Στις 29.06.2016 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Προεδρείου του ΣΣΒΕ και εκπροσώπων όλων των παρατάξεων με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα της ΕΕΣΣΤΥ κ. Αγιάσογλου ο οποίος και ανταποκρίθηκε άμεσα στην επιστολή του Προεδρείου, με την οποία του ζητήθηκε συνάντηση με το σωματείο μας, για να συζητήσουμε τα κρίσιμα θέματα που αφορούν την ΕΕΣΣΤΥ.
Ανάλογες επιστολές έχουν αποσταλεί και στους Διευθύνοντες Συμβούλους και των άλλων δύο εταιρειών ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ευελπιστούμε να μας απαντήσουν σύντομα .
Στην συζήτηση που έγινε, τα θέματα που κυριάρχησαν ήταν :
1) H επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας
2) Κατάργηση του κανονισμού εργασίας
3) H εξασφάλιση του υπάρχοντος προσωπικού και η κατοχύρωση των υφιστάμενων εργασιακών σχέσεων.
4) Πλεονάζον προσωπικό
5) Η υπογραφή ΣΣΕ
6) Η κατάσταση του τροχαίου υλικού
7) Διάφορα θέματα που αφορούν την εταιρεία
Επαναλάβαμε για ακόμη μια φορά, την πάγια αντίθεση μας στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας , και ότι διεκδικούμε ένα ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο με κοινωνικά χαρακτηριστικά.
Εκφράσαμε την ανησυχία μας για το μέλλον των εργαζομένων από την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας και ιδιαιτέρα μετά από την άποψη του ΤΑΙΠΕΔ ότι υπάρχει πλεονάζον προσωπικό όπως και με την κατάργηση του κανονισμού εργασίας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Ζητήσαμε την άμεση υπογραφή ΣΣΕ με τους όρους που τέθηκαν από την ΠΟΣ, γιατί πιστεύουμε ότι η πώληση της εταιρείας χωρίς υπογεγραμμένη ΣΣΕ δεν θα εξασφαλίζει ούτε κατ’ ελάχιστον τους εργαζόμενους.
Ζητήσαμε να μας πει το τι συμβαίνει με το τροχαίο υλικό και με την συντήρηση του, που τόσα πολλά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί από την έλλειψη ανταλλακτικών και υλικά ροής αλλά και από την μεγάλη έλλειψη προσωπικού.
Οι απαντήσεις που μας δόθηκαν ήταν :
Η ιδιωτικοποίηση της εταιρίας προχωρεί κανονικά και ότι υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές και ότι πρέπει να γίνει γιατί αλλιώς θα έχει πολλά προβλήματα.
Το προσωπικό εξασφαλίζεται με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία.
Το πλεονάζον προσωπικό δεν δόθηκε από την εταιρία αλλά πήραν τα στοιχεία που έστειλαν πόσο προσωπικό αποχωρεί με συνταξιοδότηση στην επομένη τριετία, αλλά μετά την ψήφιση του ασφαλιστικού από την σημερινή κυβέρνηση, επιβάρυνε κάθε εργαζόμενο το λιγότερο 5 χρόνια και αυτό το προσωπικό το θεωρούν πλεονάζον.
Η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας θα αποσταλεί στην Ομοσπονδία το συντομότερο δυνατόν.
Τα προβλήματα με το τροχαίο υλικό θα διορθωθούν με την διεταιρική σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συμφώνησε ότι υπήρχαν πολλά προβλήματα με την προμήθεια των ανταλλακτικών αλλά αυτό διορθώνεται καθημερινά, παίρνοντας μάλιστα μεγάλες εκπτώσεις από τους μεγάλους και μικρούς διαγωνισμούς που γίνονται.
Για την έλλειψη του προσωπικό, μας είπε ότι χρειάζεται προσωπικό αλλά δεν μπορεί να κάνει προσλήψεις λόγω της απαγόρευσης που του επιβάλει ο νόμος, αλλά επανέφερε μέσω του ΟΑΕΔ μαθητές –τεχνίτες.
Εμείς όπως αναφέραμε του εκφράσαμε και πάλι την αντίθεση μας με την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας και εκφράσαμε την ανησυχία μας για το μέλλον των σιδηροδρομικών και του σιδηροδρόμου.
Για κάθε συνάντηση μας θα σας ενημερώνουμε, γιατί τα θέματα είναι σοβαρά για το μέλλον των σιδηροδρομικών και του σιδηροδρόμου.
ΤΟ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟ ΤΟΥ ΣΣΒΕ