επιχειρήσεων, όπως στην Ενέργεια, στις Επικοινωνίες, στις Μεταφορές και αλλού με απελευθέρωση, δηλαδή με ιδιωτικοποίηση όλων αυτών των επιχειρήσεων. Είναι το αποτέλεσμα της τεράστιας υπερσυσσώρευσης κεφαλαίου και της ανάγκης να βρεθούν νέες κερδοφόρες διέξοδοι για το κεφάλαιο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ως οργάνωση του κεφαλαίου και με την πολιτική που ασκεί διαμορφώνει αυτά τα νέα πεδία κερδοφορίας.

Η βασική στόχευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για τους σιδηροδρόμους είναι αυτή της πλήρους απελευθέρωσης, μέσα από σωρεία οδηγιών για τη δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς σιδηροδρομικών δραστηριοτήτων, στην οποία βέβαια να μπορούν να επενδύσουν απρόσκοπτα οι μονοπωλιακοί όμιλοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τον περασμένο Ιούλιο, τα κόμματα της κυβέρνησης, η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων -με διαδικασίες κατεπείγοντος- ψήφισαν στη Βουλή το νόμο που προβλέπει την παραπέρα διείσδυση των μονοπωλίων στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών και υποδομών και τακτοποιούν "εκκρεμότητες" για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είναι η διαγραφή των χρεών της.

Με το συγκεκριμένο νόμο ενσωματώθηκε στην εθνική νομοθεσία σχετική ευρωπαϊκή οδηγία (οδηγία 34) και με τον τρόπο αυτό ολοκληρώνονται οι προϋποθέσεις για την απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης ,για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, την παραχώρηση των κρατικών υποδομών σε επιχειρηματικούς ομίλους.

Το κριτήριο όμως δεν είναι η εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, όπως η φθηνή και ασφαλής μεταφορά των επιβατών, δουλειά με πλήρη δικαιώματα των εργαζομένων με ικανοποιητικούς μισθούς και όρους που να εξασφαλίζουν την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων στον κλάδο, αλλά με κριτήριο το τι αποδίδει κέρδη στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που θα αναπτυχθούν.

Έπεται η ολοκλήρωση από τεχνικής άποψης της απελευθέρωσης της αγοράς με την εναρμόνιση της διασύνδεσης των σιδηροδρομικών υποδομών. Αφαιρεί έτσι και τα τελευταία εμπόδια που μέχρι σήμερα δυσκολεύουν τους ομίλους για τη λειτουργική διασύνδεση του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου σ’ όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα εναρμονίζει τα διαφορετικά πλαίσια των κρατών-μελών και θα εκδίδει ευρωενωσιακά πιστοποιητικά ασφαλείας.

Βέβαια, για να μην ξεχνιόμαστε, ο ΣΥΡΙΖΑ στο Ευρωκοινοβούλιο το 2012 καταψήφισε αυτήν την οδηγία, λέγοντας ότι θα έχει βαρύτατες συνέπειες για το δημόσιο συμφέρον, την ασφάλεια των μεταφορών, αλλά και τα δικαιώματα των επιβατών, ότι αυτή η οδηγία και η πολιτική συντάσσεται με τις κυρίαρχες νεοφιλελεύθερες λογικές, βάζει ως προτεραιότητα το κέρδος, ξεχνώντας ότι τα κράτη είναι αυτά που έχουν χρηματοδοτήσει όλες τις υπάρχουσες υποδομές. Όμως και πριν λίγους μήνες, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ σε δύο τροπολογίες που κατατέθηκαν στην Ευρωβουλή ψήφισε τη μία που καταδικάζει γενικά την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και αρνήθηκε να ψηφίσει την άλλη που καταδίκαζε τα κράτη-μέλη, που ιδιωτικοποιούν τους σιδηροδρόμους, με βάση την οδηγία, όπως και την Ελλάδα βέβαια.

Η διαδικασία απελευθέρωσης της αγοράς στον τομέα των Μεταφορών ξεκίνησε από το 1997 από τις κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, που προχώρησαν στη σταδιακή αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και οδήγησε στο διαχωρισμό της “ΤΡΑΙΝΟΣΕ”, την εταιρεία εκμετάλλευσης του δικτύου από τις υπόλοιπες εταιρείες του ΟΣΕ. Υλοποιήθηκε η κατάργηση μεγάλου αριθμού δρομολογίων, η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και η μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ. Πολλά ακριβοπληρωμένα έργα σιδηροδρομικής υποδομής έμειναν ημιτελή, όπως η γραμμή Κιάτου - Ρίου - Πάτρας, αλλά και άλλα δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου, όπως ο σιδηρόδρομος του Αγρινίου, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου.

Η ανάπτυξη σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου δεν αποτέλεσε ποτέ προτεραιότητα της ελληνικής αστικής πολιτικής και του αστικού κράτους. Στη συγκεκριμένη επιλογή επέδρασαν, μεταξύ των άλλων, οι δυσκολίες που υπήρχαν για τη διασύνδεση με τα άλλα κράτη-μέλη, το μικρό μέγεθος της μεταποιητικής βιομηχανίας, αλλά και ο προσανατολισμός της άρχουσας τάξης σε έργα οδικών μεταφορών.

Επιβεβαιώνεται δηλαδή ότι στο καπιταλιστικό σύστημα και ο κρατικός τομέας της οικονομίας λειτουργεί προς όφελος των μονοπωλίων και όχι του λαού. Βέβαια, με κρατική ιδιοκτησία ήταν που τσακίστηκαν μισθοί και δικαιώματα των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, επιβλήθηκαν μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια. Αλλά και η συνολική λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών δεν στόχευε στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Αργά αλλά σταθερά, άνοιγε διάπλατα ο δρόμος για την παράδοση του σιδηροδρομικού έργου στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Ο λαός μας σήμερα, μέσα από τη σκληρή εκμετάλλευση και τη λεηλασία του εισοδήματός του, χρηματοδοτεί αδρά τα κέρδη του κεφαλαίου. Πληρώνει διπλά και τρίδιπλα, με την εκτόξευση της τιμής των εισιτηρίων στα ύψη, με την επιδείνωση της ποιότητας και της ασφάλειας των μεταφορών, με τους εργαζόμενους του κλάδου να βρίσκονται αντιμέτωποι με απολύσεις, μειώσεις μισθών, εντατικοποιήσεις, χειροτέρευση των όρων δουλειάς, υγιεινής και ασφάλειας, ελαστικές εργασιακές σχέσεις και ένταση συνολικά της εκμετάλλευσής τους. Όλα θυσία στο βωμό της κερδοφορίας των μονοπωλίων.

Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους στη Γαλλία, στη Γερμανία, στο Βέλγιο, στη Σουηδία αποτελούν την καλύτερη απάντηση σε αυτήν την καπιταλιστική βαρβαρότητα.

Το ΚΚΕ σας καλεί σε έναν αγώνα για σιδηρόδρομο στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλίων. Ο ελληνικός σιδηρόδρομος μπορεί να αναπτυχθεί και να εκσυγχρονιστεί σε όλη την Ελλάδα. Μπορεί να γίνει το βασικό μέσο μεταφοράς των λαϊκών στρωμάτων και της σύνδεσης των περιοχών της χώρας μέσα από ένα πυκνό, φθηνό και αξιόπιστο δίκτυο γραμμών. Μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της περιφέρειας, της αγροτικής παραγωγής, του εμπορίου, της βιομηχανίας, του τουρισμού, της προστασίας του περιβάλλοντος. Ένας τέτοιος σιδηρόδρομος που θα έχει σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών αναγκών είναι ρεαλιστικός όχι όμως στο πλαίσιο της σημερινής καπιταλιστικής ανάπτυξης αλλά μιας άλλης ανάπτυξης υπέρ του λαού. Οι εργαζόμενοι της χώρας μας έχουν ανάγκη από σύγχρονες, καθολικές, ποιοτικές, φθηνές και ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές και μετακινήσεις. Και η κάλυψη αυτών των λαϊκών αναγκών προϋποθέτει οι υποδομές, τα μέσα και η διεξαγωγή των μεταφορών να λειτουργήσουν με κοινωνική ιδιοκτησία, κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο στο πλαίσιο της λαϊκής οικονομίας.

Γι’ αυτό πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, για μια φιλολαϊκή ανάπτυξη με το λαό στην εξουσία, όπου ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα είναι λαϊκή περιουσία, ενταγμένος σε έναν κεντρικό κρατικό φορέα μεταφορών που θα λειτουργεί με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες.

Το ΚΚΕ σας καλεί ΤΩΡΑ να δώσετε τη μάχη για την ανάκτηση των απωλειών σας, για τη διεκδίκηση προσλήψεων με σταθερή και μόνιμη δουλειά και πλήρη εργασιακά δικαιώματα, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, για συλλογικές συμβάσεις εργασίας που να καλύπτουν τις μέχρι τώρα μειώσεις, για μείωση στην τιμή των εισιτηρίων, για δωρεάν μετακίνηση για τους ανέργους, τα ΑμΕΑ και τους φοιτητές.

Το ΚΚΕ σας καλεί να συμβάλετε στην ανασύνταξη και ισχυροποίηση του εργατικού λαϊκού κινήματος, που θα οργανώνει την πάλη του λαού σε γραμμή ρήξης, ανυπακοής και ανατροπή αυτής της πολιτικής, με καθαρά αντικαπιταλιστικό αντιμονοπωλιακό πλαίσιο πάλης, για την απαλλαγή από την καπιταλιστική βαρβαρότητα και την οικοδόμηση της νέας κοινωνίας, του σοσιαλισμού».

Πηγή: 902.gr