Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

Αγριο παρασκήνιο για το εμπορευματικό στο Θριάσιο.

Στις 31 Μαίου λήγει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών, αλλά θεωρείται βέβαια η παράταση.
 Κλειδί η στάση των κινέζων της Cosco που απειλούν με επενδύσεις σε άλλη περιοχή αν δεν κερδίσουν το διαγωνισμό.


Μία εβδομάδα πριν την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, αν και θεωρείται πιθανή η νέα παράταση της προθεσμίας, βρίσκεται σε εξέλιξη άγριο παρασκήνιο για τους διεκδικητές.

Η προσπάθεια ενός δεύτερου ομίλου, υπό τις Τράπεζα Πειραιώς και Goldair,για διεκδίκηση του Εμπορευματικού προκαλεί την αντίδραση της Cosco η οποία θεωρεί πως το έργο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά. Στην ουσία, συμπληρώνει το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και επιτρέπει την παροχή περισσότερων και πιο σύνθετων υπηρεσιών, εν μέσω φημολογίας περί σχεδίων κινεζικών ομίλων για συναρμολόγηση προϊόντων στο Θριάσιο, κλπ.

Η πλευρά που θεωρεί πως "δεν πρέπει να πάνε όλα στην Cosco" έχει, πάντως, ένα πρόβλημα: Πρέπει να βρει και πελάτες οι οποίοι θα χρησιμοποιούν τα περίπου 235.000 τετραγωνικά μέτρα (τ.μ.) στεγασμένων χώρων που μπορεί να κατασκευάσει ο επενδυτής του Θριασίου στο οικόπεδο των 588 στρεμμάτων που ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ.

"Χωρίς την Cosco, δηλαδή το λιμάνι, ως πελάτη η επένδυση δεν είναι βιώσιμη" υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς logistics. Οι ίδιοι προσθέτουν πως δεν είναι τυχαίες οι διαρροές σύμφωνα με τις οποίες αν οι Κινέζοι βρεθούν εκτός Θριασίου θα επενδύσουν στα Οινόφυτα! Συνεπώς "ποιος θα χρησιμοποιεί το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου;" αναρωτιούνται όσοι παρακολουθούν τη σκιαμαχία των τελευταίων ημερών.

Η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τη χρηματοδότηση, κατασκευή και εκμετάλλευση (για 50 χρόνια) του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου εκπνέει στις 31 Μαϊου. Σύμφωνα με πληροφορίες οι υποψήφιοι έχουν ζητήσει νέα παράταση καθώς τα σχήματα βρίσκονται ακόμα υπό διαμόρφωση. Στο υπουργείο Υποδομών υποστήριζαν προ ημερών πως δεν θα υπάρξει παράταση, αλλά στην αγορά θεωρείταισχεδόν σίγουρη. Η οριστικοποίηση της συμφωνίας πώλησης του ΟΛΠ (έγκριση από τη Βουλή), εντός του Ιουνίου, είναι προϋπόθεση για την κινεζική πλευρά ώστε να προγραμματίσει τις επόμενες κινήσεις.

Χωρίς να έχουν οριστικοποιηθεί οι διεκδικητές, εδώ και μήνες κυκλοφορεί πως η Cosco θα διεκδικήσει το εμπορευματικό κέντρο σε συνεργασία με τις επενδυτικές εταιρείες ακινήτων Grivalia και Εθνική Πανγαία. Στο σχήμα πρόκειται να ενταχθεί και τεχνική εταιρεία η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του εμπορευματικού. Κατά τις ίδιες πληροφορίες η Goldair και η ΕΤΒΑ (θυγατρική της Πειραιώς) επιχειρούν να διαμορφώσουν ένα δεύτερο σχήμα, σε συνεργασία με διεθνή όμιλο από το χώρο των Logistics.

Οι τελικοί όροι του διαγωνισμού είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους, ενώ μοναδικό κριτήριο επιλογής του πλειοδότη θα είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Ο πλειοδότης πρόκειται να συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού η οποία και θα υπογράψει σύμβαση παραχώρησης, διάρκειας 50 ετών, για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών, που θα κατασκευαστεί με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Η επένδυση θα γίνει σε έκταση 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της τελευταίας, ενώ η ευρύτερη έκταση περιλαμβάνει και τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ.

Για τον τρόπο που θα αξιοποιηθεί το εμπορευματικό κέντρο έχει κυκλοφορήσει πλήθος σεναρίων που ξεκινούν από τη λειτουργία αποθηκευτικών χώρων και φτάνουν μέχρι τα κέντρα διανομής καθώς και τις μονάδες ελαφράς μεταποίησης (π.χ. τελική συναρμολόγηση προϊόντων που φτάνουν ως εξαρτήματα ώστε να έχουν τη σφραγίδα CE της Ε.Ε.).

Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr