«Μετά από 4 χρόνια αδράνειας ξεκινάει σήμερα να δουλεύει ξανά ο πρώτος Μετροπόντικας και σε λίγες ημέρες και ο δεύτερος, δίνοντας έτσι την καλύτερη απάντηση σε όσους επί τόσους μήνες κινδυνολογούσαν αμφισβητώντας τη συνέχιση του έργου αλλά σε όσους ευθύνονται για το βάλτωμα του έργου του μετρό αλλά και άλλων έργων στη χώρα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα».
Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, από το εργοτάξιο του σταθμού Νέα Ελβετία, όπου ήρθε για να δει τον «Ηρακλή», το ένα από τα δύο ΤΒΜ, να βάζει μπροστά για να ολοκληρωθεί, με την βοήθεια και του «Άκτωρα», του άλλου ΤΒΜ, η διάνοιξη του υπολοίπων των σηράγγων της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο υπουργός απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων είπε ότι άμεσα, μετά την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης των 25 εκατ.ευρώ για τα αρχαιολογικά, άμεσα θα αρχίσουν, σε όλο το μήκος του έργου και όπου χρειάζεται, οι αρχαιολογικές εργασίες ενώ διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει θέμα ούτε με το σταθμό Βενιζέλου, που έχει τόσο ταλαιπωρήσει την πόλη καθώς είναι δεδομένο ότι Μετρό και αρχαιότητες θα συνυπάρξουν».
Όταν ρωτήθηκε για τη συμπληρωματική σύμβαση για την επέκταση προς Καλαμαριά, δηλαδή αυτή που θα αφορά όλα τα έργα εκτός των έργων πολιτικού μηχανικού που εκτελούνται με την υλοποιούμενη(σ.σ ηλεκτρομηχανολικά, σηματοδοτήσεις, έλξη, τροχαίο υλικό ), ο υπουργός εξήγησε ότι σκοπός είναι να συμπεριληφθεί σε ένα πακέτο έργων που θα περιλαμβάνει και μελέτες/ έργα των υπολοίπων επεκτάσεων, προς τα δυτικά και το αεροδρόμιο.
Έχοντας επιτύχει την επανεκκίνηση του Μετρό, τώρα, είπε ο κ. Σπίρτζης, θα ασχοληθούμε με τα υπόλοιπα έργα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, τις επεκτάσεις του Μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία, τα υπόλοιπα των οδικών αξόνων αλλά και το μέλλον της Εγνατίας Οδού Α.Ε.
Παρών από πλευράς Αττικό Μετρό Α.Ε. ήταν ο νέος πρόεδρος της εταιρείας Γιάννης Μυλόπουλος ο οποίος τόνισε ότι έως το τέλος του έτους θα πρέπει να τελειώσει η διάνοιξη των σηράγγων και σε διάστημα 12 μηνών να ολοκληρωθούν τα έργα πολιτικού μηχανικού καθώς το έργο έχει πλέον ένα πολύ σφικτό χρονοδιάγραμμα(σ.σ άνοιξη του 2020).
Κούτρας: To Μετρό θα είναι έτοιμο το 2020
«Θα είμαστε έτοιμοι μέχρι το 2020» , διαβεβαίωσε με δηλώσεις του στη Voria.gr, o πρόεδρος του Άκτωρα Δημήτρης Κούτρας, λέγοντας ότι έως την άνοιξη της ίδιας χρονιάς, ένα με δύο μήνες πάνω- κάτω, θα έχει ολοκληρωθεί και θα είναι έτοιμη να μπεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Σε ό,τι αφορά τις καθυστερήσεις στην πρόσληψη προσωπικού για τα αρχαιολογικά και τα όσα καταγγέλουν τα μέλη του Σωματείου για πιέσεις στο θέμα των αμοιβών και των αξιώσεών τους για αποζημιώσεις, ο κ. Κούτρας είπε ότι ειδικά για τα αρχαιολογικά το ζήτημα αφορά την Αττικό Μετρό Α.Ε καθώς ο ανάδοχος μόνο για λόγους διευκόλυνσης χειρίζεται τις πληρωμές που γίνονται από ιδιαίτερη σύμβαση και όχι τη σύμβαση μελέτης- κατασκευής του μετρό.
Η ανάδοχος κοινοπραξία επείγεται να τελειώσουν τα ΤΒΜ από τη βασική γραμμή για να μεταφερθούν στην επέκταση Καλαμαριάς για την εκσκαφή των σηράγγων, εργασία που θα απαιτήσει περίπου ένα χρόνο.
Όπως είναι επόμενο ο Άκτωρ αλλά και οι Ιταλοί της αναδόχου κοινοπραξίας της βασικής γραμμής, περιμένουν να προκηρυχθούν τα συμπληρωματικά εργα της Καλαμαριάς, αφού μάλιστα τα συστήματα η/μ επόμενο είναι για λειτουργικούς λόγους να «δένουν».
Σε ό,τι αφορά στη συμπληρωματική σύμβαση της Καλαμαριάς ο νέος δ/νων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε Θεόδωρος Παπαδόπουλος, δήλωσε ότι δεν θα υπάρξει ζήτημα χρηματοδότησης, είτε από το ΣΕΣ 2014-2020, είτε από την ΕΤΕπ και πως το διάστημα αυτό μελετώνται τα ζητήματα προκήρυξης του έργου.
Παρόντες στην εκκίνηση του «Ηρακλή» ήταν γγ Δημοσίων Έργων Γιώργος Δέδες, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Αβραμόπουλος, ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Θεοδοσιάδης, η διευθύνουσα σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Α.Ε Ρία Καλφακάκου, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Παντελής Φιλιππίδης και μέλη της διοίκησης.
Πηγή: voria.gr