Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση, σχεδιασμός για τις νέες επεκτάσεις.

Παράταση χρηματοδότησης έως τον Μάρτιο του 2020 έδωσε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων στο έργο κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το ανακοίνωσε ο πρόεδρος της, Βέρνερ Χόγιερ, μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Στη συνάντηση που είχαν οι δύο άντρες την Τρίτη 3 Νοεμβρίου διευκρινίστηκε πως μόνο για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου οι εργασίες έχουν σταματήσει από τον Δεκέμβριο του 2014 (η λύση για το μέλλον του έργου αναμένεται μέσα στο
Νοέμβριο) υπάρχει παράταση χρηματοδότησης.

«Δεν μπορούμε να ρισκάρουμε να χάσουμε χρήματα. Αν τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί θα μας τα ζητήσουν πίσω ή θα πάνε σε έργα -γέφυρες» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Χρήστος Σπίρτζης.

Μεγάλος νέος στόχος του Υπουργείου Υποδομών δεν είναι μόνο η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά μέχρι το 2020 αλλα και οι επόμενες επεκτάσεις.

Είναι η πρώτη φορά που λέγεται δημόσια ότι εξετάζεται σοβαρά να δρομολογηθούν οι επόμενες επεκτάσεις του Μετρό που είναι οι:

-Προς Ευκαρπία (Δημοκρατίας-Ευκαρπία) με μήκος 5χλμ και 5 νέους σταθμούς
-Προς Κορδελιό (Ν.Σ.Σταθμός-Κορδελιό) με μήκος 4,5χλμ και 4 νέους σταθμούς
-Προς Αεροδρόμιο (Μίκρα-Αεροδρόμιο) με μήκος 5χλμ και 3 νέους σταθμούς.

Το σχέδιο των επεκτάσεων δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί καθώς προηγείται η ανακοίνωση της συμφωνίας για το βασικό έργο που θα δρομολογήσει την οριστική λύση των προβλημάτων και θα οριοθετήσει χρονικά την έναρξη λειτουργίας του μέσου που θα αλλάξει τις καθημερινές μετακινήσεις στην μοναδική πόλη στην Ευρώπη που με πληθυσμό άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων, παραμένει χωρίς μέσο σταθερής τροχιάς.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com