Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

Ειδομένη: πρώτο δρομολόγιο 70 μέρες μετά.

Από την ερχόμενη εβδομάδα τα δρομολόγια των εμπορικών τραίνων.

Οι τελευταίοι «καταληψίες» στις ράγες του τραίνου, σκηνές και κουβέρτες που άφησαν πίσω οι μετανάστες.

«Σφύριξε» ύστερα από 70 ημέρες το τρένο στην Ειδομένη, χθες το απόγευμα, μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών ελέγχων στους οποίους προχώρησε ο ΟΣΕ. Ο συρμός, που πραγματοποίησε το πρώτο δρομολόγιο ύστερα από διάστημα μεγαλύτερο των δύο μηνών, ήταν εμπορευματικός μεν, αλλά κενός εμπορευμάτων, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών που απαιτούνται στη σιδηροδρομική υποδομή του ΟΣΕ. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων διαπιστώθηκε ότι οι ράγες έχουν υποστεί φθορές, μικρής έκτασης, καθώς παρατηρήθηκαν κενά κατά μήκος τους. Οι έως τώρα εκτιμήσεις, που βασίζονται στα συμπεράσματα των τεχνικών του ΟΣΕ, θέλουν το πρώτο εμπορευματικό τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να εκτελεί δρομολόγιο με εμπορεύματα τη Δευτέρα. Δεν αποκλείεται, ωστόσο, να μετατεθεί κατά μία ή δύο ημέρες η δρομολόγηση του πρώτου εμπορευματικού συρμού. Στο μεταξύ, τις επόμενες ώρες θα ξεκινήσει η επιστροφή στην Αθήνα των κλιναμαξών, τις οποίες είχε διαθέσει ο ΟΣΕ για τη φιλοξενία προσφύγων στην Ειδομένη. Παράλληλα, στελέχη της εταιρείας επισημαίνουν ότι η απεργία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης επηρεάζει την έναρξη των εμπορευματικών δρομολογίων.

Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πάντως είναι τη μεθεπόμενη εβδομάδα (6 Ιουνίου) να αρχίσει η αύξηση των εμπορευματικών δρομολογίων ώστε να φτάσουν σταδιακά τα εννέα τρένα ημερησίως.

Σημειώνεται ότι ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη έχει κοστίσει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ –εκτός από το πλήγμα στην αξιοπιστία της έναντι των πελατών της– 2,75 εκατ. ευρώ, ποσό που αναλογεί στα κέρδη που εμφάνισε η εταιρεία το 2015. Παράλληλα, εκφράζονται έντονες ανησυχίες ο αποκλεισμός της Ειδομένης να οδηγήσει σε ακόμη έναν άγονο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
Πηγή: kathimerini.gr