Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

Η απεργία στον ΟΛΘ σταμάτησε τον αγωγό TAP.


Τεράστια προβλήματα έχουν προκληθεί και στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπου εκκρεμούν 2700 containers. 

Εννέα ημέρες μετρά η απεργία των λιμενεργατών που απαιτούν να σταματήσει η αποκρατικοποίηση των λιμανιών και ενώ το ενδιαφέρον έχει επικεντρωθεί στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς, την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη προκαλούνται ανυπολόγιστες ζημιές και διακινδυνεύουν τεράστια έργα με ευρύτερη σημασία για την οικονομία και όχι μόνο.
Χαρακτηριστικό των προβλημάτων που έχουν προκληθεί είναι ότι η απεργία έχει μπλοκάρει την εκφόρτωση και αποθήκευση 70 χιλιάδων τόνων σωλήνων που προορίζονται για τον αγωγό TAP, η κατασκευή του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει και το έργο εν τη γενέσει του, έρχεται αντιμέτωπο με τη σκληρή ελληνική πραγματικότητα. Θυμίζουμε ότι το έργο έχει πολλαπλή οικονομική αλλά και πολιτική σημασία και αποτελεί τη μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση που έχει γίνει στη χώρα.

Εκτός όμως από το μπλόκο στην κατασκευή του αγωγού TAP προβλήματα έχουν προκληθεί και σε άλλες εισαγωγές φορτίων όπως 3 πλοία που μεταφέρουν 33 χιλιάδες τόνους νικέλιο που προορίζεται για χαλυβουργεία, ή άλλα φορτία όπως αλάτι, κλπ που είτε αναγκάστηκαν να ξεφορτώσουν σε άλλα σημεία ή δεν έχουν ξεφορτώσει καθόλου.

Προβλήματα όμως δημιουργούνται και στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων που δεν φεύγουν από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προς ικανοποίηση των Τούρκων και των λοιπών ανταγωνιστών. Ήδη ένα πλοίο με κλίνκερ του Τιτάνα αντί για 33 χιλιάδες τόνους φόρτωσε μόλις 10 χιλιάδες και αναχώρησε για Τουρκία, ενώ ακόμη δύο φορτία μάλλον θα κατευθυνθούν για εξαγωγή προς τη γείτονα.

Τεράστια προβλήματα έχουν προκληθεί και στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπου εκκρεμούν 2700 containers για εκφόρτωση ενώ μέχρι στιγμής 3 πλοία ήρθαν στη Θεσσαλονίκη και αναχώρησαν άπρακτα ενώ ακόμη 10 παρέκαμψαν εντελώς το λιμάνι της Συμπρωτεύουσας. Όσο για τις εξαγωγές 3300 containers παραμένουν στη Θεσσαλονίκη ενώ σοβαρά προβλήματα έχουν προκύψει και με τα Σκόπια, όπου γίνονται προσπάθειες να μεταφερθούν στον Πειραιά με τρένο.

Η απεργία έχει ανακόψει και την εντυπωσιακή πορεία που κατέγραψε η κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης η οποία στο 4μηνο βρισκόταν στο +8,5% συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο στο 5μηνο βρίσκεται στο -1,5%...


Συντάκτης: Χάρης Φλουδόπουλος
Πηγή: capital.gr