Τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Ακτιο - Ιόνια Οδός καθώς και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στις πρώτες προσκλήσεις έργων στο νέο ΕΣΠΑ. Περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, έργο στη Λέσβο και τα συστήματα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας.
H Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΤΠΑ και ΤΣ του Υπουργείου Οικονομίας, ανακοίνωσε πως προχωρά στην ενεργοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές Μεταφορών Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη” 2014-2020 με την έκδοση έξι (6) προσκλήσεων στον τομέα των υποδομών. Η συνολική ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη των προσκλήσεων ανέρχεται σε 845.900.000 ευρώ. Ακολουθεί αναλυτικότερη παρουσίαση των προσκλήσεων.
Στην πρόσκληση περιλαμβάνονται έργα στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων όπως η κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος και η κατασκευή της οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου η οποία υποτίθεται πως θα είχε ολοκληρωθεί από το προηγούμενο ΕΣΠΑ.
Με την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων αξόνων αφενός αναβαθμίζεται το οδικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ενώ παράλληλα η λειτουργία των εν λόγω αυτοκινητοδρόμων συμβάλλει στην προώθηση της υλοποίησης του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου για μια ολοκληρωμένη οδική διασύνδεση των περιοχών της χώρας, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται η άνετη, αξιόπιστη και ασφαλής οδική μετακίνηση στις εν λόγω περιφέρειες. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 418.382.353 ευρώ.
Στο πρώτο κύμα έργων περιλαμβάνεται και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών σε επιλεγμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου ΠΑΘΕ/Π. Στο πλαίσιο της δράσης επιδιώκεται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, αυτόματης προστασίας συρμών ETCS επιπέδου 1 και τηλεπικοινωνιών, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε επιλεγμένα σημεία του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π και εντοπισμένες υποστηρικτικές εργασίες αναβάθμισης υποδομής/επιδομής (όπου απαιτούνται). Στόχος είναι η ολοκλήρωση της ανάπτυξης συστημάτων και της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος του άξονα ΠΑΘΕ/Π με τελικό σκοπό την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών προσώπων και αγαθών. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 215.000.000 ευρώ.
Στήν πρόσκληση εντάχθηκαν και δύο έργα που αφορούν στις παρεμβάσεις στον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), "τμήμα Γούρνες – Χερσόνησος" και «Αναβάθμιση και βελτίωση οδικού τμήματος Πάνορμος – Εξάντης του ΒΟΑΚ στο Ν. Ρεθύμνου». Η υλοποίηση των παρεμβάσεων θα έχει ως αποτέλεσμα, τη βελτίωση της προσπελασιμότητας των περιοχών κατά μήκος του ΒΟΑΚ, με σημαντικά αποτελέσματα στην οικονομία ολόκληρης της Περιφέρειας Κρήτης κυρίως σε σχέση με την αγροτική αλλά και την τουριστική ανάπτυξη. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 95.000.000 ευρώ.
Εντάχθηκαν επίσης και το έργο κατασκευής/αναβάθμισης του οδικού άξονα Σίγρι – Καλλονή στη Λέσβοη οποία στοχεύει στη βελτίωση της προσπελασιμότητας και στην άρση της απομόνωσης της περιοχής. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 41.500.000 ευρώ.
Προβλέπονται και έργα τοπικών βελτιώσεων στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας της σιδηροδρομικής γραμμής, που αφορούν στην κατάργηση υφιστάμενων ισόπεδων διαβάσεων των γραμμών κυρίως σε αστικές περιοχές, καθώς και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης σε σημαντικές συνδέσεις του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 41.000.000 ευρώ.
Τέλος, επιδιώκεται η βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας στον εθνικό εναέριο χώρο, των συστημάτων αυτοματισμού και αεροναυτιλίας, των συστημάτων επικοινωνιών και η ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών, καθώς και η αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας τους, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης αεροσκαφών και επιβατών. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 35.000.000 ευρώ.
Πηγή: euro2day.gr