Γράφει η Σοφία Βούλτεψη.
Μήνες τώρα, ο ΣΥΡΙΖΑ δι’ όλων των στελεχών του, από τον πρώτο ως τον τελευταίο, διακηρύσσει σε όλους τους τόνους πως από τις 23 αποκρατικοποιήσεις που είχε δεχθεί η προηγούμενη κυβέρνηση, χάρη στην «περήφανη διαπραγμάτευσή» τους που κατέληξε στη Συμφωνία του Ιουλίου 2012 (η οποία ψηφίστηκε στη Βουλή έναν μήνα αργότερα) θα γίνουν μόνο «οι συγκεκριμένες εννέα».
Αυτά υποστήριζαν – και ενδεχομένως εξακολουθούν να υποστηρίζουν, διότι μαζί τους δεν βγάζεις άκρη αφού κάνουν συνεχώς βαφτίσια και τώρα βαφτίζουν τις αποκρατικοποιήσεις… αξιοποιήσεις) – μέχρι και την ψήφιση του τελευταίου πολυνομοσχεδίου.
Μάλιστα, στη Βουλή έφεραν έναν πολύ μακρύτερο κατάλογο από αυτόν που είχαν υπόψη τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (οι οποίοι πάγωσαν μόλις τους διανεμήθηκε) για να τον αποσύρουν βιαστικά και να φέρουν έναν μικρότερο κατάλογο αποκρατικοποιήσεων.
Την 1η Σεπτεμβρίου 2015 μάλιστα, πριν δηλαδή από τις εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δώσει στη δημοσιότητα «άτυπο ενημερωτικό σημείωμα», όπου επισημαίνονταν οι «διαφορές για τις επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις που περιλαμβάνονται στο νέο πρόγραμμα, σε σύγκριση με τις δεσμεύσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων».
Μας ενημέρωναν τότε πως «το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων αποτέλεσε ένα από τα πεδία της σύγκρουσης του ΣΥΡΙΖΑ με το νεοφιλελεύθερο υπόδειγμα»!
Και ξεκαθάριζαν ότι «σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα το ελληνικό δημόσιο υποχρεούται να προχωρήσει σε εννέα (9) ιδιωτικοποιήσεις εντός της επόμενης τριετίας, στοιχείο που αποτελεί μέρος του αναγκαίου συμβιβασμού της κυβέρνησης για το κλείσιμο της συμφωνίας και την αποτροπή του προηγούμενου σχεδίου για την πώληση 23 περιουσιακών στοιχείων, μεταξύ των οποίων επιχειρήσεις στρατηγικού και ενδιαφέροντος και υψηλής κοινωνικής σημαντικότητας όπως τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ».
Μάλιστα, συνόδευαν όλη την παραπάνω προπαγάνδα και με έναν συγκριτικό πίνακα, από όπου προέκυπταν οι συγκεκριμένες εννέα αποκρατικοποιήσεις (14 περιφερειακά αεροδρόμια, Ελληνικό, Αστέρας Βουλιαγμένης, Αφάντου Ρόδου, ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών).
Ακολουθούσε ο κατάλογος των αποκρατικοποιήσεων που είχαν αποτρέψει: Ηλεκτρονικές Δημοπρασίες Ακινήτων, Μαρίνες, Εγνατία Οδός, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΠΑ, ΕΛΤΑ.
Τελικά, μετά από όλη αυτή την προπαγάνδα περί εννέα (αριθμός 9) ιδιωτικοποιήσεων, οι αποκρατικοποιήσεις είναι… δεκαεννέα (αριθμός 19)!
Αυτό προκύπτει από το ΦΕΚ της 25ης Μαΐου 2016, όπου περιλαμβάνονται και όλα εκείνα των οποίων την αποκρατικοποίηση είχαν αποτρέψει!
Αναφέρονται ένα ένα ξεκάθαρα και το νέο αφήγημα ότι τα εννέα πάνε για αποκρατικοποίηση και τα υπόλοιπα για αξιοποίηση καταρρίπτεται από την ίδια τη διατύπωση του ΦΕΚ, που δεν τα ξεχωρίζει σε δύο κατηγορίες. Λέει σαφώς «εγκρίνουμε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης και ακολουθεί το συνολικό «κατεβατό» - δεν θα μπορούσε άλλωστε να γίνει διαφορετικά, δεν θα μπορούσε κανείς να γράψει «αυτά πουλιούνται, αυτά αξιοποιούνται», διότι θα υπήρχε κίνδυνος για διάκριση η οποία θα παρέπεμπε σε «ξεπούλημα».
Στους αναλυτικούς πίνακες που περιλαμβάνονται στο ΦΕΚ τα πράγματα ξεκαθαρίζουν απόλυτα: 66% του ΔΕΣΦΑ, θυγατρικής της ΔΕΠΑ, το 35% που κατέχει το Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ στα ΕΛΠΕ, το 17% της ΔΕΗ (από το 51% που κατέχει το Δημόσιο), το 23% της ΕΥΑΘ, το 11% του ΕΥΔΑΠ, η ΔΕΠΑ (το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 65% και τα ΕΛΠΕ το 35%), τα ΕΛΤΑ (το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 90%).
Δεν χρειάζεται να κουραστεί κανείς για να διαπιστώσει ότι οι περισσότερες αποκρατικοποιήσεις αφορούν στον ενεργειακό τομέα – εκεί που έδωσε τη μάχη του και την έχασε πανηγυρικά ο κ. Σκουρλέτης.
Όπως είπαμε, το ΦΕΚ φέρει ημερομηνία 25 Μαΐου 2015.
Τι συνέβη, όμως, εκείνη ακριβώς την ημέρα – για να (ξανα)καταλάβετε με ποιους έχουμε να κάνουμε;
Εκείνη ακριβώς την ημέρα, «πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος», δηλαδή του κ. Σκουλέτη, ανέφεραν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο:
«Οι αποκρατικοποιήσεις των εταιριών του ενεργειακού τομέα δεν αποτελούν προτεραιότητα ούτε υπάρχει σχετικός σχεδιασμός. Ο στόχος των εσόδων ύψους 6,2 δισ. ευρώ θα επιδιωχθεί με την πώληση και αξιοποίηση άλλων περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου που δεν θεωρούνται στρατηγικής σημασίας, όπως η ΔΕΗ, η ΔΕΠΑ ή τα ΕΛΠΕ»!
Την επομένη, ο κ. Σκουρλέτης το τερμάτισε: Σε συνάντησή του με την ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ, «ενημέρωσε» για την ακύρωση του νόμου για τη «Μικρή ΔΕΗ» (σωστά γιατί είχε μόλις δώσει ολόκληρη τη ΔΕΗ!) και την ακύρωση της ιδιωτικοποίησης του 66% του ΑΔΜΗΕ (ενώ, ως γνωστόν, από το 51% του ΑΔΜΗΕ, το 17% βρίσκεται ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ)!
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, «ο κ. Σκουρλέτης επεσήμανε ότι με τις σχετικές διατάξεις προστατεύονται ρητά τα δικαιώματα των εργαζομένων στο νέο σχήμα του ΑΔΜΗΕ και ότι διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του, όπως εξάλλου, ισχύει και για τις άλλες ενεργειακές εταιρίες, αλλά και για την ίδια τη ΔΕΗ»!
«Διαβεβαιώσεις για τη διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ, του ΑΔΜΗΕ και των άλλων ενεργειακών εταιριών, παρέσχε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, στον πρόεδρο της ΓΕΝΟΠ Γιώργο Αδαμίδη και μέλη του προεδρείου της Ομοσπονδίας, με τους οποίους συναντήθηκε σήμερα», ανέφερε το σχετικό τηλεγράφημα, την επομένη της ημέρας που είχε εκδοθεί το ΦΕΚ για την ιδιωτικοποίησή τους.
Ψέματα ακούσαμε και από το άτυπο ενημερωτικό σημείωμα του υπουργείου των Οικονομικών της 20ής Μαΐου – πέντε ακριβώς ημέρες πριν από την έκδοση του ΦΕΚ. Εκεί μας είπαν πως «οι ΔΕΚΟ που εντάσσονται στο Ταμείο (θυμίζουμε: ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΟΑΚΑ) σχετικά με τις οποίες έχει παραχθεί αδιανόητη παραπληροφόρηση δεν έχουν ενταχθεί στην Εταιρεία για αποκρατικοποίηση» - κάτι που βεβαίως δεν ισχύει, διότι στο ΦΕΚ αναφέρεται η λέξη «αξιοποίηση» για όλα.
Ακολουθεί μικρό απάνθισμα ψεμάτων σχετικά με τον αριθμό και τον τρόπο των αποκρατικοποιήσεων, από όπου προκύπτει πως επέμεναν ότι οι αποκρατικοποιήσεις που θα γίνονταν ήταν εννέα – τελεία και παύλα:
- 7 Ιανουαρίου 2016, Χρ. Σπίρτζης, Στο Κόκκινο»:
Δημοσιογράφος : Καλημέρα
Υπουργός : Καλημέρα κ. Αρβανίτη
Δημοσιογράφος : Για τα αεροδρόμια εγώ θέλω να ρωτήσω. Μίλαγα με τον Κ. Αλεβιζόπουλο πριν, δεν ξέρω αν τον ακούσατε. Εγώ με τον Αλεβιζόπουλο είμαι. Δεν είμαι με σας.
Υπουργός : Γιατί εμείς με ποιόν είμαστε; Πολλά από τα θέματα που έχει θέσει η ομοσπονδία των εργαζόμενων στην ΥΠΑ έχουν απόλυτο δίκιο. Πιστεύω ότι οι κινητοποιήσεις που κάνουν είναι σε μια κατεύθυνση που κι εμείς πιστεύουμε. Από εκεί και πέρα γνωρίζουν, τα έχουμε πει χίλιες φορές, οι δεσμεύσεις που υπάρχουν σε σχέση με την συμφωνία που έγινε, είναι αυτά που έχουν επιβάλλει οι δανειστές για τις εννέα ιδιωτικοποιήσεις. Είναι στην λογική που ξεκίνησε το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση Σαμαρά με το δεύτερο μνημόνιο και οφείλουμε να προχωρήσουμε, να ολοκληρώσουμε αυτές τις ιδιωτικοποιήσεις, με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τις διαγωνιστικές διαδικασίες που υπήρχαν.
Δημοσιογράφος : Να κάνω δύο ερωτήματα τεχνικά. Θεωρητικά το έχουμε κουβεντιάσει. Το ξέρω ότι διαφωνείτε με την ιδιωτικοποίηση, το είχατε πει και στην Βουλή και γενικώς χλευάστηκε από αυτούς που έχουν βάλει την υπογραφή τους, για να γίνει αυτό το ξεπούλημα αλλά οι εργαζόμενοι προσφεύγουν στο ΣτΕ και δικαιώνονται. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;
Υπουργός : Ότι έγινε και με την ΕΥΔΑΠ. Ακυρώνεται αυτός ο τρόπος ιδιωτικοποίησης με τα αεροδρόμια. Αυτό είναι κάτι που θα το κρίνει η ελληνική δικαιοσύνη και το ΣτΕ.
Δημοσιογράφος : Δεύτερο κομμάτι. Υπάρχει ένα ζήτημα υπουργέ. Πως είναι δυνατόν κρατική επιχείρηση μονοπώλιο, να προχωρά σε αγορά δικού μας μονοπωλίου, λέγοντας ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν. Μα κρατικοποιούνται γερμανικά.
Υπουργός : Ναι αυτό είναι ένα από τα παράδοξα των ιδιωτικοποιήσεων που έχουν προγραμματιστεί. Υπάρχουν κι άλλα παράδοξα. Η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή. Δεν μιλάμε για ιδιωτικοποιήσεις. Μιλάμε για την μεταφορά για 40 χρόνια της διαχείρισης των 14 αεροδρομίων. Άρα μιλάμε για 40 συν 2 χρόνια παραχώρησης σε μια κοινοπραξία, που στην συντριπτική της πλειοψηφία ανήκει στο γερμανικό δημόσιο. Αυτό βαπτίστηκε ιδιωτικοποίηση, άσχετα με το τι λένε, επί της ουσία είναι παραχώρηση σε μια εταιρεία που ανήκει στο γερμανικό δημόσιο και έχει μπει από τους δανειστές ρητά στη συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι.
Δημοσιογράφος : Από το σύνολο των δανειστών;
Υπουργός : Από το σύνολο. Είναι, αν θέλετε, η μόνη ιδιωτικοποίηση που αναφέρεται ρητά, ξεκάθαρα μέσα στην συμφωνία.
- 2 Φεβρουαρίου 2016, Χρ. Σπίρτζης στον Real Fm:
Δημοσιογράφος: Επαναπροκήρυξη ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον διαγωνισμό.
Υπουργός: Να ρωτήσετε το ΤΑΙΠΕΔ
Δημοσιογράφος: Ρωτώ και εσάς γιατί και στην δική σας αρμοδιότητα την πολιτική δεν είναι;
Υπουργός: Οι ιδιωτικοποιήσεις δεν είναι στην δική μου αρμοδιότητα
Δημοσιογράφος: Δεν θα πρέπει να υπογράψετε κι εσείς για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;
Υπουργός: Καθίστε να γίνει πρώτα και θα το συζητήσουμε
Δημοσιογράφος: Λέτε ότι δε θα γίνει;
Υπουργός: Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός;
Δημοσιογράφος: Εσείς θα μου πείτε
Υπουργός: Εγώ λέω ότι όσοι συναίνεσαν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και από τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ και από τα στελέχη των θεσμών για να γίνει μια ιδιωτικοποίηση που απέτυχε, δεν πρέπει να μας πουν γιατί απέτυχε;
Δημοσιογράφος: Έχω ακούσει δύο εκδοχές. Η μία είναι ότι υπήρξε πολύ μειωμένο ενδιαφέρον και από τους Ρώσους και από τους Αμερικάνους. Η άλλη εκδοχή είναι ότι επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός για να μπουν μέσα και οι κινέζοι γιατί αλλάζει το τοπίο μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Δεν ξέρω τι από τα δύο ισχύει;
Υπουργός: Τότε γιατί δεν περιμένουμε και την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ να έχουμε ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Δημοσιογράφος: Εγώ σας λέω τι έχω ακούσει και θέλω να μου πείτε αν υπάρχει κι άλλο ενδιαφέρον, αν θα μπούνε και οι κινέζοι ή αν δεν θα γίνει αυτή η ιδιωτικοποίηση
Υπουργός: Εγώ λέω να ρωτήσετε όσους χειρίζονται τον διαγωνισμό και για την αποτυχία της ιδιωτικοποίησης και του διαγωνισμού μέχρι τώρα, και για το πώς σκέπτονται να προχωρήσουν και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αν θέλετε την δική μου άποψη για μια σειρά από ιδιωτικοποιήσεις που είχε κανονίσει η ΝΔ, έπρεπε να είναι τελείως διαφορετικό το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων, πρέπει να είναι τελείως διαφορετική η λογική του πως αξιοποιούμε την δημόσια περιουσία. Αυτό εμείς το πετύχαμε για την υπόλοιπη δημόσια περιουσία εκτός από τις εννιά δεσμεύσεις που έχουμε για ιδιωτικοποίηση. Τα έχουμε ξαναπεί πάρα πολλές φορές κι επομένως εκεί που θα καταθέσουμε τη δική μας πολιτική και την δική μας άποψη για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας είναι με την ίδρυση του νέου ταμείου.
Δημοσιογράφος: Η ΝΔ σταμάτησε να κυβερνάει τον Γενάρη του 2015 όταν το αποφάσισε ο ελληνικός λαός από τότε έχει περάσει ένας χρόνος
Υπουργός: Πληρώνουμε ακόμη τις δεσμεύσεις που είχε η ΝΔ και μέσα σε αυτές τις δεσμεύσεις είναι και οι εννιά ιδιωτικοποιήσεις
Δημοσιογράφος: κ. υπουργέ εσείς κάνετε τον διαγωνισμό. Ο κ. Πιτσιόρλας κάνει τον διαγωνισμό στο ΤΑΙΠΕΔ….
Υπουργός: Με τους ίδιους όρους οι δεσμεύσεις για τους εννιά…
Δημοσιογράφος: Ε αλλάξτε τους
Υπουργός: Τι λέτε τώρα. Δεν είμαστε μόνοι μας στον πλανήτη Γη. Υπάρχουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις. Αυτοί οι διαγωνισμοί, ο τρόπος αξιοποίησης, το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων. Έχουμε δεσμευτεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και από αυτά που είχαμε διαπραγματευτεί τότε.
Δημοσιογράφος: Καταλαβαίνω ότι μετά τα αεροδρόμια, διαφωνείτε και στο μοντέλο ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Υπουργός: Θέλετε να το ξαναπώ. Οι εννιά ιδιωτικοποιήσεις που είχαν προγραμματιστεί από τη ΝΔ και που επιβλήθηκαν να συνεχιστούν στο ίδιο μοντέλο, στην ίδια λογική, είναι συγκεκριμένες και έχουν κανονιστεί από προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτό το μοντέλο επιβλήθηκε στη συμφωνία που έγινε το καλοκαίρι, να συνεχιστεί για τις εννέα ιδιωτικοποιήσεις. Συγγνώμη που δεν το πιστεύουμε. Δεν πιστεύουμε στο μοντέλο του νεοφιλελευθερισμού και των νεοφιλελευθέρων επιλογών και πολιτικών που υπηρετεί η ΝΔ και πολλά άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, που θέλουν να είναι συνοδοιπόροι της. Από αυτή λοιπόν τη σκοπιά, να απολογηθούν, γιατί αυτό το θεάρεστο έργο τους, και οι φοβεροί διαγωνισμοί που έχουν κάνει μέχρι τώρα με το ΤΑΙΠΕΔ, με αυτούς τους όρους και με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης, αποτυγχάνουν.
- 4 Φεβρουαρίου 2016, Χρ. Σπίρτζης στο «News 247»: «Έχουμε αποδεχτεί μετά τον εκβιασμό που έγινε στον ελληνικό λαό και στη χώρα το καλοκαίρι, ότι θα προχωρήσουμε 9 από τις δεκάδες ιδιωτικοποιήσεις που είχαν προγραμματίσει να κάνουν. Βεβαίως».
- 13 Φεβρουαρίου 2016, Π. Σκουρλέτης, «Επένδυση»: «Όσον αφορά τις αποκρατικοποιήσεις, η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για εννέα γνωστές ιδιωτικοποιήσεις που συμπεριλαμβάνονται στη συμφωνία του προηγούμενου Αυγούστου και με βάση τη δέσμευση αυτή και μόνο κινείται. Και όσο για τις υποτιθέμενες αντιδράσεις των υπουργών, είναι άλλο ένα δείγμα αξιοπιστίας».
- 16 Απριλίου 2016, Γεροβασίλη στην «Επένδυση»: «Θα πρέπει να ξεκαθαρίσω ότι μέρος της συμφωνίας του καλοκαιριού και που η κυβέρνηση σύσσωμη είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει κατά γράμμα, αποτελούν εννέα άμεσες αποκρατικοποιήσεις και παραχωρήσεις. Ομολογουμένως δεν είναι κάτι που κάνουμε με χαρά, ειδικά για νευραλγικές υποδομές, τις οποίες ενέταξαν οι παρελθούσες κυβερνήσεις στο ΤΑΙΠΕΔ. Ωστόσο, ακόμη και συμφωνίες αποκρατικοποιήσεων που πέρασαν από το προηγούμενο πρόγραμμα, τις επαναδιαπραγματευτήκαμε, προκειμένου και το αντίτιμο να αυξηθεί και οι όροι να βελτιωθούν και να μην χαθούν οριστικά δημόσιες υποδομές προς όφελος ιδιωτών».
- 16 Απριλίου 2016, Σκουρλέτης στην «Αγορά»:
Ερώτηση: Τι θα γίνει με τις μετοχές των ενεργειακών ΔΕΚΟ που έχουν μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ; Θα πουληθούν όπως πιέζουν οι δανειστές, ή θα παραμείνουν σε δημόσιο έλεγχο;
Σκουρλέτης: Οι μόνες ιδιωτικοποιήσεις που πρόκειται να υλοποιηθούν είναι αυτές που περιγράφονται στη συμφωνία του περασμένου καλοκαιριού, οι οποίες άλλωστε είχαν δρομολογηθεί. Όσον αφορά περιουσιακά στοιχεία που είχαν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και είναι εκτός συμφωνίας, δεν πρόκειται να πωληθούν. Αυτός είναι ο λόγος που δημιουργείται το νέο ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, σε αντίθεση με την προηγούμενη πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.
- 19 Απριλίου 2016, Γεροβασίλη, μπρίφινγκ:
ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κυρία Εκπρόσωπε, μια ερώτηση για τις ιδιωτικοποιήσεις. Υπάρχουν δημοσιεύματα και πληροφορίες που λένε ότι στο πλαίσιο των προαπαιτούμενων μέτρων που πρέπει η κυβέρνηση να ψηφίσει, των 5,4 δις και όχι των προληπτικών, υπάρχουν 27 προγραμματισμένες ιδιωτικοποιήσεις και όχι 9. Και αν σε αυτές τις 27 υπάρχει μια αρχική λίστα με ΔΕΚΟ, δηλαδή ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ.
ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ: Σας θυμίζω και σας παραπέμπω στη συμφωνία του Ιουλίου, του καλοκαιριού. Είναι καταγεγραμμένα και η κυβέρνηση βαδίζει και υλοποιεί τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει και στο κομμάτι των ιδιωτικοποιήσεων, στη συμφωνία του καλοκαιριού. Δεν χωρούν αμφισβητήσεις στα γραπτά.
- 12 Ιανουαρίου 2016, Γ. Σταθάκης,ομιλία στο πρωτοχρονιάτικο δείπνο του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου: «Και το τρίτο κομβικό σημείο είναι οι αποκρατικοποιήσεις και το ταμείο που θα αντικαταστήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Στόχος είναι να προχωρήσουν οι εννέα αποκρατικοποιήσεις για τις οποίες υπάρχει ήδη σε εξέλιξη διαδικασία και η μεταφορά 23 επιχειρήσεων που θα μεταφερθούν στο νέο ταμείο, με μακροπρόθεσμο ορίζοντα και στόχο να χτίσουμε την αξία της κρατικής περιουσίας».
Σε όλα αυτά προσθέστε τη δήλωση του επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλα στον Βήμα Fm, στις 9 Δεκεμβρίου 2015: «Σας θυμίζω ότι στις τελευταίες εκλογές, ο ΣΥΡΙΖΑ στο προεκλογικό του πρόγραμμα περιέλαβε τις εννιά αυτές αποκρατικοποιήσεις και γι’ αυτές πήρε και την έγκριση του ελληνικού λαού».
Να υποθέσουμε ότι για τις υπόλοιπες δέκα δεν υπάρχει τέτοια έγκριση;