Το 2016 είναι η χρονιά καθοριστικών επιλογών. Από τον επόμενο μήνα μπαίνουν στο αυλάκι οι διεργασίες που θα οδηγήσουν σε οριστικές αποφάσεις ως προς τη διέλευση του νέου τρένου από την Πάτρα.
Οι αποφάσεις αυτές θα έχουν ιστορικό, μπορεί και δραματικό χαρακτήρα. Η ενδεχόμενη υποχώρηση μπροστά στην άποψη που η ΕΡΓΟΣΕ εμφανίζει ως «τελειωμένη», δηλαδή την επίγεια διέλευση, θα δεσμεύσει την όψη, τον χαρακτήρα, τις λειτουργίες της πόλης στο ζωτικό της θαλάσσιο μέτωπο για κάμποσες γενιές.
Η πρόταση έχει πέσει βαριά στο τραπέζι μάλλον με πλάγιους τρόπους (σεμινάρια, ημερίδες κ.λπ.) παρά με καθαρή κρούση προς την τοπική αυτοδιοικητική και κοινωνική ηγεσία. Η τελευταία, με τη σειρά της, εμφανίζεται αρνητική ή επιφυλακτική.
Η ΕΡΓΟΣΕ διατείνεται πως υπόγεια διέλευση σημαίνει ακύρωση της διέλευσης. Μόνο η επίγεια χάραξη είναι οικονομικά βιώσιμη, υποστηρίζει. Υπάρχουν όμως οι φωνές που λένε πως η εταρεία τα φουσκώνει, για να μας πτοήσει και να παραδοθούμε στη σκληρή αξίωση.
Η «ΠτΔ» ανοίγει τον διάλογο για το θέμα του τρένου, ζητώντας απόψεις και επικαιροποιώντας θέσεις φορέων που έχουν πολιτικό λόγο ή την επιστημονική γνώση για να κρίνουν τη «γραμμή» που θα πρέπει να ακολουθήσει η Πάτρα.
Αφετηρία του διαλόγου είναι η σκέψη ότι η λύση της επίγειας διέλευσης του τρένου θα προκαλέσει τη διχοτόμηση της πόλης. Η σημερινή γενιά έχει πελώρια ευθύνη για μια απόφαση που θα αιχμαλωτίσει τις επόμενες, και, αν μη τι άλλο, υποχρεούται να μην την πάρει αβασάνιστα.
Ο Δήμος Πατρέων ετοιμάζεται να ανοίξει τη δημόσια συζήτηση για το σύγχρονο τρένο, ευελπιστώντας στη συγκρότηση ενός μετώπου που θα βάζει το μέλλον της πόλης πάνω από το κόστος που απαιτεί η καλύτερη λύση.
Πηγή: pelop.gr