Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

Οι Μηχανικοί του ΟΣΕ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Θα εισακουστούν;

Αποτέλεσμα εικόνας για Εργατες γραμμης του ΟΣΕ Σιδηροδρομικά ΝέαΧθες με μακροσκελή ανοιχτή επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό της χώρας και τα μέλη της κυβέρνησης, ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ για μια ακόμη φορά κρούει το κώδωνα του κινδύνου για την πορεία του σιδηρόδρομου και τα κακώς κείμενα που βιώνει τις τελευταίες δεκαετίες ο Ελληνικός σιδηρόδρομος. Εκείνο ιδιαιτέρα που επισημαίνουν οι Μηχανικοί του ΟΣΕ είναι το θέμα της ασφάλειας των μεταφορών, εάν το όλο πλέγμα της συντήρησης και της επίβλεψης της υποδομής φύγει από την ευθύνη του ΟΣΕ. 

«ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΟΣΕ ήταν, είναι και θα είναι να συντηρεί και να ανατάσσει το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια παρέχοντας την μέγιστη ασφάλεια στην κυκλοφορία των τρένων. Αυτό επιτυγχανόταν, επιτυγχάνεται και θα επιτυγχάνεται εσαεί, ΜΟΝΟ χάρη στο εξειδικευμένο προσωπικό των ελληνικών σιδηροδρομικών εταιριών. Μετά τους διαλυτικούς για τον Δημόσιο Ελληνικό Σιδηρόδρομο νόμους, έπειτα από μια εικοσαετία σταδιακής συρρίκνωσης του ανθρώπινου δυναμικού του, και ιδίως μετά τον Ν. 3891/2010 όπου ο δημόσιος σιδηρόδρομος αποδεκατίστηκε κυριολεκτικά από πλευράς δυναμικού και εξειδικευμένου προσωπικού, ακολούθησαν δραματικές πολιτικές, ακόμα και από την κυβέρνησή σας, με αποκορύφωμα τις επικείμενες.» σημειώνουν στην επιστολή τους οι μηχανικοί. 

Σε άλλο σημείο της επιστολής τους οι Μηχανικοί του ΟΣΕ ζητούν να αποδοθεί ένα μέρος από τα συνολικά 108 εκατομμύρια ευρώ από τα αποθεματικά του ΟΣΕ που έχει δέσμευση η κυβέρνηση. Χρήματα που θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε άμεσες εργασίες συντήρησης του δικτύου που είναι αναγκαίες για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και του επιβατικού κοινού, θέτοντας, όπως αναφέρουν προ των ευθυνών τους κυβερνώντες.

Εκφράζουν επίσης έντονα την αντίθεση τους στην υπογραφή συμβάσεων για την συντήρηση του δικτύου μέσω των ΣΔΙΤ, κάτι που όπως επισημαίνουν θα φέρει, απολύσεις, μείωση προσωπικού και ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου σε όλες τις εταιρίες. Σημαίνει παντελή έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και τεράστιο κενό στην ασφάλεια των επιβατών και των εμπορευμάτων. 

Ένα ακόμη θέμα που τείνει να ξεχαστεί από πολλούς και που αναφέρεται στην επιστολή, είναι και το θέμα του χρέους του ΟΣΕ, που ο δανεισμός του ΟΣΕ επί χρόνια γινόταν από τις τράπεζες, με την εγγύηση του Κράτους, το οποίο υποχρέωνε τον ΟΣΕ να δανείζεται για έργα συντήρησης. Αυτό δεν γινόταν ούτε στην κατασκευή ή την συντήρηση των δρόμων ούτε των λιμανιών ούτε των αεροδρομίων όπου η χρηματοδότηση γινόταν εξολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό. Είναι ένα γεγονός που δεν αμφισβητείται από κανέναν. Ένα θέμα που όμως το εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρον για πολιτικές σκοπιμότητες αφήνοντας την κοινή γνώμη, επί χρόνια να πιστεύει, ότι ο ΟΣΕ είχε τεράστια χρέη –προκειμένου να απαξιωθεί ολόκληρος ο οργανισμός από το ίδιο το κοινωνικό σύνολο.

Είναι καιρός αυτό χρέος να το αναλάβει το κράτος όπως επιτάσσει ο νόμος που ψήφισε το 2010 η Ελληνική Πολιτεία.

Κλείνοντας, θα συνιστούσαμε στους κυβερνώντες να δουν με ιδιαίτερη προσοχή τις τεκμηριωμένες θέσεις των Μηχανικών του ΟΣΕ, κάτι θα κερδίσουν… 

Τις επόμενες ημέρες στα «Σ.Ν.» Τι έλεγε για τον ΟΣΕ ο κ. Τσίπρας.

Συντάκτης: Χρήστος Γιαννακίδης