Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

«Εμφύλιος» στο Μετρό για τις υπερωρίες.

Εμφύλιος «πόλεμος» έχει ξεσπάσει στο εσωτερικό της εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες» (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) για τις υπερωρίες.
O πρόεδρος του Σωματείου Επιχειρησιακής Λειτουργίας της εταιρείας, Σπύρος Ρεβύθης εκφράζει έντονες αμφιβολίες για τη χρησιμότητα σημαντικού μέρους από τις υπερωρίες που πληρώνει η ΣΤΑΣΥ.

Ο ίδιος και το σωματείο του έχουν στείλει εδώ και περίπου τρεις μήνες εξώδικο στη διοίκηση της εταιρίας, με το οποίο ζητούν να τους γνωστοποιηθούν τα πλήρη στοιχεία των υπερωριών, όπως και το συνολικό κόστος τους, χωρίς να έχουν λάβει μέχρι στιγμής απάντηση.

Όπως υποστηρίζει το Σωματείο Επιχειρησιακής Λειτουργίας, οι υπερωρίες δεν αφορούν στο σύνολο των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ (2.600 άτομα) αλλά τους 150 - 200 εργαζόμενους, οι οποίοι επί πολλούς μήνες, μέσω των υπερωριών καταφέρνουν να εξασφαλίζουν έναν επιπλέον μισθό κάθε μήνα.

Για το θέμα αυτό, έχει ήδη ενημερωθεί και ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος έχει δηλώσει εδώ και καιρό τις προθέσεις του να αλλάξει όλες τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιριών.

Λίγες ημέρες πριν, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στη Βουλή για το πολυνομοσχέδιο, είχε προαναγγείλει προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών προκειμένου να μην δαπανώνται εκατομμύρια, όπως είπε, σε υπερωρίες.

Οι εκπρόσωποι του Σωματείου ζητούν να τηρείται βιβλίο υπερωριών ώστε να μην υπάρχουν άτομα που εμφανίζονται να δουλεύουν ακόμα και 14 ώρες την ημέρα! Μόνο για το Σεπτέμβριο έχουν καταγραφεί 13.992 ώρες υπερωρίας.

Πάντως, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ, υποστηρίζει ότι οι υπερωρίες του 2015 είναι μειωμένες σε σχέση με πέρυσι και πως το κόστος τους ανέρχεται σε 5 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, αναφέρει ότι η εταιρία προγραμματίζει μόνο τις υπερωρίες που κρίνονται απαραίτητες για τη λειτουργία του μέσου, των οποίων το κόστος δεν ξεπερνά το 7% της συνολικής μισθοδοσίας.

Πηγή: tvxs.gr