Η γερμανική εταιρία μπαίνει σε νέο γύρο διαπραγματεύσεων με δύο αντίπαλα σωματεία και αναγκάζεται να συμβιβάσει τα διαφορετικά αιτήματά τους.
Ο κρατικός γερμανικός φορέας σιδηροδρόμων, Deutsche Bahn, έχει έρθει αντιμέτωπος με νέο γύρο διαπραγματεύσεων με τους εργαζομένους του, για τους μισθούς και τα ωράρια εργασίας. Αν και η απειλή καταστροφικών απεργιών έχει σε μεγάλο βαθμό χαλαρώσει, η εταιρία δέχεται αυξανόμενες πιέσεις να συμβιβάσει τις πολύ διαφορετικές απαιτήσεις αντίπαλων σωματείων εργαζομένων.
Όπως μεταδίδει η Handelsblatt, την τελευταία φορά που η γερμανική εταιρία δεν κατάφερε να φτάσει σε συμφωνία με τους εργαζομένους, τα μέλη του σωματείου οδηγών τρένων, GDL, προχώρησαν σε στάσεις εργασίας 420 συνολικά ωρών μέσα σε μια περίοδο μηνών, επηρεάζοντας τρομακτικά την κίνηση σιδηροδρόμων.
Αυτή τη φορά, σε περίπτωση που καταρρεύσουν οι διαπραγματεύσεις τα σωματεία δεν έχουν τη δυνατότητα να καλέσουν άμεσα τα μέλη τους σε απεργία. Αντίθετα, η Deutsche Bahn έχει το δικαίωμα να καλέσει αντιπροσώπους εργαζομένων για υποχρεωτική διαδικασία διαιτησίας.
Τα δύο αντίπαλα σωματεία, GDL και EVG, συμφώνησαν σε αυτό τον όρο στο πλαίσιο συμφωνίας του περασμένου καλοκαιριού. Ωστόσο, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα, ο Claus Weselsky, επικεφαλής του GDL υποστήριξε ότι σε περίπτωση κακής συμφωνίας όλα είναι στο τραπέζι.
Τα δύο σωματεία έχουν διαφορετικούς στόχους. Το GDL στοχεύει σε αύξηση μισθών 4%, ενώ τα μέλη του επιθυμούν μείωση των υπερωριών και καλύτερη διαχείριση του προγράμματος. Το EVG έχει άλλη ατζέντα, καθώς πιέζει για αύξηση 7%. Από αυτή την άνοδο, το 4,5% θα μπει απευθείας στο μισθό και άλλο ένα 2,5% θα πάρει τη μορφή μπόνους, έξι παραπάνω ημερών αδείας ή μια ώρα λιγότερη μέσα στην εβδομάδα.
Πηγή: euro2day.gr