Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αν και είχε αναφερθεί αρκετές φορές στο όραμα για την ανάπτυξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, εχθές στον ορισμό της Διοίκησης του ΟΣΕ στη Βουλή το είπε σε κάθε τόνο πως είναι το μεγάλο έργο που θα επιχειρήσει να υλοποιήσει.
Όπως είπε ο Υπουργός, "το πλάνο μας δεν έχει να κάνει μόνο με την ΠΑΘΕ, δηλαδή το Πάτρα - Αθήνα – Θεσσαλονίκη (…) εμείς, θέλουμε να αξιοποιήσουμε το γεωπολιτικό πλεονέκτημα που έχει η χώρα μας, να ξεκινήσουμε τμήματα και να ωριμάσουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία με νέα χάραξη. Είναι μια στρατηγική γραμμή για τη χώρα, η οποία θα συνδέσει τη χώρα μας και διαμέσου της χώρας μας την Ευρώπη με την Ασία, με τον Εύξεινο Πόντο και τις παρευξείνιες χώρες.
Για το σιδηρόδρομο, λοιπόν, σας είπα το όραμά μας και το σχεδιασμό μας, που σχετίζεται με τη σιδηροδρομική Εγνατία, τη συντήρηση και την αναβάθμιση των γραμμών".
ΚΡΑΜΕΡ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΚΡΑΜΕΡ
Για οικογενειακά μαχαιρώματα κατηγόρησε ο κος Σπίρτζης τις προηγούμενες «σιδηροδρομικές» διοικήσεις. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «πρέπει να έχουμε μια ομιλική λειτουργία. Με τη λειτουργία, που είχαμε μέχρι τώρα και με τις μονοπρόσωπες διοικήσεις και όχι με ένα πνεύμα συνεργασίας, είχαμε κόντρες μεταξύ των οργανισμών του Ομίλου ΟΣΕ.
Ο ΟΣΕ δεν παραλάμβανε τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ, δεν υπήρχε συνεργασία μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ, υπήρχε κόντρα» ενώ για τον κο Θεοφανόπουλο αφού σημείωσε πως συνεργάστηκε με το Υπουργείο και τη Γενική Γραμματεία είπε πως ο απερχόμενος Πρόεδρος του ΟΣΕ δεν θα μπορούσε να εφαρμόσει την πολιτική που θέλει πλέον το Υπουργείο Υποδομών.
Στην ομιλία του ο κος Σπίρτζης άφησε αιχμές για τη χρηματοδότηση των έργων αλλά και για τις ανάγκες συντήρησης του δικτύου και όπως είπε «η ΠΑΘΕ, για παράδειγμα, και τα έργα που γίνονται εκεί, έχουν ενταχθεί σε δύο προγραμματικές περίοδος στο Γ΄ ΚΠΣ και στο ΕΣΠΑ και δεν μπορούμε την ίδια γραμμή να την εντάξουμε στο ΣΕΣστη νέα προγραμματική περίοδο.
Όλα αυτά τα χρόνια, λοιπόν, στη σιδηροδρομική γραμμή, στο σιδηροδρομικό δίκτυο ουσιαστική συντήρηση δεν έχει γίνει και εμείς αυτό πρέπει να το αντιμετωπίσουμε για να είναι πετυχημένη η όποια διοίκηση του ΟΣΕ. Θα πρέπει η Κυβέρνηση να φροντίσει να έχει τους πόρους με τους οποίους, θα μπορεί να υλοποιήσει την πιστοποίηση του δικτύου και της γραμμής, να κάνει την οριστική συντήρηση ή και την αναβάθμιση σε πάρα πολλά τμήματα του σιδηρόδρομου.»
Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com