Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

«Η συμφωνία ΟΛΠ-Cosco ανοίγει δρόμο για επενδύσεις σε τουρισμό, εμπόριο και πολιτισμό».

Γιάννης Δραγασάκης:

-Σημαντική ημέρα που ανοίγει τον δρόμο για επενδύσεις σε τουρισμό, εμπόριο και πολιτισμό.
-Ανεξάρτητα από τον σχεδιασμό της Κίνας, είπε, εμείς πρέπει να αναβαθμίσουμε τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο και να δημιουργήσουμε υποδομές logistics. 
-Αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Πειραιάς-βόρεια σύνορα, όσο και του οριζόντιου άξονα Ηγουμενίτσας-Έβρου. Όπως έχουμε, την Εγνατία οδό μπορούμε και πρέπει να δημιουργήσουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και την Εγνατία των άλλων υποδομών εξυπηρέτησης της μεταποίησης και των μεταφορών.

Ως σημαντική ημέρα που ανοίγει τον δρόμο για επενδύσεις σε τουρισμό, εμπόριο και πολιτισμό, έκανε λόγο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, κατά την εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο για την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco.

Πριν έναν χρόνο, είπε ο κ. Δραγασάκης, εκπροσώπησα την κυβέρνηση στην Κίνα, οπού είχαμε ουσιαστικές συζητήσεις και θέσαμε τις βάσεις για ένα τριετές πρόγραμμα συνεργασίας. Αυτή η διαπίστωση στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: Ο πρώτος είναι ότι οι δυο λαοί εκπροσωπούμε πολιτισμικές παραδόσεις ιστορικού βάθους, είμαστε πολιτισμοί που επηρέασαν την εξέλιξη του κόσμου κατά τρόπο μοναδικό. 

Ο δεύτερος είναι ότι οι πολιτικές σχέσεις των δυο χωρών, παρά τις διαφορετικές διαδρομές, είναι ανέφελες, χωρίς γκρίζες ζώνες και προβλήματα, υπήρξε και θα υπάρχει στενή πολιτική συνεργασία σε πολλές περιπτώσεις και πολλά διεθνή φόρα. Ο τρίτος πυλώνας είναι ότι υπάρχει στρατηγική σύμπτωση συμφερόντων ανάμεσα στον σχεδιασμό της Κίνας και την επιλογή της να δημιουργήσει εμπορική λεωφόρο συνεργασίας με την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, και η λεωφόρος αυτή περνά από το λιμάνι του Πειραιά. Αυτές οι επιλογές, προσέθεσε, είναι στρατηγικού χαρακτήρα, δεν είναι κάτι πρόσκαιρο, δημιουργούν προοπτικές που αφορούν στις επόμενες δεκαετίες.

Ο κ. Δραγασάκης επισήμανε ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας αναπτυξιακή στρατηγική με τρεις τρόπους. Πρώτον, με την ανάγκη επενδύσεων και συνεργασιών σε τομείς όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, ο τουρισμός, το εμπόριο και η ναυπηγική βιομηχανία. Ανεξάρτητα από τον σχεδιασμό της Κίνας, είπε, εμείς πρέπει να αναβαθμίσουμε τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο και να δημιουργήσουμε υποδομές logistics. Το δεύτερο πεδίο είναι ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας επιλογή για πολυδιάστατες διεθνείς σχέσεις ως μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης. Η Κίνα έχει ισχυρή παρουσία στον ΟΗΕ, το ΔΝΤ και όλους τους μεγάλους διεθνείς οργανισμούς. Τρίτον, η θαλάσσια λεωφόρος πρέπει και μπορεί να γίνει λεωφόρος διπλής κατεύθυνσης, όχι μόνο με τις εισαγωγές προς την Ελλάδα με κατεύθυνση την Ευρώπη, αλλά και των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα.

Συνεργασία, είπε ο κ. Δραγασάκης, μπορεί να υπάρξει με επιχειρήσεις από την Κίνα και άλλες εγχώριες ή ξένες σε τομείς όπως η αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών θαλάσσιων και χερσαίων, με αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Πειραιάς-βόρεια σύνορα, όσο και του οριζόντιου άξονα Ηγουμενίτσας-Έβρου. Όπως έχουμε, είπε, την Εγνατία οδό μπορούμε και πρέπει να δημιουργήσουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και την Εγνατία των άλλων υποδομών εξυπηρέτησης της μεταποίησης και των μεταφορών.

Ειδική αναφορά έκανε τέλος ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της τουριστικής συνεργασίας, στις εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων προς την Κίνα, αλλά και στην ανάπτυξη συνεργασίας στους τομείς του πολιτισμού, της παιδείας και της έρευνας.

Μεγάλο βήμα για τη στρατηγική συνεργασία της COSCO με το λιμάνι του Πειραιά


Ως σημαντική συμφωνία και μεγάλο βήμα για τη στρατηγική συνεργασία της COSCO με το λιμάνι του Πειραιά, χαρακτήρισαν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας και ο πρόεδρος της COSCO Xu Lirong, τη συμφωνία που υπεγράφη στο Μέγαρο Μαξίμου για τη διάθεση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ και την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του λιμανιού για τα επόμενα σαράντα χρόνια.

Στην εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο, που ακολούθησε την υπογραφή της συμφωνίας, ο πρόεδρος της COSCO τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η COSCO δεσμεύεται για αρμονική και αμοιβαία επωφελή ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά. Θα επενδύσουμε, είπε, στην αναβάθμιση των υποδομών και τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων του λιμανιού και θα διαχειριστούμε κάθε υπηρεσία με μοντέρνα νοοτροπία. Θα κάνουμε, προσέθεσε, τον Πειραιά τον μεγαλύτερο κόμβο κοντέινερ στη Μεσόγειο, θα αναμορφώσουμε τον χώρο αυτοκινήτων και θα ενισχύσουμε την εφοδιαστική αλυσίδα. Θα επενδύσουμε στη συντήρηση ναυπηγοεπισκευαστικών υποδομών, θα επιδιώκουμε μεγαλύτερο μερίδιο στην κρουαζιέρα και ομαλή διαχείριση της ακτοπλοΐας. Θα γίνει ο Πειραιάς το διεθνές κέντρο διανομής της ανατολικής Μεσογείου.

Σύμφωνα με τον Xu Lirong, η επένδυση της COSCO στην Ελλάδα είναι κάθε άλλο παρά πρόχειρη, είναι γεμάτη πεποίθηση για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. «Θα δώσουμε κεφάλαια, ακόμη και το αίμα μας, για αυτό το λιμάνι, θα κάνουμε τον Πειραιά ένα μαργαριτάρι της Μεσογείου. Το λιμάνι του Πειραιά είναι σαν την Αργώ, ας την αφήσουμε να ανοίξει τα πανιά, ας την αφήσουμε να φέρει το χρυσόμαλλο δέρας», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο πρεσβευτής της Κίνας Zou Xiaoli, μίλησε για επιπλέον συνεισφορά στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής και μετέφερε τα συγχαρητήρια του Κινέζου πρωθυπουργού. «Το αρχαίο λιμάνι του Πειραιά», είπε, «αποτελεί πεδίο διευρυμένης συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών. Μετά το χαλάζι και τη βροχή θα φανεί το ουράνιο τόξο. Όπως λέει ένα κινεζικό ρητό, η απόλυτη ειλικρίνεια και η πλήρης συνεργασία μπορεί να λιώσει μέταλλα και πετρώματα».

Επισήμανε ότι σήμερα το βλέμμα της COSCO στρέφεται στην Ελλάδα. Το έργο θα οδηγήσει στη ραγδαία αύξηση των κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα και των εμπορικών συναλλαγών. Το λιμάνι μαζί με τις σιδηροδρομικές γραμμές Ουγγαρίας και Σερβίας που έχουν αρχίσει να κατασκευάζονται, θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα των μεταφορών μεταξύ Κίνας, Ασίας και Ευρώπης. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει το κομβικό σημείο των νέων εμπορικών διαδρομών μεταξύ Ανατολής και Δύσης.

Ο ίδιος ανέφερε επίσης, ότι η σημερινή υπογραφή είναι ψήφος εμπιστοσύνης της Κίνας για την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας και ψήφος εμπιστοσύνης της Ελλάδας για την κινεζική επένδυση και το κοινό μέλλον. Ανυπομονούμε, πρόσθεσε, για επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Κίνα εφέτος σύντομα.

Παρόντες στην εκδήλωση είναι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης, η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, ο διοικητής της Τραπέζηςς της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας, ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης, ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ο επικεφαλής του κόμματος «Το Ποτάμι» Σταύρος Θεοδωράκης, η βουλευτής της ΝΔ Όλγα Κεφαλογιάννη, ο πρώην υπουργός Χάρης Παμπούκης, εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων κ.ά.

ΠΗΓΕΣ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, euro2day.gr