Ακυρώθηκε και και οδεύει σε επαναδημοπράτηση εντός μερικών ημερών από την Αττικό Μετρό ο διαγωνισμός για την προμήθεια 25 συρμών Τραμ για τις νέες επεκτάσες του δικτύου.
Ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε στις αρχές Μαρτίου και σας είχε ενημερώσει το ypodomes.com είχε ημέρα δημοπράτησης τις 3 Μαϊου 2016, ακυρώθηκε, καθώς η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό, έκρινε σκόπιμη την αλλαγή μερικών βασικών όρων για την επιλογή της εταιρείας κατασκευής.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com η Α.Μ προχώρησε σε αλλαγές που έχουν να γίνει με την αντικειμενικότητα του διαγωνισμού και την ισότιμη συμμετοχή των εταιρειών. Όπως σημείωσε η ίδια πηγή αλλάζουν τα κριτήρια επιλογής αναδόχου με την είσοδο της αναλογικότητας στη βαθμολογία, καθώς στον προηγούμενο διαγωνισμό προβλέπονταν ακραία βαθμολόγηση των εταιρειών.
Στα νέα κριτήρια εισήχθησαν όροι που επηρεάζουν την επιλογή αναδόχου και με την περίοδο της εγγύησης των συρμών αλλά και με το χρόνο παράδοσης τους στην Αττικό Μετρό.
Για παράδειγμα μία εταιρεία θα εξασφαλίσει μεγαλύτερη βαθμολογία αν δώσει 5 αντί για 3 χρόνια εγγύηση και δηλώσει ότι θα φέρει σε 700 αντί για 940 μέρες τους συρμούς.
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Το κόστος του διαγωνισμού είναι 64.250.000 ευρώ (περίπου 2 εκ.ευρώ πάνω από τον αρχικό διαγωνισμό) και η ημέρα δημοπράτησης θα γίνει γνωστή με την ανακοίνωση της επαναδημοπράτησης τις επόμενες μέρες.
Η διάρκεια της σύμβασης θα έχει διάρκεια 940 μέρες (περίπου 31 μήνες) και εφόσον ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους τότε στο σύνολο τους οι συρμοί θα πρέπει να έχουν παραδοθεί μέχρι το χειμώνα του 2019. Ωστόσο όπως γίνεται σε όλους τους παρόμοιους διαγωνισμούς η προμήθεια των πρώτων συρμών θα είναι αρκετά νωρίτερα, πιθανότατα στα μέσα του 2018.
Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά συρμών Τραμ που θα ενταχθούν στο δίκτυο της Αθήνας και θα περιλαμβάνουν όλες τις τεχνικές βελτιώσεις που έχουν προκύψει από το 2004 όταν και ήλθε η πρώτη γενιά από την Ιταλία. Η προμήθεια των 25 συρμών Τραμ θεωρείται απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία των επεκτάσεων προς Πειραιά, Πατησίων και Αργυρούπολη. Μόνο για την επέκταση προς Πειραιά απαιτούνται 12 συρμοί Τραμ και αυτό σημαίνει πως μέχρι να μπουν σε λειτουργία οι πρώτοι νέοι συρμοί τα δρομολόγια στο δίκτυο αναγκαστικά θα αραιώσουν για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες που εκ των πραγμάτων θα προκύψουν καθώς η συγκεκριμένη επέκταση αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τις αρχές του 2017.
Να θυμίσουμε πως είχε υπάρξει παλαιότερα ένας διαγωνισμός που διήρκησε σχεδόν 2 χρόνια, υπήρξαν απίστευτες εμπλοκές λόγω των αλλεπάλληλων προσφυγών των συμμετεχόντων και τελικά ακυρώθηκε ενώ στο μεταξύ είχε ήδη ναυαγήσει και το πλάνο της Ανάπλασης Πανεπιστημίου που περιλάμβαβε και την επέκταση του Τραμ από το Σύνταγμα μέχρι την συμβολή Πατησίων και Αλεξάνδρας.
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο διαγωνισμός θα είναι ηλεκτρονικός και θα γίνει μέσω του ΕΣΗΔΗΣ και την ηλεκτρονική πλατφόρμα www.promitheus.gov.gr. Ακόμα και τα τεύχη του διαγωνιμού θα μπορούν οι ενδιαφερόμοι να τα προμηθευτούν από την συγκεκριμένη πλατφόρμα. Το ενδιαφέρον εστιάζεται τόσο στην αποτελεσματικότητα του ηλ.διαγωνισμού, όσο και στην τελική έκπτωση αλλά και την αναμενόμενη "μάχη" των συμμετόντων που στον πρώτο διαγωνισμό ήταν συνολικά 13, αριθμός ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα.
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com