Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Σε τροχιά αποκρατικοποίησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ – Εξελίξεις εντός των επόμενων ημερών.

Εξελίξεις στον τομέα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΤΥ. Την Τετάρτη 22 Ιουνίου εκπνέει η προθεσμία για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους, ενώ δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο νέας παράτασης, καθώς απομένουν σημαντικά ζητήματα, τα οποία θα πρέπει να διευθετηθούν.
Σύμφωνα με πάντως με εκτιμήσεις, η διαγωνιστική διαδικασία θα αναμένεται να λάβει χώρα την προσεχή Τετάρτη και μέχρι τότε θα έχουν τακτοποιηθεί όλες οι εκκρεμότητες. Ωστόσο, το ενδεχόμενο μίας νέας παράτασης δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί οριστικά, με το διαγωνισμό για τις δύο εταιρείες να έχει ήδη παραταθεί πέντε φορές τους τελευταίους επτά μήνες (Δεκ.2015, 28.03.2016, 26.06, 31.05 και 22.06).

Οι οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2015, εγκρίθηκαν στην προγραμματισμένη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περασμένη Δευτέρα 13 Ιουνίου, στην έγκρισή τους. Ωστόσο, εκκρεμεί η υπογραφή των διεταιρικών συμβάσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, με ζητούμενο την έγκαιρη υπογραφή τους.

Όσον αφορά την εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ο διαγωνισμός πραγματοποιείται ταυτόχρονα με αυτόν της ΤΡΑΙΝΟΣΕ), εμφάνισε καθαρές ζημιές 12,5 εκατ. ευρώ, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ebitda εκτοξεύθηκε σε -15,3 εκατ. ευρώ έναντι -4,9 εκατ. ευρώ το 2014.

Την ίδια στιγμή, προβληματισμό προκαλεί στην αγορά το γεγονός ότι, οι συμβάσεις της εταιρείας με την Cosco δεν είναι διαθέσιμες στη βάση δεδομένων (virtual data room) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστη η συμβολή του κινεζικού ομίλου στα μεγέθη της εταιρείας.

Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος, η λύση και η εκκαθάριση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φαίνεται ότι θα αποτελέσει μονόδρομο, όπως ανέφεραν, πρόσφατα, από τη διοίκηση της εταιρείας. Ωστόσο, σιδηροδρομικοί δεν ασπάζονται τη συγκεκριμένη θέση, υποστηρίζοντας ότι θα χρησιμοποιήσουν νομικά «όπλα” κατά της υποχρέωσης της εταιρείας να επιστρέψει τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις που έλαβε από το Δημόσιο από το 2007 (χρονιά απόσχισης από τον ΟΣΕ) έως και το 2009.

Την ίδια ώρα, παρά τα διαδικασίες που τρέχουν, το επενδυτικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει έντονο. Την περασμένη εβδομάδα, στελέχη της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane (Trenitalia) συναντήθηκαν με εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ για να ενημερωθούν για τα μεγέθη της εταιρίας. Ενδιαφέρον, που μέλλει να φανεί εάν θα μετατραπεί σε δεσμευτικές προσφορές, εμφανίζουν και η ρωσική RZD αλλά και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Παράλληλα, ο γαλλικός όμιλος Alstom και η γερμανική Siemens φαίνεται να αποτελούν «φαβορί” για την αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ.

Συντάκτης: Χριστιάννα Κούσιου
Πηγή: athina984.gr