Μπορεί να προγραμμάτιζε το υπουργείο Υποδομών την απομάκρυνση των εταιρειών security από τη φύλαξη σταθμών και συρμών του μετρό, φαίνεται όμως ότι οι εξελίξεις τρέχουν ταχύτερα από τις προθέσεις των αρμοδίων. Και αυτό γιατί προχθές, μία εκ των πέντε εταιρειών σεκιούριτι, που συνεργάζεται με τις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), κατέβασε ρολά. Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί κενό στην εξυπηρέτηση ορισμένων κλάδων φύλαξης των ΣΤΑΣΥ, τους οποίους είχε αναλάβει η εταιρεία «Πυρσός Security», που έβαλε «λουκέτο» ύστερα από 22 χρόνια δραστηριοποίησης στον κλάδο.
Η φύλαξη συρμών, σταθμών και αμαξοστασίων των ΣΤΑΣΥ έχει ανατεθεί σε πέντε ιδιωτικές εταιρείες security, οι οποίες καλύπτουν την πλειονότητα των αναγκών φύλαξης μετρό, ηλεκτρικού και τραμ. Eτσι η (όχι και τόσο σύμφωνα με ορισμένους) αιφνιδιαστική αναστολή λειτουργίας της εταιρείας «Πυρσός» προκάλεσε ένα σχετικό βραχυκύκλωμα στις ΣΤΑΣΥ. Η εταιρεία λειτουργίας του μετρό βρέθηκε απροετοίμαστη, παρά το γεγονός ότι ήταν κοινό μυστικό πως η «Πυρσός» αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα, ενώ οι εργαζόμενοι σε αυτήν ήταν ήδη απλήρωτοι από πέντε έως οκτώ μήνες. To κενό που προκάλεσε η αποχώρηση της εταιρείας καλύπτεται προσωρινά από τις άλλες τέσσερις εταιρείες (2G, JCB, Oceanic, Sweedish) που προσφέρουν υπηρεσίες security στις ΣΤΑΣΥ, μέχρι να διεξαχθεί νέος διαγωνισμός για την ανάδειξη εταιρείας που θα αναλάβει το έργο της «Πυρσός». Στελέχη των ΣΤΑΣΥ υποστηρίζουν ότι μέρα με τη μέρα θα αρχίσει να καλύπτεται πλήρως το κενό που άφησε η εταιρεία «Πυρσός Security» πίσω της. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε καθημερινή βάση η «Πυρσός» παρείχε στο μετρό δύναμη 20 ατόμων που είχαν επιφορτιστεί μεταξύ άλλων και με τη φύλαξη του σταθμού «Εθν. Αμυνα».
Στο μεταξύ, οι δυνάμεις security που απασχολούνται στη φύλαξη σταθμών και συρμών, σύμφωνα με πληροφορίες, κοστίζουν στην εταιρεία 4 εκατ. ευρώ ετησίως. Πριν από λίγους μήνες, τον περασμένο Φεβρουάριο, το υπουργείο Υποδομών επεξεργαζόταν σχέδιο με το οποίο θα καταργούσε την εν λόγω συνεργασία, επιχειρώντας να αντικαταστήσει τα άτομα των εταιρειών security με δυνάμεις της ΕΛ.ΑΣ. Στόχος του υπουργείου Υποδομών ήταν να προχωρήσει στην υπογραφή σύμβασης με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που θα εξασφάλιζε στις ΣΤΑΣΥ, έναντι αμοιβής, 250 βάρδιες αστυνομικών με στόχο τη φύλαξη των σταθμών. Το κόστος, σύμφωνα με τους πρόχειρους υπολογισμούς του υπουργείου Υποδομών, δεν θα ξεπερνούσε τα 2 εκατ. ευρώ, ωστόσο δεν διευκρινίστηκε ποτέ εάν η ΕΛ.ΑΣ. είχε στη διάθεσή της το απαιτούμενο ανθρώπινο δυναμικό. Το θέμα της ασφάλειας μάλιστα ήρθε στο προσκήνιο λίγες εβδομάδες αργότερα, όταν εντάθηκε το φαινόμενο βανδαλισμών σε σταθμούς μετρό, επιθέσεων κατά εργαζομένων των ΣΤΑΣΥ και τη δημοσιοποίηση της λίστας των ονομάτων των ελεγκτών. Μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί καμία πρωτοβουλία.
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Πηγή: kathimerini.gr