Τρίτη 24 Μαΐου 2016

Θα μπει σε τροχιά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακόμα και άνευ Κινέζων;

Με τον κίνδυνο απώλειας του μεγαλύτερου πελάτη της είναι αντιμέτωπη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λίγα βήματα πριν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή της.


Ο δρόμος προς την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ μόνο στρωμένος με ροδοπέταλα δεν είναι, με τον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη εδώ και 65 ημέρες να μετατρέπεται στην ταφόπλακα της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας.

Στις 20 Ιουνίου οι υποψήφιοι, ύστερα από πολλές παρατάσεις στην προθεσμία, θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Υπενθυμίζεται ότι αρχικό ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ είχαν εκδηλώσει οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) και ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ρώσοι και όμιλος ΓΕΚ έχουν εκφράσει το ενδεχόμενο συνεργασίας στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.

Ένα μήνα πριν την ολοκλήρωση της κρισιμότερης φάσης του διαγωνισμύ πάντως τα μηνύματα δεν είναι θετικά. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) χορήγησε τη δεύτερη κατά σειρά, άδεια λειτουργίας σιδηροδρομικής επιχείρησης για την εκτέλεση εθνικών και διεθνών εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Piraeus Europe Asia Rail Logistics Limited.

Όπως υποδηλώνει και η επωνυμία της, η εταιρεία είναι κινεζικής προέλευσης απαντώντας κατά πολλούς στην απορία γιατί απέχει η Cosco από το διαγωνισμό, η οποία μέχρι πρότινος θεωρούνταν φαβορί. Η αποχή πάντως της Cosco από τη διαγωνιστική διαδικασία υποδηλώνει τη δυσαρέσκεια των Κινέζων και τη απόφαση που φαίνεται ότι έχουν λάβει να απέχουν από κάθε διαγωνιστική διαδικασία, έχοντας μάλιστα στο ενεργητικό της και το προηγούμενο των προβλημάτων του διαγωνισμού για τον ΟΛΠ. 

Αντίστοιχη άδεια, η οποία χορηγείται, κατόπιν της απελευθέρωσης της σιδηροδρομικής αγοράς κατέχει από τα τέλη του περασμένου έτους η Rail Cargo Logistics Goldair Α.Ε.. Αποτελεί σύμπραξη της ελληνικής Goldair Cargo με 51% και της αυστριακής Rail Cargo Logistics GmbH με 49%.

Υπενθυμίζεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κηρύχθηκε άγονος λόγω της απουσίας επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Στην πρώτη φάση του διαγωνισού είχαν συμμετάσχει οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ρουμανική GFR, οι οποίοι όμως δεν υπέβαλλαν ποτέ δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Εν τω μεταξύ, για τις 22 Ιουνίου μετατίθεται και η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ).


Πηγή: reporter.gr