Πολλά εκατομμύρια δολάρια ετοιμάζονται να ξοδέψουν στο Ντουμπάι, για να αποκτήσουν (και αυτοί) το πρώτο hyperloop τραίνο, μετά τους Σουηδούς.
Έτσι, το Σεπτέμβριο θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την ανάληψη της κατασκευής του «Hyperloop», ενός ηλεκτρικού συστήματος μεταφοράς μίας "κάψουλας" σε ειδικές ράγες με ταχύτητα που φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα των ώρα. Το υπερηχητικό τρένο θα ενώσει το Ντουμπάι με τη Φουτζέιρα που απέχουν 165 χιλιόμετρα. Αυτήν τη στιγμή το ταξίδι με επίγεια μέσα διαρκεί περίπου δύο ώρες. Με το «Hyperloop» η διάρκεια της μετάβασης δεν θα ξεπερνά τα δέκα λεπτά, αφού το τραίνο θα ταξιδεύει με ταχύτητα περίπου 1200 χλμ/ώρα!
Πως όμως θα γίνει αυτό; Όλα ξεκίνησαν από Σουηδούς επιστήμονες που ήδη ετοιμάζονται να χρησιμοποιήσουν την hyperloop τεχνολογία για να συνδέσουν τη Στοκχόλμη με το Ελσίνκι μέσα από ειδική σήραγγα που θα δημιουργηθεί για τις ανάγκες των "υπερηχητικών" μετακινήσεων. Το κόστος της κατασκευής δεν θα ξεπεράσει τα 19 δισ. ευρώ και θα προσφέρει μία ταχεία λύση μεταφοράς ανάμεσα σε δύο πόλεις με σημαντικές γεωγραφικές δυσκολίες σύνδεσης, όπως ανέφερε δημοσίευμα του «The Verge». Σύμφωνα με υπολογισμούς συνεργαζόμενων εταιρειών, η εξοικονόμηση χρόνου που θα υπάρξει από τις μετακινήσεις 43.000.000 επιβατών ετησίως, ενδέχεται να αποφέρει εξοικονόμηση 800.000.000 ευρώ κάθε χρόνο.
Η ένωση Σουηδίας και Φινλανδίας με το «υπερηχητικό» Hyperloop αποτελεί, δεδομένα, ένα σημαντικό πείραμα και μία μεγάλη επανάσταση στις μεταφορές της Ευρώπης. Η ενδεχόμενη επέκταση χρήσης του εν λόγω τρένου σε διαφορετικά σημεία της ηπείρου, θα αλλάξει για πάντα τα δεδομένα στις μετακινήσεις. Το Hyperloop βασίζεται στην ιδέα της δημιουργίας μίας «κάψουλας» που θα κινείται μέσα σε σωλήνα και θα μεταφέρει τους ταξιδιώτες από το ένα σημείο στο άλλο με ταχύτητες που αγγίζουν τα 1.200 χιλιόμετρα την ώρα. Με τον υπάρχων σχεδιασμό, οι επιβάτες κάθονται σε επικλινείς θέσεις, ενώ ο χώρος μέσα στην κάψουλα φτάνει μόλις για ένα κάθισμα σε κάθε σειρά.
Πηγή: digitallife.gr