Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Τα έργα Μετρό και Τραμ και η πορεία τους.

Τα έργα Μετρό και Τραμ στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δεν πάνε και τόσο καλά.

Ωστόσο στην παρούσα χρονική περίοδο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουμε 4 έργα μοιρασμένα στα ίσα. Έργα τα οποία παρουσιάζουν προβλήματα και καθυστερήσεις και θα μας ακολουθούν για αρκετό καιρό ακόμα.
Τα έργα αυτά αφορούν την επέκταση του Μετρό και του Τραμ προς Πειραιά στην πρωτεύουσα και την κατασκευή της βασικής γραμμής και τηνε επέκταση προς Καλαμαριά στη Θεσσαλονίκη.

ΑΘΗΝΑ

Το 2012 ξεκίνησε η κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο στο κέντρο του Πειραιά. Θα μεγαλώσει τη γραμμή κατά 7,5χλμ και θα προστεθούν 6 νέοι σταθμοί (ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ). Η αρχική χρονική προθεσμία ήταν για τα μέσα του 2017 αλλά τα συνηθισμένα προβλήματα χτύπησαν την πόρτα και εδώ και θα είμαστε ικανοποιημένοι αν το δούμε να λειτουργεί το 2019.

Ένα χρόνο αργότερα, το 2013 ξεκίνησαν και τα έργα επέκταση του Τραμ σε μία μονή κυκλική γραμμή 5,4χλμ από το Φάληρο στον Πειραιά και επιστροφή. Τα έργα κανονικά έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί φέτος τον Φεβρουάριο αλλά και εδώ και έχουμε σημαντικές καθυστερήσεις. Με τις πιο μετριοπαθείς προβλέψεις το έργο θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2017.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εδώ ζήσαμε μία πραγματική τραγωδία για την πόλη η οποία απροετοίμαστη παραμένει όμηρος των έργων Μετρό. Το 2006 υπογράφηκε το έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Όλα πήγαν στραβά στη συνέχεια και το αρχικό χρονοδιάγραμμα για τον Οκτώβριο του 2012 ανατινάχθηκε.

Τα έργα έμεινας παγωμένα 14 μήνες και τελικά ήρθε η πολυπόθητη συμφωνία στα τέλη Δεκεμβρίου. Πλέον τα εργοτάξια ζωντανεύουν το ένα μετά το άλλο και αν δεν έχουμε άλλο στραβοπάτημα, το πρώτο εξάμηνο του 2020 η βασική γραμμή του Μετρό Θσσαλονίκης θα τεθεί σε λειτουργία και θα μετακινεί καθημερινά 250.000 επιβάτες. Μέχρι τότε οι προκλήσεις είναι εδώ: θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διάνοιξη των δίδυμων σηράγγων από τους Μετροπόντικες που φτάνει τα 1.900 μέτρα ενώ υπάρχουν σταθμοί που είτε δεν έχουν διανοιχθεί (Βούλγαρη, Αγία Σοφία, Βενιζέλου) και φυσικά τα αρχαιολογικά που παραμένουν ένα εξαιρετικά μεγάλο αγκάθι μέχρι να ολοκληρωθούν.

Το καλοκαίρι του 2012 ξεκίνησαν και τα έργα επέκτασης του Μετρό από το σταθμό Πατρικίου μέχρι τη Μίκρα (γνωστή και ως επέκταση προς Καλαμαριά). Αρχικό χρονοδιάγραμμα το τέλος του 2017. Φυσικά και εδώ υπάρχουν θέματα μιας και οι μετροπόντικες που θα διανοίξουν τις σήραγγες της επέκτασης δεν έχουν ξεκινήσει και αναμένεται με τις καλύτερες προϋποθέσεις να το κάνουν σε περίπου ένα χρόνο (Άνοιξη του 2017). Μία πιθανή ολοκλήρωση του έργου είναι το 2020.

Η βασική γραμμή περιλαμβάνει 9,6χλμ γραμμής και 13 σταθμούς (ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ, ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ) και η επέκταση του σταθμού (ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ).

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com