Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού και στην περιοχή του Νομού Καβάλας είναι έργο του Γιώργου Σουφλιά. Αυτός «ξύπνησε» την μεσογειακή χάραξη, την χρηματοδότησε, φρόντισε για την υλοποίηση της ως ένα αρκετά εύκολο τεχνικό έργο.
Το οποίο κατασκευάστηκε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Έπαιξε ρόλο το ότι ο κ. Σουφλιάς ήταν (αμέσως μετά τις εκλογές του 2004) ένας νέος Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Είχε όρεξη, κίνητρο, είδε τα πράγματα διαφορετικά. Ουσιαστικά. Σήμερα- Άνοιξή του 2016- ζούμε παρόμοιες στιγμές.
Το οποίο κατασκευάστηκε σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Έπαιξε ρόλο το ότι ο κ. Σουφλιάς ήταν (αμέσως μετά τις εκλογές του 2004) ένας νέος Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Είχε όρεξη, κίνητρο, είδε τα πράγματα διαφορετικά. Ουσιαστικά. Σήμερα- Άνοιξή του 2016- ζούμε παρόμοιες στιγμές.
Ένας επίσης νέος Υπουργός Υποδομών – ο κ. Χρήστος Σπίρτζης- προσπαθεί να «τρέξει» το παλαιό και φιλόδοξο σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Κάτι που ενώ είναι απαραίτητο δεν είναι απλό. Το έργο βρίσκεται σε φάση μελετών, χρειάζονται πολλά χρήματα που αναζητούνται. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση δίνει σε κάθε περίπτωση το στίγμα της. Δηλώνει ότι έχει το συγκεκριμένο έργο σε πρώτη προτεραιότητα. Η Σιδηροδρομική Εγνατία (όπως μας λέει και το όνομα της) θα είναι παράλληλη της Εγνατίας Οδού, άρα γρήγορη ώστε τα εμπορεύματα να ταξιδεύουν σε ελάχιστους χρόνους από την Ηγουμενίτσα στους Κήπους και το αντίστροφο.
Κάπου εδώ ανακύπτουν τα πρώτα προβλήματα. Παράπονα που συμπληρώνονται από παράλογα αιτήματα. Δράμα και Σέρρες το ’χουν μαράζι που δεν περιλαμβάνονται (και δεν συνδέονται) στην Εγνατία Οδό. Δεν αντέχουν να γίνει το ίδιο και με την Σιδηροδρομική Εγνατία. Πιέζουν αλλά ως τώρα χωρίς αποτέλεσμα. Άλλωστε οι μελέτες που εκπονούνται προωθούν το σενάριο μιας νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης παράλληλα με την Εγνατία Οδό. Το αυτονόητο, το απαραίτητο, το φυσιολογικό.
Η Σερραία Υπουργός κ. Κόλλια δεν αρχίζει την προσπάθεια. Την συνεχίζει. Η βουλευτής Σερρών της ΝΔ κ. Αραμπατζή έκανε προ λίγων μηνών σχετική ερώτηση στη Βουλή. Τώρα ένα κυβερνητικό στέλεχος θέτει θέμα αλλαγής της όδευσης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας προκειμένου να περάσει από τις πόλεις της Δράμας και των Σερρών. Να κάνει μια καμπύλη, στην καλύτερη περίπτωση αμέσως μετά (κάπου έξω από την Καβάλα) η χάραξη να συναντήσει την Εγνατία οδό. Η συζήτηση περί του θέματος «φουντώνει» παρά το ότι οι υπό εκπόνηση μελέτες δεν έχουν να αντιμετωπίσουν ή να επηρεαστούν από τέτοια τοπικιστικά διλήμματα.
Αν οι παράγοντες της Καβάλας παραμείνουν απαθείς, τότε αυτό που πάει να γίνει (η πραγματική σιδηροδρομική σύνδεση της πόλης μας) θα μπει σε μεγάλο κίνδυνο. Δραμινοί και Σερραίοι προτιμούν να αναβαθμιστεί η υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή παρά να γίνει από την αρχή το τμήμα Θεσσαλονίκη- Αμφίπολη και Αμφίπολη- Καβάλα. Έχουν υπέρ τους την οικονομική δυσκολία της περιόδου που διανύουμε. Αν η χώρα δεν βρει χρήματα για μια πραγματική Σιδηροδρομική Εγνατία θα επιλέξει κάτι φθηνότερο, κάτι που δεν θα είναι αυτό που απαιτούν οι συνθήκες της εποχής. Καλό είναι να έχουμε το νου μας μιας και οι «εχθροί» καιροφυλαχτούν. Δρουν στο προσκήνιο αλλά και στο παρασκήνιο.
Πηγή: proininews.gr