«Kλειδί» των εξελίξεων είναι οι Ρωσικοί σιδηροδρόμοι που κρίνεται εξαιρετικά αβέβαιο εάν θα προσέλθουν στο διαγωνισμό. Η ΓΕΚ Τέρνα με την οποία είχαν συμμαχήσει παραμένει στο παιχνίδι.
Για τα μέσα Φεβρουαρίου αναμένεται να μετατεθεί ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), oι οποίες ήταν προγραμματισμένες να «τρέξουν» στις 15 Ιανουαρίου. Αιτία της νέας καθυστέρησης στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών εμφανίζεται ο προσυμβατικός έλεγχος που θα διενεργήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο στις πέντε διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών.
Για τα μέσα Φεβρουαρίου αναμένεται να μετατεθεί ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), oι οποίες ήταν προγραμματισμένες να «τρέξουν» στις 15 Ιανουαρίου. Αιτία της νέας καθυστέρησης στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών εμφανίζεται ο προσυμβατικός έλεγχος που θα διενεργήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο στις πέντε διεταιρικές συμβάσεις μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών.
Ανάμεσα σε αυτές είναι η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Δημόσιο για την κάλυψη των άγονων γραμμών, η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται το τροχαίο υλικό για την μίσθωση 1.160 σιδηροδρομικών οχημάτων, η σύμβαση συντήρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΕΣΣΤΥ κ.α. Για την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού φαβορί προβάλλουν οι Γάλλοι της Alstom, για τους οποίους φαίνεται να υπήρξε παρέμβαση στην κυβέρνηση και πρόσφατα κατά την επίσκεψή του Γάλλου Προέδρου Ολάντ στην Ελλάδα. Ενδιαφέρον υπάρχει και από την πλευρά της Siemens ενώ οι Ρώσοι της RZD μήνες τώρα έδειχναν αδιάφοροι για το διαγωνισμό. Όπως σημειώνουν στελέχη του σιδηροδρόμου οι Γάλλοι «ξεσκόνιζαν» την εταιρεία επί τρεις μήνες. Εν αντιθέσει με τους Ρώσους που πήγαν για τρεις μέρες, είδαν και απήλθαν.
Με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μην περπατήσει ελλείψει ενδιαφέροντος και να κηρυχθεί άγονη η διαδικασία, όπως άλλωστε με σαφήνεια έχει δηλώσει και ο υπουργός Υποδομών κ. Χρίστος Σπίρτζης, στελέχη του σιδηροδρόμου υποστηρίζουν ότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα παγώσουν οι διαδικασίες. Όπως αναφέρουν η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ θα συνεχίσει και παράλληλα θα επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κάτι που θα επιτρέψει την ανασύνθεση των γκρουπ μετά από τις καραμπόλες που διαδραματίζονται μεταξύ των υποψηφίων.
Στην πραγματικότητα «κλειδί» των εξελίξεων είναι οι Ρωσικοί σιδηροδρόμοι που κρίνεται εξαιρετικά αβέβαιο εάν θα προσέλθουν στο διαγωνισμό. Η ΓΕΚ Τέρνα με την οποία είχαν συμμαχήσει παραμένει στο παιχνίδι. Ωστόσο θα πρέπει να ανατρέξει σε νέο εταίρο που κάποιοι δεν αποκλείουν να είναι ακόμη και η Αμερικανική Watco που παρουσιάστηκε στο προσκήνιο ως ενδιαφερόμενη πέρυσι.
Πηγή: protothema.gr