Αθόρυβα και χωρίς τυμπανοκρουσίες ξεκίνησε εδώ και λίγα χρόνια μια προσπάθεια ανάδειξης και αξιοποίησης του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της Κεντρικής Πελοποννήσου με στόχο την προσέλκυση τουριστών που έχουν ιδιαίτερη αγάπη σε τέτοιου είδους διαδρομές. Όταν πριν ένα χρόνο σε συνάντηση μας με τον πρώην Διευθύνον Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλο του θέσαμε το θέμα της αξιοποίησης των ανενεργών γραμμών και του τροχαίου μουσειακού υλικού, αντιληφθήκαμε πόσο βαθιά ήταν η επιθυμία του να κάνει πράξει αυτό αίτημα που διατύπωναν κατά καιρούς οι φίλοι του σιδηροδρόμου. Όμως ο κ. Θεοφανόπουλος δεν ήταν διατεθειμένος να κάνει κινήσεις χωρίς προοπτική. Μεθοδικά πραγματοποίησε επαφές και επικοινωνία όχι μόνο με τους τοπικούς άρχοντες αλλά και με φορείς του εξωτερικού που εμπλέκονται στον τομέα του τουρισμού. «Πρέπει να δούμε όλες τις παραμέτρους για να βεβαιωθούμε ότι το εγχείρημα μας έχει μέλλον» μας είπε. Εάν το πιλοτικό πρόγραμμα της Πελοποννήσου στεφτεί με επιτυχία τότε ανοίγονται δρόμοι και για τις υπόλοιπες ανενεργές και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορούν χρησιμοποιηθούν και ενεργές γραμμές που σήμερα δεν έχουν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
Η συμμετοχή, στην σύσκεψη που οργάνωσε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Π. Τατούλης, του κ. Θεοφανόπουλου δείχνει την βαρύνουσα σημασία που αποδίδει σε αυτό πιλοτικό εγχείρημα η Περιφέρεια της Πελοποννήσου.
Μπορεί ο κ. Θεοφανόπουλος να μην γευτεί τους καρπούς των κόπων του αλλά θα έχει την ικανοποίηση ότι κάποιοι άλλοι συνεχίζουν το έργο του…
Χρήστος Γιαννακίδης
