Με στόχο να εξασφαλίσει σίγουρα κέρδη στους μονοπωλιακούς ομίλους, η κυβέρνηση, παράλληλα με τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης των σιδηρόδρομων, «τρέχει» και την επικύρωση σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ,
η οποία, σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτης Σγουρίδης,
καθορίζει ότι το Δημόσιο, επιστρατεύοντας τη γνωστή πατέντα (αλά ακτοπλοΐα) των «άγονων γραμμών», θα επιδοτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 50 εκατομμύρια το χρόνο μέχρι το 2020. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο «επενδυτής» έχει έως το 2020 εξασφαλισμένα κέρδη 250 εκατ. ευρώ!
η οποία, σύμφωνα με όσα ανέφερε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Παναγιώτης Σγουρίδης,
καθορίζει ότι το Δημόσιο, επιστρατεύοντας τη γνωστή πατέντα (αλά ακτοπλοΐα) των «άγονων γραμμών», θα επιδοτήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 50 εκατομμύρια το χρόνο μέχρι το 2020. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ο «επενδυτής» έχει έως το 2020 εξασφαλισμένα κέρδη 250 εκατ. ευρώ!
Πιο ειδικά, ο υφυπουργός ενημέρωσε τι προβλέπει η επικείμενη σύμβαση τα μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.
Οπως ανέφερε, την επιδότηση των «άγονων γραμμών», αυτών δηλαδή που δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον, προβλέπει ο κανονισμός 1370/2007 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος «επαναβεβαιώθηκε στην προτελευταία σύνοδο υπουργών στο Λουξεμβούργο». Εχουν χαρακτηριστεί άγονες και άρα επιδοτούμενες οι σιδηροδρομικές γραμμές ενός μεγάλου μέρους του δικτύου της χώρας!
Εξακολουθώντας να δείχνει με ανάγλυφο τρόπο ότι η κυβέρνηση δουλεύει για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και υπηρετώντας το στρατηγικό στόχο τους για ανάδειξη της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο σημείωσε ότι«επιδιώκουμε να ηλεκτροκινήσουμε (σ.σ. να μετατραπεί σε ηλεκτροκίνητη) τη γραμμή Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, επειδή υπάρχει ένα logistics στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που εδώ και πολύ καιρό έχουν γίνει έργα υποδομής, για να μπορούμε να παρακάμψουμε τον Ελλήσποντο. Δηλαδή, τα φορτία που έρχονται και από Τουρκία ακόμα, να φεύγουν κατευθείαν επάνω χωρίς να περνάνε από τα Στενά».
Από την άλλη μεριά, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, απέρριψε κάθε ενδεχόμενο να επανεκκινήσει η «παραδοσιακή» σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος - Αργος - Τρίπολη - Καλαμάτα, αν και ενώνει απευθείας τις πόλεις αυτές και δεν υπάρχει λεωφορειακή σύνδεση, σημειώνοντας: «Το να ικανοποιούμε κάθε αίτημα οδήγησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να οφείλει στο Ελληνικό Δημόσιο περίπου γύρω στα 750 εκατ. ευρώ»!
Εντείνοντας την πρόκληση είπε ότι στη σύμβαση υπάρχει πρόβλεψη για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε «περίπτωση ιδιωτικοποίησης».
Ο βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Επιτροπής Χρήστος Κατσώτης, απαντώντας στους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, είπε: «Αυτό που κάνετε με τη σύμβαση αυτή είναι να δίνετε προίκα 250 εκατ. ευρώ στον όμιλο που θα πάρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε ο ρώσικος είτε ο γαλλικός. Θα πάρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 250 εκατ. όταν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ του ΟΣΕ, δεν θα είναι πάνω από 30 εκατ. ευρώ αυτό που θα καταβάλουν οι όμιλοι». Οσον αφορά τα περί προστασίας των εργαζομένων ο βουλευτής του ΚΚΕ ανέφερε: «Ποιον δουλεύετε; Υπάρχει ολόκληρο νομοθετικό πλαίσιο που κατοχυρώνει την εργοδοσία, τους επιχειρηματίες, να απολύουν, να καταργούν τις ΣΣΕ, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Τώρα μιλάνε και για ομαδικές απολύσεις. Και εσείς λέτε ότι προστατεύονται οι εργαζόμενοι με την ιδιωτικοποίηση;».
Πηγή: rizospastis.gr