Γράφει ο κ. Δημήτρης Νόνης
Τον τελευταίο καιρό πολλά ακούγονται για την επαναλειτουργία του τμήματος Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο. Θα ήθελα μέσα από την ιστοσελίδα σας να παραθέσω κάποιες σκέψεις και διαπιστώσεις πάνω στο θέμα.
Προτάσεις για επιβατική κίνηση:
1. Τρία διπλά καθημερινά δρομολόγια στο τμήμα Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο με ανταπόκριση σε δρομολόγια του προαστιακού. Δυο συρμοί θα ξεκινάνε την ίδια ώρα ο ένας από Ναύπλιο και ο άλλος από Κόρινθο. Πρωί, μεσημέρι και βράδυ για κάλυψη των αναγκών της τοπικής κοινωνίας, καθώς και ορισμένων χωριών, από τα οποία πλέον δεν διέρχονται τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ.
2. Κατά τους μήνες με υψηλή τουριστική κίνηση καθώς και για όσο έρχονται κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά, δρομολόγηση τουριστικών συρμών για μετάβαση στους αρχαιολογικούς χώρους της Κορίνθου, των Μυκηνών, της Αρχαίας Τίρυνθας και της Επιδαύρου, υπό τη μορφή μονοήμερης εκδρομής. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμα καλύτερα και πιο κερδοφόρα και για τον ΟΣΕ και για τα τοπικά ΚΤΕΛ, αφού χρειάζεται κάποιο μέσο για τη μετάβαση των τουριστών από τους σταθμούς στους αρχαιολογικούς χώρους και τούμπαλιν.
3. Τα τελευταία χρόνια η κρουαζιέρα έχει αρχίσει και ανεβαίνει και στην πόλη του Ναυπλίου. Η συγκεκριμένη πόλη θα μπορούσε να κερδίσει πολλά, αν είχε να προσφέρει τύπου μονοήμερες εκδρομές προς την Αθήνα (αρχαιολογικός τουρισμός) αλλά και προς άλλους προορισμούς φυσικού κάλλους και πολιτιστικής και ιστορικής σημασίας. (Πάλι σε συνεργασία με τα τοπικά ΚΤΕΛ για προσέγγιση σημείων ενδιαφέροντος μακριά από το σιδηροδρομικό δίκτυο).
Κλείνοντας το κομμάτι που αφορά την επιβατική κίνηση, θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα τελευταία Ευρωπαϊκά μοντέλα για τις συγκοινωνίες, τα οποία αναφέρουν ως επιτακτική την ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς, όχι μόνο με την ανάπτυξη υποδομών και δρομολογίων, αλλά και με την διασύνδεση τους με άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οπότε είναι εξωφρενικό για εμένα να βλέπω τον σταθμό του προαστιακού στην Κόρινθο να είναι αποκομμένος από τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ.
Εμπορική κίνηση:
1. Η Αργολίδα τα τελευταία χρόνια, προσπαθεί να βρει καινούργιες αγορές για τα αγροτικά της προϊόντα. Τη καλύτερο από την χρησιμοποίηση του τραίνου και των πλεονεκτημάτων του, όπως η μετακίνηση μεγάλου όγκου εμπορευμάτων με χαμηλό κόστος και η σύνδεση με το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο. Πορτοκάλι, μανταρίνι, χυμοί και παράγωγα αυτών και το ελαιόλαδο, θα μπορούσαν να διακινούνται πολύ πιο εύκολα, γρήγορα και οικονομικά.
2. Τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να ολοκληρωθεί ο περιφερειακός σχεδιασμός για την διαχείριση των απορριμάτων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα μέχρις στιγμής, είναι που θα βρίσκονται οι χώροι συγκέντρωσης, διαλογής και προώθησης των απορριμάτων. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ιδιαίτερο γεωγραφικό ανάγλυφο της Πελοποννήσου, το οποίο απαιτεί την δημιουργία πολλών τέτοιων κέντρων, μια και η μεταφορά από περιοχή σε περιοχή με φορτηγά είναι ασύμφορη οικονομικά. Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα μπορούσε να αποτελέσει την λύση σε αυτό το πρόβλημα, μια και καλύπτει σχεδόν όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα της Πελοποννήσου προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα που αναφέραμε παραπάνω.
Ελπίζω κάποιοι να ασχοληθούν σοβαρά με αυτές τις προτάσεις. Μπορεί να μην έχουν οικονομικές μελέτες, αλλά είναι προτάσεις βασισμένες σε λύσεις και χρήσεις του σιδηροδρόμου παγκοσμίως.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.