Ο σιδηρόδρομος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τους πολιτικούς της προϊστάμενους, αλλά και τους υπόλοιπους φορείς εξουσίας, τόσο στην Περιφέρεια όσο και στους Δήμους της Μεσσηνίας, είναι προφανώς καλός μόνο για τα πανηγύρια!
Θεωρούμε ότι είναι πρωτάκουστο η εταιρεία να αναγγέλλει τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμάτα-Μεσσήνη για μια μόλις εβδομάδα, στη διάρκεια δηλαδή του πανηγυριού της Μεσσήνης, η οποία μάλιστα γέμισε από κόσμο, και να κωφεύει στις εκκλήσεις των πολιτών, όπως και στο αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ -Π.Ε.Π.Ε. για μόνιμη καθημερινή λειτουργία της γραμμής Καλαμάτα – Μεσσήνη –ΤΕΙ– Ζευγολατιό – Διαβολίτσι.
Όταν, μάλιστα, όλα τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι η λειτουργία της είναι βιώσιμη οικονομικά, υπό την προϋπόθεση να υπάρχει ορθολογισμός στα δρομολόγια.
Και βέβαια, δεν μπορούμε να πέσουμε στην παγίδα ότι για να δούμε και πάλι τρένο στην Καλαμάτα πρέπει να υπάρξουν ενδιαφερόμενοι ιδιώτες, διαφορετικά η υπόθεση είναι χαμένη.
Αν μη τι άλλο, είναι σκέτος αφορισμός να υποστηρίζουν κάποιοι ότι το Δημόσιο είναι μόνο για να δημιουργεί ελλείμματα. Αν δεν υπάρξουν πελατειακά κριτήρια και τοποθετήσεις ημετέρων από το… παράθυρο, όπως γινόταν για δεκαετίες τώρα, μπορεί να λειτουργήσει η γραμμή και χωρίς ιδιωτικό μανδύα.
Μεμονωμένες τοπικές ομάδες φίλων των σιδηροδρόμων και κατασυκοφαντημένοι εργαζόμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οι μόνοι που επιμένουν να θέτουν ξανά και ξανά το θέμα της επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου, αλλά και που προσπαθούν να προστατεύσουν από τη λεηλασία τα περιουσιακά στοιχεία του οργανισμού, του οποίου η απαξίωση είναι προϋπόθεση μιας επιτυχούς ιδιωτικοποίησης/εκποίησης.
Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα και ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, αυτοί που αποφάσισαν να σκοτώσουν το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο ουσιαστικά είναι οι ηθικοί αυτουργοί αυτού που συμβαίνει στο οδικό δίκτυο. Τι θα χρειαστεί να κάνουμε, τελικά, να επεκτείνουμε τους αυτοκινητόδρομους μέχρι κάθε χωριό, κάθε οικισμό, κάθε απομονωμένη αγροικία, μήπως και γλυτώσουμε;
Δεν είναι δυνατόν πλέον να σκοτώνονται καθημερινά άνθρωποι στους διάφορους επαρχιακούς δρόμους της Μεσσηνίας και να μην ενδιαφερόμαστε για τη λήψη μέτρων πρόληψης.
Είναι διαπιστωμένη ανάγκη η λειτουργία προαστιακής γραμμής στο Νομό Μεσσηνίας, αφού ο προαστιακός μπορεί να καλύψει ανάγκες μετακίνησης ακόμη και από την Τριφυλία και την Άνω Μεσσηνία, όπως γινόταν, καθότι εκείνο που ενδιαφέρει πρωτίστως είναι μια ζωντανή προαστιακή γραμμή, η οποία υπό προϋποθέσεις μπορεί να λύσει πολλά προβλήματα.
Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να αποφασισθεί η επαναλειτουργία ήδη πληρωμένων και αναβαθμισμένων υποδομών προς όφελος του καθημερινού χρήστη, και η επαναλειτουργία της Προαστιακής Γραμμής Μεσσήνης – Καλαμάτας.
Η συγκεκριμένη γραμμή ενώνει τις δύο περιοχές με τη βιομηχανική περιοχή, όπου συγκεντρώνονται έντονες επαγγελματικές δραστηριότητες, με το στρατιωτικό και το πολιτικό αεροδρόμιο της πόλης, το οποίο αναβαθμίζεται, με το ΤΕΙ Καλαμάτας, τον ΟΑΕΔ, καθώς και τις δυτικές συνοικίες της Καλαμάτας και τον εκτεταμένο οικιστικό ιστό του Ασπροχώματος.
Αλλά το βασικότερο, ο κόσμος της Μεσσήνης και της Καλαμάτας έχει ήδη αποδείξει ότι ζητά το τρένο. Το οικονομικό, ταχύ, φιλικό, δικό του τρένο.
Συντάκτης: Αντώνης Πετρόγιαννης
Πηγή: tharrosnews.gr