Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016

Σε νέα παράταση οδεύει η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Προς παράταση οδεύει και ο νέος διαγωνισμός για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ παραμένει περιορισμένο το επενδυτικό ενδιαφέρον. Το βλέμμα των κυβερνητικών στελεχών και του ΤΑΙΠΕΔ έχει στραφεί στην Cosco, η οποία ωστόσο δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα για τη συμμετοχή της στον εν εξελίξει διαγωνισμό.
Η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) είχε ανακοινώσει προ μηνός πως οι δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο του νέου διαγωνισμού αφού ο πρώτος ακυρώθηκε εξαιτίας του μηδενικού ενδιαφέροντος, θα υποβληθούν στις 26 Απριλίου.

Ωστόσο στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι ακόμα και αν ενδιαφερθούν οι Κινέζοι, θα χρειαστούν αρκετές εβδομάδες για την οριστικοποίηση της προσφοράς τους, οπότε η παράταση θεωρείται δεδομένη.
Εν τω μεταξύ άγνωστες παραμένουν προς το παρόν οι προθέσεις της αμερικανικής Watco, στελέχη της οποίας είχαν επισκεφτεί προ μηνών την Ελλάδα και είχαν δείξει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Μυστήριο» παραμένει και η στάση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, την οριστική απάντηση των οποίων περιμένει η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ, με την οποία είχαν καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στελέχη της κατασκευαστικής εταιρείας σημειώνουν ότι παραμένει το ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αν και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν έχουν απαντήσει, επισήμως, εάν θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον στο νέο διαγωνισμό αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ωστόσο η ελληνική κατασκευαστική συνεχίζει να ενδιαφέρεται.
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μονόδρομος, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απειλεί πως θα ζητήσει πίσω «κρατικές ενισχύσεις» ύψους άνω των 800 εκατ. ευρώ, αν η εταιρεία παραμείνει στο Δημόσιο. Στην περίπτωση που και στον νέο διαγωνισμό δεν υπάρξει ενδιαφέρον, τότε η διαδικασία προβλέπει τη λύση και εκκαθάριση της εταιρείας. Στην αγορά μεταφορών επισημαίνουν πως ούτως ή άλλως η αξία της τελευταίας είναι ελάχιστη και πως στην ουσία οι πιθανοί επενδυτές θα αγοράσουν την άδεια λειτουργίας.
Ωστόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνοδευτεαι και με «προίκα» 250 εκατ. ευρώ που αποτελεί την κρατική επιχορήγηση για την εκτέλεση των δρομολογίων των άγονων γραμμών (50 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο έως το 2020).

Η πρώτη άδεια

Ηδη στα τέλη του 2015 η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) χορήγησε άδεια σιδηροδρομικής επιχείρησης στη Rail Cargo Logistics Goldair Α.Ε., την πρώτη ιδιωτική εταιρεία στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά εμπορευμάτων. Η εταιρεία αποτελεί σύμπραξη της ελληνικής Goldair Cargo Α.Ε κατά 51% και της αυστριακής εταιρείας Rail Cargo Logistics GmbH (ελέγχει το 49%), που ανήκει στους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους (Osterreichische Bundesbahnen - OBB).
Η νέα εταιρεία θα αρχίσει να λειτουργεί από τις αρχές του 2017, αφού λάβει τις απαραίτητες άδειες όπως «Πιστοποιητικό Ασφάλειας μέρος Α και μέρος Β, συμφωνία πρόσβασης με τον Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, αίτημα χωρητικότητας και άδεια κυκλοφορίας μηχανών έλξης».

ΓΙΑ 15 ΜΑΡΤΙΟΥ
Παράταση για Rosco

Την ίδια στιγμή παράταση πήρε και ο διαγωνισμός για την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ ΕΕΣΣΤΥ (Rosco), για την οποία μη δεσμευτικό ενδιαφέρον έχουν εκφράσει η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με τον όμιλο Κοπελούζου, αλλά και η Siemens. Συγκεκριμένα, ενώ αρχικά προγραμματιζόταν η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στις 17 Φεβρουαρίου, μετατέθηκε για τις 15 Μαρτίου.

Συντάκτης: Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr.
Επιμέλεια: "Σιδηροδρομικά Νέα"