Η καθυστέρηση στη διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ οδηγεί και σε παράταση του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο. Ισχυρό το επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά και στάση αναμονής μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο στο λιμάνι.
Προς δίμηνη παράταση οδεύει «με το καλημέρα» ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο σε έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο εξαιτίας της καθυστέρησης στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ 0,00%.
Το επίπεδο ενδιαφέροντος για το εμπορευματικό κέντρο συνδέεται με την τύχη του OΛΠ καθώς τα δύο σχέδια συνδέονται στο πλαίσιο της προσπάθειας για μετατροπή του Πειραιά σε κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας προϊόντων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε από την ΓΑΙΑΟΣΕ και η περίοδος παραλαβής της προκήρυξης και του σχεδίου σύμβασης παραχώρησης έληγε στις 18 Δεκεμβρίου, ενώ η καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προτάσεων ήταν αρχικά η 31η Μαρτίου 2016. Τώρα όλα δείχνουν πως μετατίθεται για τα τέλη Μαϊου.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη ζητηθεί παράταση από τους περισσότερους ενδιαφερόμενους καθώς έχει καθυστερήσει και η πώληση του OΛΠ. Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) έχει ανακοινώσει πως οι προσφορές (πιθανώς είναι μία, από την κινεζική Cosco που ενδιαφέρεται και για το εμπορευματικό στο Θριάσιο) θα ανοίξουν στις 12 Ιανουαρίου.
Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό ποιοι θα καταθέσουν προσφορές για το εμπορευματικό, αλλά το ενδιαφέρον είναι εξαιρετικά ζωηρό, με βάση και τις εταιρείες που πήραν τα σχετικά τεύχη. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αρκετοί διεθνείς όμιλοι καθώς και ισχυροί εγχώριοι «παίκτες».
Ετσι, εκτός από την Cosco, τα τεύχη πήρε και η Damco, μέλος του ομίλου Maersk ο οποίος εμφανίζονταν μέχρι και την τελευταία στιγμή ως ενδιαφερόμενος για τον ΟΛΠ 0,00% μέσω της θυγατρικής APM Terminals. Στους ενδιαφερόμενους περιλαμβάνονται, επίσης, ο γερμανικός όμιλος Kuehne + Nagel, η«Ορφέας Βεϊνόγλου» και σειρά ελληνικών εταιρειών logistics (Goldair Cargo, Sarmed, Diakinisis, κλπ),εταιρείες συμβούλων (Planning, Redeplan), ο ΟΛΠ 0,00%, εταιρείες ακινήτων όπως η Grivalia (η διοίκηση της οποίας εμφανίζονταν «ζεστή» για τη συγκεκριμένη επένδυση ενώ έχει πραγματοποιήσει και άλλες κινήσεις στο χώρο των Logistics) η Εθνική Πανγαία, αλλά και η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίος και ηΤοξότης του ομίλου Καλογρίτσα.
Σημειώνεται πως οι τελικοί όροι του διαγωνισμού είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους, ενώ μοναδικό κριτήριο επιλογής του πλειοδότη θα είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Ο πλειοδότης πρόκειται να συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού η οποία και θα υπογράψει σύμβαση παραχώρησης, διάρκειας 50 ετών, για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών, που θα κατασκευαστεί με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Η επένδυση θα γίνει σε έκταση 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας της τελευταίας, ενώ η ευρύτερη έκταση περιλαμβάνει και τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ.
Για τον τρόπο που θα αξιοποιηθεί το εμπορευματικό κέντρο έχει κυκλοφορήσει πλήθος σεναρίων που ξεκινούν από τη λειτουργία αποθηκευτικών χώρων και φτάνουν μέχρι τα κέντρα διανομής καθώς και τις μονάδες ελαφράς μεταποίησης (π.χ. τελική συναρμολόγηση προϊόντων που φτάνουν ως εξαρτήματα ώστε να έχουν τη σφραγίδα CE της Ε.Ε.).
Συντάκτης: Φώτης Κόλλιας
Πηγή: euro2day.gr