Πέμπτη 5 Μαΐου 2016

Ατύχημα στις μεταφορές "με υπογραφή" Χρήστου Σπίρτζη.

Πόσες ημέρες συνολικά, κατά τους 16 μήνες διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν σφύριξε το τρένο από την Ειδομένη; Εξήντα επτά. Ποιο είναι το ύψος της ζημιάς που έχει προκληθεί στην υπό αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ χωρίς να ληφθεί υπόψη το πλήγμα για τους εξαγωγείς και τους διαμεταφορείς; Τέσσερα εκατομμύρια ευρώ.
Τι κάνει το υπουργείο Υποδομών, με επικεφαλής τον Χρήστο Σπίρτζη, που οφείλει να εξασφαλίζει την "εύρυθμη, ασφαλή, αποδοτική, αποτελεσματική, βιώσιμη και ποιοτική λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών” (π.δ.109-ΦΕΚ 176/08/2014); Βλέπει τα τρένα να... μην περνούν, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο Capital.gr επικεφαλής εταιρείας διαμεταφορών που βρίσκεται αντιμέτωπος με αδιέξοδο

Άλλωστε, μόνο ασύνδετη με τους τακτικισμούς Σπίρτζη δεν είναι η παραίτηση τον περασμένο Δεκέμβριο από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάση Ζηλιασκόπουλου. Ο πρώην manager της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε εκφράσει την έντονη ανησυχία του για την τύχη των συμβάσεων που έχει υπογράψει η εταιρεία με πολυεθνικές εταιρείες. Ανησυχία που, ως φαίνεται, δεν συμμερίζεται κανείς μέχρι σήμερα στην κυβέρνηση.

Ως εκ τούτου, το μόνο για το οποίο θα μπορούσε να...εγγυηθεί η κυβέρνηση είναι η επιστροφή σε ζημιές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως και η δημιουργία νέας στρατιάς ανέργων λόγω του φιάσκου στην Ειδομένη.

Αλαλούμ

Ο σιδηρόδρομος όμως, δεν αποτελεί την μοναδική περίπτωση όπου οι υπουργικές παλινωδίες και η κυβερνητική αδιαφορία περισσεύουν. Έτσι, κανείς δεν γνωρίζει τι πρόκειται να γίνει με τα αεροπορικά δρομολόγια σε 26 άγονες αεροπορικές γραμμές. Στα χαρτιά, δηλαδή βάσει των υφιστάμενων συμβάσεων, τα αεροπλάνα θα πετούν μέχρι και το τέλος Μαΐου. Και δεδομένου ότι η "ριζική αναδιάρθρωση του καθεστώτος στις άγονες” που εξήγγειλε ο κ.Σπίρτζης, πριν από δύο μήνες, δεν έχει έρθει ακόμη, ούτε αναμένεται να έρθει σύντομα, αφού απαιτείται επαρκές χρονικό διάστημα για διαβούλευση με τα εμπλεκόμενα μέρη, το σκηνικό που δημιουργείται είναι χωρίς προηγούμενο.

Μία ακόμη παράταση; Χωρίς αεροπορική σύνδεση προορισμοί, όπως η Ικαρία, η Κάρπαθος και το Καστελόριζο; Ουδείς γνωρίζει, μιας και η σιγή για το ζήτημα τόσο του υπουργού Υποδομών όσο και της Υπηρεσίας Πολιτικής Υπηρεσίας είναι εκκωφαντική.

Ωστόσο, υπάρχει ήδη κακό προηγούμενο. Η ΥΠΑ αναγκάστηκε να μειώσει την αρχική εξάμηνη παράταση (έως και τον Σεπτέμβριο) σε δύο μήνες (έως και τον Μάιο) μετά από τις ενστάσεις νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Και αυτό υπήρξε μία μόνο από τις παλινωδίες που χαρακτηρίζουν τη διαδικασία, όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr. 

Και το "ατύχημα” έχει ήδη συμβεί στις αστικές συγκοινωνίες, όπου εκτός από την προβλεπόμενη αύξηση των λειτουργικών ζημιών το 2016, η εικόνα διάλυσης είναι εμφανής στον μέσο χρήστη. Καθημερινά λεωφορεία και τρόλεϊ ακινητοποιούνται, μιας και το υπουργείο Υποδομών δεν έχει λάβει καμία πρόνοια για την ανανέωση ή την επισκευή του στόλου του ΟΑΣΑ, με τα μισά οχήματα να βρίσκονται ακινητοποιημένα.

Άξιο προσοχής πάντως, είναι ότι παρά τον μεγάλο αριθμό μετακλητών που έχουν συσσωρευθεί (και) στο υπουργείο Υποδομών τα παραπάνω προβλήματα παραμένουν άλυτα. Ένας από τους πιο πρόσφατους διορισμούς αφορά στην τοποθέτηση μετακλητής υπαλλήλου στο πολιτικό γραφείο της υφυπουργού Υποδομών Μαρίνας Χρυσοβελώνη, με την απόφαση να δημοσιεύεται στο ΦΕΚ στις 26 Απριλίου και να έχει αναδρομική ισχύ από την 29η Φεβρουαρίου.

Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr